728 x 90

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های حکومتی ۵شنبه ۱۴دیماه

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های حکومتی
گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های حکومتی
روزنامه‌های حکومتی مهم‌ترین عکس‌ها و عنوانهای صفحات اول خود را به بزرگنمایی ضدتظاهرات شکست خوردهٴ دیروز رژیم و ادعای مضحک پاسدار جعفری سرکرده کل سپاه پاسداران خامنه‌ای، مبنی بر اعلام پایان تظاهرات، اختصاص داده‌اند:
 
سیاست روز: فرمانده کل سپاه: شکست فتنه 96را اعلام می‌کنم

شهروند: سردار جعفری پایان ناآرامی‌ها در کشور را اعلام کرد

کارون: فرمانده سپاه پاسداران: امروز روز پایان فتنه 96 است

برخی روزنامه‌های حکومتی هم ادعای پاسدار جعفری را جدی نگرفته و وجه باندی اظهاراتش را برجسته کرده‌اند:
 
اعتماد: تحلیل فرمانده کل سپاه پاسداران از ناآرامیهای اخیر؛ احتمال دخالت «یک مسؤل سابق»

ایران: فرمانده کل سپاه خبر داد: بررسی موضوع دخالت یک مسؤل سابق در اغتشاشات

مستقل: افشاگری فرمانده کل سپاه از نقش یک سایت وابسته به شخصی که این روزها مخالف خوانی می‌کند؛ اگر دخالت ایشان ثابت شود برخورد می‌کنیم

سوز و گداز از اعتلای مقاومت ایران و آویختن به غرب برای ممانعت از مقاومت موضوعی است که اغلب روزنامه‌های حکومتی به نوعی به آن پرداخته‌اند. یک نمونه در روزنامه وابسته به سپاه:

جوان: مدارا با فرانسه از موشک تا مجاهدین
برگزاری نشست (سازمان مجاهدین خلق) در پاریس و شرکت بسیاری از مقامات رسمی دولت و پارلمان این کشور، در آن نشست به خوبی نشان می‌دهد فرانسه بسیاری از نقش‌های ضدایرانی آمریکا را پذیرفته و در حال مقابله فعال با جمهوری اسلامی ایران است... در نشستهایی که سازمان منافقین با حضور مقامات فرانسوی برگزار کرده، براندازی حاکمیت سیاسی جمهوری اسلامی هدف اصلی بیان شده

یک روزنامه باند خامنه‌ای مطالب سایت روحانی را که در آن ادعا شده است روحانی ابتدا به رئیس‌جمهور فرانسه در مورد مجاهدین سوز و گداز کرده را تکذیب کرده و حرفهای روحانی را عکس‌العمل در مقابل حرفهای طرف مقابل خوانده است:
 
وطن امروز: در این تماس تلفنی، رئیس‌جمهور فرانسه در اظهاراتی مداخله‌جویانه درباره اغتشاشات در برخی نقاط ایران اظهارنظر کرد. حسن روحانی نیز با اشاره به نقش منافقین در این اغتشاشات از دولت فرانسه به‌دلیل پناه دادن به این تروریستها انتقاد کرد. پس از گفتگوی تلفنی ماکرون و روحانی، کاخ الیزه اعلام کرد سفر لودریان، وزیر خارجه این کشور به ایران به تعویق افتاده است.

اذعان به شکست سیاست فیلترینگ و اصرار به ادامه این سیاست شکست خورده موضوع روزنامه‌های باند حسن روحانی است:
 
ایران:‌وزیر ارتباطات مطرح کرد: مکاتبه برای رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی در مناطق آرام شده

کائنات: آذری جهرمی: ادامه فعالیت تلگرام منوط به حذف موارد تروریستی است

شرق: تاجزاده: فیلترینگ به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند اعتراضات را خاموش کند. برای این‌که بلافاصله با فیلترشکن، مخاطبان آن شبکه‌ها دوباره با آن ارتباط برقرار می‌کنند. از این جهت، (فیلترینگ) حرکتی شکست‌خورده است.

امروز از کودک ٩ساله تا یک سالخورده ٩٠ساله دنبال فیلترشکن هستند، برای این‌که بتوانند از شبکه تلگرام استفاده کنند. این موضوع کار بسیار اشتباهی بود و هرچه سریعتر باید لغو شود.

در روزنامه‌های همسو با باندهای موسوم به اصلاح‌طلب به ضدیت آنها با قیام مردم و نفرت مردم از آنان اذعان شده است:

آفتاب یزد: صادق زیبا مردم از اصلاح‌طلبان عبور کردند

جهان صنعت: سؤال اصلی اینجاست که چرا چهره‌های اصلاح‌طلب که در ابتدای اعتراضها از مردم و خواست‌های مدنی و سیاسی حمایت می‌کردند اما اکنون از وجود دسیسه‌یی برای فریب مردم سخن می‌گویند؟ وقتی بستر و مکانیسم اعتراض برای مردم فراهم نشود چگونه می‌توان اعتراضاتی به‌حق داشت؟ آیا جامعه بدون تریبون که فعالانش نیز پشت مردم را خالی کردند سرکوب نمی‌شود؟

در روزنامه‌های هر دو باند حاکم سراسیمگی از قیام ایران و پیامدهای آن، تشتت در نظام و اذعان بن‌بست سرکوب موج می‌زند:
 
جمهوری اسلامی: آشوب طلبان، بر این اسب زین کرده سوار شدند.. وضعیت کنونی کشور و برجسته شدن برخی نارضایتی‌ها، از موضوعات درهم پیچیده‌ای است که نیاز به بازبینی دارد..

آرمان: ریشه این ناآرامی‌ها، وجود نارضایتی انباشته شده در لایه‌های مختلف جامعه ایران است و این نارضایتی‌ها نیز از ناکارآمدی مسئولان در بخش و قوای مختلف نشأت گرفته است

اگر وقایع اخیر، با واکنش‌های تند، عصبی و هیجانی مواجه شود، آنچه حاصل می‌آید، پاشیدن بنزین بر روی آتش اعتراضات خواهد بود.

اعتماد: وضعیت فعلی کشور به‌نحوی است که گویی میان دو لبه قیچی قرار داریم. یک لبه از آن دشمن خارجی از جمله آمریکا، است. لبه دیگر نیز عوامل وابسته به بیگانه که مترصد فرصت هستند تا به مطامع غیر‌انسانی خود برسند... انتظار می‌رود که مسئولان از این‌که در تریبونهای مختلف و با استفاده از رسانه‌های جمعی به تخریب یکدیگر اقدام کنند، صرف‌نظر کنند.

حمایتهای جهانی از قیام‌کنندگان و سایر بحرانهای انفجاری مضمون برخی از سایر عناوین روزنامه‌های پنجشنبه است. روزنامه‌های باند حسن روحانی با یادآوری شرایط خوردن جامهای زهر دیگر را توصیه کرده‌اند:
 
ابرار: سندرز: احتمال صدور تحریمهای ضدایرانی در حمایت از معترضان

ابرار: ابراز تأسف سازمان ملل از کشته شدن چند نفر در جریان اعتراضها در ایران

شهروند: روزگار مردم یخ زده
 
کارون: آیا مردم فقط حق دارند اعتراض کنند و بروند؟ تاکنون از اعتراضات مردم درس عبرت نگرفته‌ایم، عبور از مطالبه به خشم

اعتماد: اعتماد: ترامپ، هیلی و اقدام‌های خارج از قواعد و عرف دیپلوماتیک

حال با تدقیق سخنان نیکی هیلی که تاکنون به صراحت نشان داده‌اند ابایی از بروز و ظهور رفتارهای خلاف عرف و معمول ندارند و مقایسه با آنچه مستند به قواعد و مقررات گفته آمد به نظر می‌رسد این اظهارات به‌طور قطع مقدمه‌ای است برای توجیه تصمیم احتمالی ماه ژانویه دونالد ترامپ در ارتباط با برجام،

به این ترتیب شیوه بهانه جوی حاکمیت لجوج ایالات متحده آمریکا ایجاب می‌کند؛ نخست، ایران در هر شرایطی که یقینا آسان و سهل نیست همواره بر مسیر تدبیر و مدارا به تمشیت امور داخلی و بین‌المللی خود بپردازد. شیوه‌ای که تاکنون در اکثر موارد نتایج قابل توجهی را برای منافع ملی داشته است. دوم، ضرورت دارد که مجموعه حاکمیت در رفع سوءتفاهمات بین‌المللی در زمینه حقوق‌بشر اقدام کند. صرف تکذیب و انکار و انفعال در این زمینه که در عمل به پاشنه آشیل ایران در مناسبات بین‌المللی تبدیل شده است مغایر با مصالح و منافع عمومی است.

یک روزنامه همسو با باند موسوم به اصلاح‌طلبان به صحنه آمدن آخوند محمد خاتمی رئیس‌جمهور اسبق رژیم برای زدن چوب زیر بغل نظام تحت عنوان مجمع روحانیان مبارز، را به سخره گرفته و به شکست این اقدامات برای نجات نظام اذعان کرده‌اند:
 
جهان صنعت: موضع تند اصلاح‌طلبان!
به نام خدا
ما اصلاح‌طلبان مقیم ایران، حوادث و ناآرامی‌های روزهای اخیر را با آغوش باز محکوم می‌کنیم از این کسانی که آرامش جامعه را به هم می‌ریزند شکایت می‌کنیم. باز اگر این کارها را در راستای به قدرت رسیدن ما می‌کردند یک چیزی ولی در این تجمعات هیچ شعاری به نفع ما داده نمی‌شود لذا مگر دیوانه‌ایم که از آنها حمایت کنیم. نه‌تنها حمایت نمی‌کنیم بلکه حاضریم به نیروهای یگان ویژه ملحق شویم و این اغتشاشگران را دستگیر ولی با احترام آنها را به بازداشتگاه منتقل کنیم زیرا اصلاح‌طلبی از خشونت بیزار است!

فرق است بین خسارت زدن به اموال عمومی و اعتراض.
درست است که ملت ما مشکلات اقتصادی و اجتماعی دارد و سرخورده است ولی باید در برابر رهنمودها و توصیه‌های فیزیکی نیروی‌های زحمتکش ضد‌اغتشاش سر تعظیم فرود آورد و اعتراضات از طریق صندوق انتقادات و پیشنهاداتی که داخل حیاط وزارت کشور نصب شده به گوش مسئولان برساند. این صندوق سه ماه یکبار چک می‌شود و اگر چیزی داخل آن باشد حتماً به آن رسیدگی می‌شود.

درست است که در قانون اساسی تجمع بدون اسلحه نیازی به مجوز ندارد و آزاد است اما قانون در اینجا خواسته ما را امتحان کند. به عبارتی در اعتراض باز است حیای مردم کجا رفته است!

کسانی که این کارها را می‌کنند از مردم نیستند. اینها اوباش و اراذل و اغتشاشگرانی هستند که به اصلاحات هیچ ربطی ندارند. اصلاحات یعنی این‌که آرام، بی‌صدا، متین، غیرشجاع و عاشق پاستای مرغ! بود باز اگر یک نفر فریاد می‌زند: «درود بر اصلاحات» شاید حمایت می‌کردیم ولی با این وضع خیر.

با تشکر
مجمع روحانیان مبارز.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a8cacaec-628e-41db-a986-447a197cd652"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات