728 x 90

آلترناتیو دمکراتیک، دیپلماسی انقلابی و قیام ایران

قیام ایران
قیام ایران

بازخوردهای مثبت و پیامهای همبستگی بین‌المللی با قیام ایران روزبه‌روز وارد مراحل عمیق‌تری می‌شود. احزاب، شخصیت‌های بسیاری تاکنون از قاره‌های مختلف جهان به شجاعت زنان ایرانی اذعان کرده و آرزوی خود برای ایرانی آزاد و دمکراتیک را با تعابیر گوناگون بیان کرده‌اند.

در ادامهٔ این روند، حمایت دو حزبی کنگرهٔ آمریکا، یک چرخش قابل توجه در جامعهٔ جهانی به سمت مردم ایران و خواسته‌های دمکراتیک آنها محسوب می‌شود.

نگاهی اجمالی به پیشینه‌ٔ مبارزات انقلابی به ما می‌آموزاند که خلق و رشیدترین فرزندانش برای به دست آوردن آزادی، کم فدا نکرده‌اند اما در بزنگاه میوه‌چینان، فرصت‌طلبان و پارازیت‌های شاه و شیخ سر رسیده و دست‌آوردهای جنبش را به نفع خود مصادره کرده و سرنوشت بدتری را برای مردم رقم زده‌اند.

سیاه‌ترین و در عین‌حال ذیقیمت‌ترین تجربه به یغما بردن انقلاب ـ در زد و بند با طرف‌حساب‌های خارجی ـ در عصر خودمان و با به قدرت رسیدن خمینی اتفاق افتاده است.

بدون حضور یک آلترناتیو دمکراتیک، ذیصلاح و امتحان پس‌داده و مسلح به دیپلماسی انقلابی، مدار بین ارتجاع، استبداد و استعمار و میوه‌چینان و فرصت‌طلبان حرفه‌یی بسته خواهد شد و عالی‌ترین مصالح ملی و میهنی ما بازیچهٔ دستان قدرت‌پرستان قرار خواهد گرفت.

بدیهی است که حمایت‌های بین‌المللی از قیام سراسری مردم ایران به‌خودی‌خود به‌دست نیامده است و نمی‌آید. دیپلماسی انقلابی مجاهدین با تکیه بر حقانیت مقاومت و خون شهیدان و رنج زندانیان توانسته است خشت به خشت با کار و تلاش طاقت‌فرسا، در کوچه‌ها و خیابانهای شهرهای اروپا، آمریکا، کانادا و دیگر کشورهای جهان راه باز کند و از طریق افکار عمومی آن کشورها به پارلمانها و دولتها راه یابد و باعث چرخش در افکار و تصمیم‌گیریها شود.

گسترش اعتبار بین‌المللی سازمان مجاهدین خلق ایران و شورای ملی مقاومت، محصول عبور از چنین فرایندی است. این اعتبار و شناخته‌شدگی مقاومت ایران را قادر کرده است تا در شرایط حساس کنونی، حمایت‌های جهانی را به ماده‌های مشخصی در حمایت از قیام ایران بالغ نماید. مانند:

۱. مشروط کردن هر گونه رابطه و مذاکره با رژیم به آزادی تمامی زندانیان سیاسی و دستگیر شدگان قیام.

۲. به‌رسمیت شناخته شدن حق مردم ایران برای سرنگونی و حق دفاع مشروع متقابل در مقابل سرکوب وحشیانه رژیم.

۳. بسته شدن سفارتهای رژیم و اخراج مزدوران اطلاعاتی و جاسوسان رژیم.

این خواسته‌ها در تظاهرات ایرانیان آزاده در بروکسل مورد تأکید قرار گرفت. همزمانی این تظاهرات با حمایت دو حزبی کنگره آمریکا از قیام ایران برای یک جمهوری دمکراتیک تلاش‌های دامنه‌دار آلترناتیو مشروع و شناخته‌شدهٔ این رژیم؛ همزمان با استمرار و اوج‌گیری قیام سراسری در ایران از این نظر حائز اهمیت است که دست استبداد دینی را برای مقابله با جوانان شورشی می‌بندد و هزینهٔ سرکوب را برای او بالا و بالاتر می‌برد.

از نخستین دست‌آوردهای این دیپلماسی سیال و اکتیو، به‌بن‌بست رساندن سیاست مماشات با دیکتاتوری خون‌ریز دینی و امدادرسانی به آن از طریق احیای کالبد نیمه‌جان برجام بود. این البته کافی نیست و باید سیاست‌های بین‌المللی در جهت خواسته‌های دمکراتیک مردم ایران سمت و سو بگیرد.

خانم مریم رجوی در پیام خود به جلسهٔ کنگرهٔ دوحزبی آمریکا در حمایت از قیام ایران این خواسته‌ها را به شرح زیر اعلام کرد:

«زمان یک سیاست جدید در قبال رژیم آخوندها فرا رسیده است.
زمان آن است که دولتهای غرب باور کنند که ایران در آستانه تغییر است.
زمان آن است که در کنار مردم ایران و تمایل آنها برای تغییر دمکراتیک قرار گیرند.
یک جمهوری دمکراتیک مبتنی بر رأی مردم، برابری زن و مرد، جدایی دین و دولت و یک ایران غیر‌اتمی.
مردم ایران هر روز در خطر حملات، کشتار و دستگیریها قرار دارند. آنها خواهان سرنگونی فاشیسم دینی هستند.
جهان باید مقاومت مردم ایران و حق دفاع از خود در برابر سرکوب وحشیانه را به‌رسمیت بشناسد.
یک گام عملی، اطمینان از دسترسی مردم ایران به اینترنت آزاد است».

بیشتر بخوانید

 

اکنون زمان آن رسیده است که جهان آزاد تمام قامت در پشت مردم و مقاومت ایران قرار بگیرد و دست از حمایت مستقیم و غیرمستقیم اشغالگران عمامه‌دار بردارد. لازمهٔ تحقق چنین فرایندی، افزودن به آتش قیام سراسری در کوچه‌ها و خیابانهای شورشی ایران است؛ و چنین خواهد شد.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dba4547c-8130-4059-a62f-2fc7433d6025"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات