728 x 90

«از ارتش گرسنگان بترسید»

سخن روز
سخن روز

روزنامهٔ حکومتی جمهوری در شمارهٔ ۲۵تیر خود در مطلبی خطاب به علم‌الهدی، پدرزن رئیسی و نمایندهٔ خامنه‌ای در مشهد، با عنوان «از تقسیم فقر میان مردم بترسید»، می‌نویسد: «آقای علم‌الهدی! از روزی بترسید که لشکر گرسنگان علیه شما قیام کنند. رسم حکمرانی اسلامی این نیست که لقمه‌های چرب و نرم را اصحاب قدرت میان خودشان تقسیم کنند و به مردم بگویند صبر داشته باشید، یک وعده غذا کمتر بخورید و به دوران اشکنه خوردن برگردید». روزنامهٔ حکومتی ضمن اعتراف به فساد سیستماتیک و هراس از آثار خطرناک «تقسیم فقر» در شرایط انفجاری می‌افزاید: «مردم از شعار شنیدن‌ها خسته شده‌اند. فکر نکنید صبر مردم بی‌پایان است. از روزی بترسید که لشکر گرسنگان علیه شما قیام کنند. اگر به رسالت دینی و قانونی خود که خدمت به محرومین و اجرای عدالت است عمل نمی‌کنید، لااقل برای بقای خودتان و حکمرانی‌تان فکری بکنید».

در وحشت از نتیجهٔ هولناک حرکت ارتش گرسنگان، برخی اعضای مجلس ارتجاع نیز به وجوه دیگری از فریبکاری و شکست دولت جلاد اشاره می‌کنند.

نوری قزلجه می‌گوید: «این‌که گفته می‌شود مثلاً تورم کنترل یا مهار شده است و دولت یکسری آمار و ارقام در این باره ارائه می‌دهد، همگی محصول ذهن دولت و مسئولان است و صحت ندارد. تورم ۱۲۰درصد است، چطور می‌گویند تورم ۴۰درصد است. واقعیت امر همان است که در عمل اتفاق می‌افتد و بازی‌کردن با این اعداد و رقم‌ها چیزی نیست که بر مردم پوشیده باشد، چرا که مردم هر روز خرید می‌کنند و روزانه این مسائل را می‌بینند» (خبرگزاری حکومتی ایلنا- ۲۷تیر).

روزنامهٔ هم‌میهن ۲۸تیر «جولان فقر» در شهرستانها را بسیار خطرناک‌تر از شهرهای بزرگ دانست و نوشت: «اگر چه فقر به‌طور متوسط در کل کشور افزایش یافته اما نابرابری در استانهای کشور بسیار زیاد است. بررسیها نشان می‌دهد اختلاف ۵۰درصدی در درآمد سرانه استانها وجود دارد. این نابرابری به‌گونه‌ای است که اگر درصد فقرا در روستاهای سیستان‌وبلوچستان را جداگانه محاسبه کنیم، این عدد به ۸۰درصد می‌رسد».

در مورد علت به‌وجود آمدن خط فقر۳۰میلیونی و تورم ۱۲۰درصدی و رسیدن فقر در جامعهٔ روستایی به ۸۰درصد، اعترافات برخی مهره‌های حکومتی شنیدنی است:

جعفرزادهٔ ایمن آبادی عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارتجاع می‌گوید: «فساد در کشور سیستماتیک شده است، حالا هر چقدر هم که ما این موضوع را پنهان هم کنیم تبدیل به یک واقعیت انکارناپذیر شده است. زمانی یک فساد سیستماتیک می‌شود که اراده‌ای برای برخورد با فساد وجود ندارد» (انصاف نیوز ـ ۲۱تیر).

اشرف بروجردی معاون وزیر دولت خاتمی در تشریح ارادهٔ فاسد برای «تقسیم فقر» می‌گوید: «خیلی‌ها تحلیل‌شان این است که دولت مردم را گرسنه نگه می‌دارد که ذهنش و فکرش به جای دیگه نرود و فقط به سیر کردن شکمش فکر کند خب این غلط است این دولت دولتی پایدار نخواهد ماند» وی افزود: «بعد انتظار دارند مردم ساکت بنشینند خب طبیعی است دیگر مردم آن مردم نخواهند بود و الآن هم جامعه یک بستر ملتهبی دارد یعنی این‌طور نیست که شما فکر می‌کنید الآن آرامش را می‌بینید و زیر این آرامش هیچ خبری نیست، نه! آتش زیر خاکستر است و مطمئن باشید که اینها با یک جرقه ممکن است دوباره شکل دیگری به خودش بگیرد» (سایت دیدار ـ ۱۰خرداد ۱۴۰۲).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/211cad24-3ff2-42f1-a2d7-b8b7017f7e5c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات