728 x 90

دجالگری باند روحانی در مورد حذف یارانه‌ها

حذف یارانه توسط دولت آخوند روحانی
حذف یارانه توسط دولت آخوند روحانی
رئیس دیوان محاسبات رژیم گفته است در لایحه بودجه سال 97، سی میلیون نفر از یارانه بگیران حذف می‌شوند. اظهارنظرهایی هم که از سوی رسانه‌ها و مهره‌های هردوباند در این رابطه شده است، این موضوع را تایید می‌کند. اما باند روحانی در وحشت از پیامدهای اجتماعی حذف یارانه‌ها و افزایش قیمتها به دجالگری متوسل شده است.

از جمله این دجالگریها حرفهای نوبخت درباره یارانه‌ها در تلویزیون رژیم است که می‌گوید: ”سال آینده ما به همهٴ کسانی که نیازمندند یارانه خواهیم داد به همه کسانی هم که یارانه هم می‌گیرند ولی دریافت یارانه‌شان کمتر از حد مستمری که الآن داره پرداخت می‌شه هست، ما باز یک یارانهٴ مجدد هم خواهیم داد». (تلویزیون رژیم ـ 29آذر)
ملاحظه می‌شود که نوبخت تا می‌تواند در حرف پول به حساب یارانه بگیران و دریافت کنندگان نیازمند آن یارانه واریز می‌کند. اما آمار نیازمندان و دریافت کنندگان یارانه‌یی که از حد مستمری‌شان کمتر است را مشخص نمی‌کند.
با توجه به تعریفی که نوبخت از وضعیت یارانه بگیران می‌کند و با توجه به این‌که اکثریت جمعیت زیرخط فقر و نیازمند یارانه هستند با این حساب نوبخت باید به اکثریت مردم ایران یارانه بدهد.
ولی سخنگوی دولت روحانی با لفاظی از ارایه آمار طفره می‌رود و آمار اعلام نمی‌کند.

محمد مهدی مفتح عضو مجلس ارتجاع نیز به شیوه دیگری به دجالگری متوسل می‌شود و طوری وانمود می‌کند که گویا دولت روحانی می‌خواهد به 41میلیون نفر! یارانه بدهد و در این رابطه می‌گوید: ”نمی‌خواهیم یارانه کسانی که تحت فشار هستند، حذف شود مشمولین کمیته امداد، بهزیستی، ساکنان روستاها، دهستانها، حاشیه شهرها و... که حدود 41میلیون نفر می‌شوند، شناسایی شده و یارانه افرادی غیر از این گزینه‌ها حذف خواهد شد. ما نمی‌خواهیم افرادی که نیازمند هم نیستند اما به‌نحوی تحت فشارهای زندگی قرار دارند از لیست یارانه بگیران حذف شوند“.

ادعای دادن یارانه به 41میلیون نفر نیز ادعای دجالگرانه‌یی است زیرا حرف و حدیثهای رسانه‌ها و مهره‌های هردو باند پیرامون بودجه یارانه‌ها حکایت از این دارد که آمار یارانه بگیرها کمتر از این است. با این حال تازه یارانه بگیرها باید کلی عجزولابه کنند و قسم بخورند که فقیر و نیازمند یارانه 45500تومانی! هستند.

در این رابطه روزنامه حکومتی قانون 30آذر 96 می‌نویسد: ”یارانه به شرط فقر! تصور کنید همین‌جوری برای زندگی عادی و ادامه حیات نیاز به یه تسهیلاتی داریم به اسم یارانه. حالا شرط اعطای این تسهیلات اینه که فقیر باشی سوالم اینه که برای دریافت یارانه باید بریم اثبات کنیم فقیریم؟ احتمالاً از این به بعد باید با پیرهن پاره و موهای چرب برای دریافت چیزی مراجعه و سرمون رو کج کنیم“.

همین مردم فقیری که برای اثبات فقرشان باید قسم و آیه بخورند به‌دلیل افزایش حامل‌های انرژی و به‌ویژه بنزین و دست بردن روحانی از شیوه‌های دیگر در جیب آنها بیش از گذشته فقیر می‌شوند.

در این شرایط باز هم روحانی و دولتش دجالگرانه فریبکاری می‌کنند و سنگ مردم به‌ویژه سنگ مردم فقیر را به سینه می‌زنند.

فریبکاری روحانی و عناصر دولت او به حدی است که سایت حکومتی بهار وابسته به روحانی ۲۹آذر 96 می‌نویسد: ”به نظر می‌رسد که دیگر زمان آن فرا رسیده باشد که رئیس‌جمهور روحانی از حرف خوب زدن و خوب حرف زدن دست بردارد و با گزارشهایی شفاف و قابل‌اندازه‌گیری آنچه در صحنه عمل رخ داده است را برای مردم بازگو کند“.

طبعا تاکنون هیچ رئیس دولت رژیم از جمله همین آخوند حسن روحانی هیچ‌گاه از این ”گزارشهای شفاف و قابل اندازه گیری“ نداده و از این پس نیز دولت روحانی نمی‌دهد، زیرا بنیان این رژیم و روش دولتهای برآمده از آن بر فریبکاری و چپاول مردم استوار است.

همین شیخ حسن روحانی هنگام خیمه‌شب بازی انتخابات ریاست‌جمهوری چه وعده‌های پرطمطراقی در زمینه رفاه و معیشت مردم می‌داد، اکنون با اولین لایحه بودجه دولت جدیدش و با زیر فشار قرار دادن اقشار فقیر مردم که اکثریت جامعه هستند، ”گزارش قابل اندازه و بسیار شفافی“ از عملکرد ضد‌مردمی خود می‌دهد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/18234235-2b09-4ed9-b71f-9e57aa7fb14d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات