728 x 90

معنای ”عبور مردم از نظام“ !

قیام در ایران
قیام در ایران
در اظهارنظر رسانه‌ها و مهره‌های رژیم در روزهای اخیر، این نگرانی وجود داشت که ممکن است ”مردم از نظام عبور کنند“، یعنی این‌که مردم خواستار سرنگونی نظام شوند.

البته مردم از سالهای پیش و به‌خصوص در جریان سال 88 و تظاهراتهای میلیونی‌شان، آنجا که شعار می‌دادند ”خامنه‌ای قاتل است، ولایتش باطل است“، رأی به بطلان نظام و سرنگونی آن داده بودند ولی اکنون مردم با شعارها و اقدامات عملی خود در درگیری با نیروهای رژیم می‌روند که آن را واقعیت عینی به‌بخشند.

البته اعتراف ناگزیر رسانه‌ها و مهره‌های رژیم به گوشه‌یی از این واقعیت، نشان‌دهنده خروش قیامی است که اکنون در سراسر ایران‌زمین شعله‌ور شده است.

روزنامه بهار وابسته به باند روحانی 9دی 96 ضمن اشاره به نفرت مردم از هر دو باند رژیم و بلایایی که در حاکمیت آخوندی بر سر آنها وارد شده، و ضمن اشاره به فقر و فاقه‌ای که مردم در نظام آخوندی متحمل شده‌اند، آن هم در شرایطی که مقامات و مهره‌های رژیم طور دیگری زندگی می‌کنند می‌نویسد: «مردم حاضر در متن این اعتراضات اساساً از هر دو جناح سیاسی کشور عبور کرده‌اند و به این نقطه رسیده‌اند که حضور هر کدام از این‌ها در مناصب قدرت تغییر چندانی در شرایط زندگی و معیشت روزمره آنان ایجاد نخواهد کرد».

سایت حکومتی فرارو نیز در عین‌حال که بنا‌ به ماهیت رژیمی خود خواسته است قیام گسترده مردم ایران را با عبارت ”چند اعتراض“ کوچک نمایی کند، اما واقعیت صحنه این سایت حکومتی را مجبور کرده که آن را به ”زلزله “ تشبیه کند که نظام ولایت و باندهای آن انتظار وقوع آن را نداشتند.

این رسانه حکومتی می‌نویسد: «چرا اعتراضات با افراد محدود و موضوعات خاص به سرعت تبدیل به اعتراضات گسترده با موضوعات عام و کلی می‌شود؟“. پاسخ آن به این سؤال چنین است ”پاسخ این است که اعتراضات مثل زلزله است». (فرارو 10دی 96)

ملاحظه می‌شود که گسل‌های بین نظام و مردم که ولی‌فقیه ارتجاع مدتی قبل از آن ابراز وحشت می‌کرد هم‌اکنون فعال شده، آن‌چنانکه این رسانه حکومتی صحبت از زلزله اجتماعی می‌کند.

در نتیجه این زلزله و رعشه آن بر ارکان رژیم آخوندی است که خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس) 9دی 96 نیز به همین واقعیت با عبارت ”شعارها سیاسی و ساختارشکنانه (شکستن ساختار نظام ولایت‌فقیه) اعتراف می‌کند و خبرگزاری نیروی تروریستی قدس (تسنیم) نیز شعارهای مردم را با شعارهای آنان در سال 88مقایسه کرده است).

سایت حکومتی دولت بهار نیز از نگرانی «یک منبع امنیتی از مرحله بعدی اغتشاش (بخوانید قیام) خبر می‌دهد». (دولت بهار 9دی 96)

جلایی‌پور از مهره‌های وابسته به باند روحانی از شعارهای ”سرنگونی طلبان“ در این قیام به هراس افتاده و چنین اقدامی را به ضرر ایران (بخوانید رژیم آخوندی) می داند. (سایت اعتماد آنلاین 9دی 96)

آری، واقعیت آنچه در شهرهای میهن اسیر می‌گذرد انفجار خشم مردم سرکوب شده و محرومی است که برق از چشمان سران، مهره‌ها و رسانه‌های هر دوباند ربوده است. وضعیتی که تنها محصول چند روز از گذشت قیام ایران و هنوز از نتایج سحر است، باشد که «کشتی سوراخ شده نظام“ که نماینده مجلس رژیم از رشت (جعفرزاده‌ ایمن‌آبادی) به آن اعتراف کرده بود و صبح غرق شدنش محقق شود.

واقعیتی که نمی‌توان از آن به‌سادگی گذشت این است که لرزه سرنگونی بر ارکان نظام ولایت و تلاطم رسانه‌ها و مهره‌های رژیم در اثر قیام ایران، نتیجه به بار نشستن رنج و شکنج این مردم در طول سالیان متمادی که در قیام ایران می‌رود که به‌بار نشیند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d599d55c-b931-4384-96ca-fdca721fb72b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات