728 x 90

«مرگ بر دیکتاتور» پاسخ خون کولبران جوان

تشیع  فرهاد خسروی، نوجوان ۱۴ساله مریوانی
تشیع فرهاد خسروی، نوجوان ۱۴ساله مریوانی

مرگ تکان‌دهنده فرهاد و آزاد خسروی، ۲کولبر نوجوان مریوانی، مورد بحث رسانه‌ها و مهر‌ه‌های حکومتی از جمله نمایندگان مجلس ارتجاع است. آنها ضمن ریختن اشک تمساح برای این دو برادر محروم، در اظهارنظرهایشان در مورد یخ زدن این ۲نوجوان در برف و بوران، تلاش دارند حتی‌الامکان نظام را از این جنایت در ببرند و مشکل را کم‌کاری و یا کم لطفی! این یا آن مقام و نهاد آن جا بزنند.

آنها تلاش دارند تا سرحد امکان پای عناصر و نهادهای درجه چندم را به‌عنوان مقصر وضعیت بکشند.

رسانه‌های حکومتی بعضاً ایراد اصلی‌شان به سردمداران و نهادهای ذیربط این است که در جریان مرگ ۲نوجوان کولبر مریوانی، خود را در برابر افکار عمومی مردم پاسخگو نمی‌دانند.

واقعیت این است که تنها پاسخگویی جنایتکاران حکومتی این است که «کولبران کار غیرقانونی و قاچاق می‌کردند و کار غیرقانونی نکنند تا این دچار این بلایا نشوند»!

این در شرایطی است که به اذعان جلال محمودزاده، عضو مجلس ارتجاع، از ۲۵میلیارد دلار قاچاق سالانه «تنها یک درصد قاچاق کالا از طریق معابر کولبری است».(خبرگزاری مجلس ۱۱تیر ۹۸)

سردمداران و مهره‌های رژیم در سخنرانی‌ها و اظهارنظرهای پوشالی خود در زمینه به‌اصطلاح حمایت از حقوق کولبران و به‌اصطلاح رعایت کرامت انسانی آنها لاطائلاتی به هم می‌بافند. اما نمی‌گویند که اولین نقض‌کننده کرامت انسانی کولبران، نظام ضدبشری آخوندی است. 

این تمامیت نظام است که با غارتگری اموال مردم و نادیده گرفتن حقوق انسانی و اجتماعی آنها، مردم بسیاری را در مناطق مرزی ناگزیر به شغل مشقت‌بار کولبری می‌کند.

از روزی که فرهاد و آزاد خسروی در برف و بوران گرفتار شدند و جان خود را از دست دادند، رسانه‌های هر دو باند و بعضاً عوامل آنها که توجیه‌کنندگان جنایایت رژیم آخوندی هستند، وقیحانه این سؤال را مطرح می‌کنند که چند فرهاد دیگر باید از سرما یخ بزنند؟ در صورتی که علت یخ زدن فرهاد و فرهادها بسیار مشخص است.

روزنامه ستاره صبح ۲دی ۹۸ از باند روحانی بر ضرورت «تغییر نگاه مسئولان ارشد» نسبت به مناطق مرزی از جمله کردستان تأکید می‌کند.

در حالی‌که همین روزنامه حکومتی هم به‌خوبی می‌داند که حاکمیت ننگین ۴۰ساله نظام آخوندی آن‌چنان زندگی را بر مردم کردستان سخت و تنگ کرده که بسیاری از آنها در مناطق مرزی ناگزیرند برای تأمین نان خود و خانواده‌شان از جان خویش مایه بگذارند.

کولبران زحتمکش مجبورند به انجام یک کار طاقت‌فرسا که تداعی‌کننده نوعی از بردگی است تن بدهند و سرانجام نیز در کمین برف و بوران و یا در کمین پاسداران و انتظامی جان بدهند.

از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا مردادماه، ۱۰۲کولبر و کاسبکار در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استانهای آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند.

ظرف یک سال هم ۷کولبر نوجوان زیر ۱۸سال هم کشته شده و یک کولبر زیر ۱۸سال هم زخمی شده است.

اینها نمونه‌هایی از اتفاقات تلخی است که در اثر جنایت نیروهای سرکوب در حق مردم منطقه صورت گرفته است.

مردمی که حتی نوجوانان و سالخوردگان آنها نیز ناگزیرند کولبری کنند و جانشان را بر سر این کار بگذارند.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور دولت روحانی، از مصوبه‌ای خبر داد که بر اساس آن کولبری متوقف می‌شود و به روستاییان کارت‌ پیله‌وری برای فعالیت در بازارهای مرزی داده خواهد شد!

به‌گفته جلال محمودزاده، نماینده مجلس ارتجاع، از مهاباد با اجرای این طرح ۸۰هزار نفری که کولبری می‌کنند بیکار خواهند شد.

به گفته این نماینده مجلس ارتجاع حقوق ماهانه این کولبران ۳۵۰هزار تومان است!(خبرگزاری مجلس ۶خرداد ۹۸)

خون این ۲نوجوان در شرایط قیامی ایران‌زمین خشم مردم مریوان را آنچان برانگیخت که در تشییع پیکر فرهاد با فریاد شعار «مرگ بر دیکتاتور»، عامل اصلی این جنایات را معرفی کردند.

در رابطه با یخ زدن فرهاد و مرگ مظلومانه ۲برادر، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی گفت: «یخ زدن فرهاد ۱۴ساله که به جای مدرسه برای نان شب به کولبری رفته بود، قلب هر انسانی را به درد می‌آورد. درود بر مردم مریوان که در ادامه قیام قهرمانانه‌شان با شعار مرگ بر دیکتاتور پیکر او را تشییع کردند و یاد همه شهیدان قیام آبان را نیز گرامی داشتند.

ننگ و نفرین بر رژیمی که ثروتهای ایران را چپاول و در جنگ‌افروزی و سرکوب هدر می‌دهد، آقازاده‌هایش در اروپا و آمریکا خوشگذارانی می‌کنند و کودکان محروم باید به کولبری بروند و در هراس از پاسداران در کوه‌ها یخ بزنند. همین محرومان شورشگرانی هستند که بنیان آخوندها را برخواهند چید».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/de3cb1c8-6e3b-4c44-ad5c-1e095f71253a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات