728 x 90

تداوم تجمعات و اعتراضات مردمی علیه سرکوب و چپاول

قیام ایران
قیام ایران
به دنبال اقدامات سرکوبگرانه رژیم در هفته سوم دی، هفته چهارم این ماه شاهد اوجگیری اعتراضات اجتماعی بود.
همان‌طور که در اطلاعیه‌های مقاومت آمده است رژیم بیش از ۸هزار نفر را در جریان قیام تاریخی مردم ایران دستگیر کرده است. نمایندگان رژیم هم اعلام کردند که ۳۵۰۰نفر را رژیم دستگیر کرده است.. از طرف دیگر هر روز خبر شهادت در زیر شکنجه و در زندانهای مختلف به گوش می‌رسد. بنابراین خصلت روانی چنین سرکوبی که رژیم راه میاندازد ایجاد رعب و وحشت در جامعه است، که صدای مردم در نیاید و بتواند سکوت گورستانی را به‌دنبال قیام مردم ایران، با این فضای رعب و وحشت ایجاد کند و ادعای پیروزی کند، همان‌طور هم که پاسداران اعلام کردند که ما اوضاع را مهار کردیم.

در چنین فضایی ما شاهدیم که نه تنها اعتراضات فروکش نکرد بلکه با شدت بیشتری به‌خصوص در اقشار اجتماعی ادامه پیدا کرد.

دراین هفته دهها مورد اعتراض کارگری وجود داشت، کارگران کارخانه قند و شکر هفت‌تپه به‌دنبال خلف وعده کارفرمای حکومتی در انجام تعهداتش مبنی بر پرداخت دستمزدهای عقب‌افتاده کارگران، دست به اعتصاب زدند و تجمع کردند.

در عسلویه کارگران فازهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ از روز شانزدهم دی دست به اعتصاب زدند، زیرا ماههاست که حقوقشان پرداخت نشده است.

روز ۲۳دی لباس شخصیهای رژیم با این امید که اعتصاب کارگران را بهم بزنند به آنها حمله کردند، اما کارگران ایستادند و در شرکت را بستند.

در تبریز ۲۲۰تن از کارگران ماشین‌آلات تراکتورسازی تبریز در اعتراض به پرداخت نشدن ۱۰ماه حقوق عقب‌افتاده و پلمپ کارخانه از روز پنجشنبه ۲۳ آذر مجدداً اعتراضاتشان رو شروع کردند.

کارگران کارخانه هپکو اراک، سد شفارود در رضوانشهر، کارخانه محصولات لبنی پاک پی در شهرکرد، کارگران گشت راهداری خوزستان، کارگران شرکت کیش چوب با ۱۵ماه حقوق معوقه، در شاهرود حدود ۶۰۰کارگر شیفت صبح معدن زغال‌سنگ طزره در اعتراض به پرداخت نشدن ۲ماه حقوقشون تجمع کردند. در گرگان نزدیک به ۶۰۰کارگر پیمانی راه‌آهن در اعتراض به پرداخت نشدن ۳ماه حقوق و ۵ماه حق بیمه به تجمع خود ادامه دادند.

تجمعات اعتراضی غارت‌شدگان مؤسسات مالی وابسته به خامنه‌ای و سپاه پاسداران ضدخلقی نیز در شهرهایی نظیر رشت، کرمان، تهران، مشهد برگزار شد.

و...
همان‌طور که اشاره شد رژیم می‌خواست با هزاران دستگیری و کشتار زیر شکنجه، این صداها را خاموش کند. اما نه تنهاصدای اعتراض مردم خاموش نشد، بلکه هم‌چنان این اعتراضات ادامه دارد.

مزار شهیدان راه آزادی نیزکه در این قیام توسط خامنه‌ای جلاد به‌شهادت رسیدند، صحنه دیگری از اعترضات به سرکوب و کشتار رژیم بود.

مراسم بزرگداشت آنها در شهرستانهای مختلف با شکوه تمام برگزار شد و مادران شهیدان سخنرانی کردند. در این مراسم شعارهای ضدحکومتی سرداده شد و با شهیدان تجدید عهد شد.

تجدید عهد با شهدایی نظیر شهید ابراهیم لطف اللهی که ۱۰سال پیش توسط دژخیمان خامنه‌ای زیر شکنجه شهید شده بود، تجدید پیمان با شهدای جدید قیام سارو قهرمانی و کیانوش زندی در بهشت محمدی سنندج.

در اراک بر مزار شهید قیام سید شهاب اطحی‌زاده در بهشت زهرای این شهر، در چالوس بر مزار علی پولادی که زیر شکنجه توسط دژخیمان زندان جانباخته انبوه مردم تجمع کردند.

موضوع دیگری که در این هفته بسیار مهم بود تجمعات اعتراضی برای آزادی زندانیان سیاسی، مانند تجمع معلمان و دانشجویان برای آزادی دانشجویان و معلمان زندانی. بیانیه بیش از ۴۷۰نویسنده و شاعر برای آزادی شاعر خوزستانی و... که همه اینها بیانگر این هست آنچه را که از طریق کشتارها و دستگیریها به‌دنبال آن، به دست نیاورد و به هدفش نرسید.

ضمن این‌که جنبش شعارنویسی بر روی دیوارها هم با گستردگی تمام ادامه دارد و کمتر خیابانی وجود دارد که شعار مرگ بر خامنه‌ای و زنده باد آزادی روی دیوارهایش نوشته نشده باشد. ویژگی این حرکات این است که در راستای تداوم قیام صورت می‌گیرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/74daaaa2-651d-498c-ba4d-bc6088217c06"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات