728 x 90

اسناد از حقایق پشت‌پرده سخن می‌گویند

حقایق پشت پرده
حقایق پشت پرده

در ادامهٔ مجموعه افشاگریهای کمیسیون امنیت و ضد تروریسم شورای ملی مقاومت از درون رژیم، اینک اسناد جدیدی از نظرتان می‌گذرد که برای اولین بار در برنامهٔ حقایق پشت پرده از سیمای آزادی افشا شده‌اند. این اسناد فاش می‌سازند که چگونه در ساختار فاشیستی نظام ولایت فقیه، سرکوب و چپاول عنان به عنان هم پیش می‌روند. فاشیسم دینی از یک سو برای ادامهٔ غارت منابع ملی ایران به نیروهای سرکوبگر نیاز دارد، از دیگر سو جهت حفظ این نیروهای ضدخلقی و انداختن آنها به جان کارگران زحمتکش و سایر اقشار محروم و به پاخاستة‌ ایران، سهمی از چپاول را با دست باز به آنها اختصاص می‌دهد. این خاصه‌خرجی علاوه بر سهیم کردن این نیروها در اقتصاد ایران و سپردن زمام آن به نهادهای نظامی و در رأس آنان سپاه پاسداران است.

 

همگرایی چپاول و سرکوب

سند اول مربوط به شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان است. این شرکت رتبهٔ پنجم فروش و سودآوری را در بین کل شرکت‌ها از آن خود کرده است. ۸۴ درصد ظرفیت تولید اوره و ۲۲درصد ظرفیت پالایش نفت خام ایران در شرکت‌های تابعهٔ این هلدینگ قرار دارد. شرکت سرمایه‌گذاری «غدیر»، [از هلدینگ‌های بزرگ غارت در دستگاه وزارت دفاع] ۶۸درصد سهام شرکت پارسیان را به‌عهده دارد.

در این سند که در تاریخ ۲۱ دی ۱۴۰۱ خطاب به «دکتر فرهادیه» معاونت امور شرکت‌ سرمایه‌گذاری غدیر نوشته شده،‌ آمده است:

پیرو نامه شماره ۹۰۹/۰۱/۴۸۱۰ مورخ ۳۰/۰۷/۱۴۰۱ سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) در خصوص تأمین بودجه تشویقی نهادهای امنیتی و انتظامی منطقه اقتصادی عسلویه به استحضار می‌رساند، مبلغ ۴ میلیارد ریال (تصویر فیش واریزی به پیوست) از شرکت پتروشیمی پردیس به حساب سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح واریز گردیده است.

این سند را «اکبر لطفی»، معاون مالی سرمایه‌گذاری و شرکت‌های هلدینگ غدیر امضا کرده است.

اسناد

یادآوری می‌شود که کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت در تاریخ ۵ فروردین ۱۴۰۲ سندی خیلی محرمانه، از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح (سازمان حفاظت اطلاعات) منتشر کرد. در این سند که در تاریخ ۲۶ مهر ۱۴۰۱ صادر شده، حفاظت اطلاعات ساتا به مدیر عامل ساتا می‌نویسد که برای «تقدیر از عوامل انتظامی استان بوشهر» به هر یک از ۴۰۰ مأمور شرکت‌کننده در سرکوب کارگران عسلویه بن‌ کارت اتکا به مبلغ ۱۰میلیون ریال به‌عنوان دستخوش پرداخت نماید. اسم آن را هم «ارتقا امنیت ودجا در سایه هم‌افزایی موثر»! گذاشته است:

 

«ارتقا امنیت ودجا در سایه هم‌افزایی موثر»

از: حفاظت اطلاعات ساتا

به: مدیر عامل محترم ساتا

موضوع: تقدیر از عوامل انتظامی استان بوشهر

 

سلام علیکم، به استحضار می‌رساند به دنبال اغتشاش‌های صورت گرفته درتاریخ ۱۸مهرماه سال جاری در منطقه اقتصادی عسلویه که گزارشهای تفصیلی آن قبلاً به استحضار جنابعالی رسیده، اقدامات موثر و به هنگامی توسط نهادهای امنیتی و انتظامی منطقه صورت گرفته و به حمدالله تا این لحظه موضوع مدیریت شده و از سرایت به سایر بخشهای کشور جلوگیری به‌عمل آمده که در این بین نقش ماموران جان برکف یگان ویژه ناجا که از روز اول بروز این اغتشاش در صحنه درگیری حضور داشته‌اند انکار ناپذیر بوده و شایسته است به پاس تقدیر از تلاش صورت گرفته به نحو مقتضی از زحمات این عزیزان تقدیر و تشکر به‌عمل آید. لذا پیشنهاد می‌گردد به نفرات حاضر در میدان یگان ویژه به استعداد ۴۰۰ نفر بن‌ کارت اتکا به مبلغ ۱۰میلیون ریال پرداخت وهزینه این موضوع از طریق شرکتهای پتروشیمی تابعه شستان و غدیر درمنطقه عسلویه کارسازی گردد.

 

رئیس حفاظت اطلاعات سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح

سعیدالسادات

 

حقایق پشت‌پرده - 0

سندی که قبل از این سند مشاهده کردیم، نشان‌دهندهٔ مبلغ واریز‌شده (۴میلیارد ریال) به حساب مأموران سرکوبگر است.

صدور این سند از طرف وزارت دفاع به‌خوبی اثبات می‌کند که نهادهای نظامی رژیم وارد کنترل حساس‌ترین بخش‌های اقتصاد ایران شده‌اند. سند افشا‌شده، «هم‌افزایی»! و به عبارت گویاتر همگرایی وزارت دفاع رژیم با یگان ویژهٔ انتظامی را در سرکوب کارگران محروم عسلویه بازمی‌تاباند.

در سند اشاره به تظاهرات کارگران شده است. در این تظاهرات که دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ در بیست و پنجمین روز قیام سراسری انجام شد، بیش از هزار کارگر پتروشیمی بوشهر در عسلویه دست از کار کشیدند و با شعار مرگ بر خامنه‌ای به قیام پیوستند. بخشی از کارگران پتروپالایش کنگان و کارگران پتروشیمی «هنگام» نیز به اعتصاب کارگران پتروشیمی بوشهر در عسلویه ملحق شدند.

کارگران با آتش و سنگ مسیر نیروهای سرکوبگر را مسدود کردند. آنها شعار می‌دادند «مرگ بر خامنه‌ای»، «می‌جنگیم می‌میریم ایرانو پس می‌گیریم»، «مرگ بر دیکتاتور»، «بهش نگین اعتراض اسمش شده انقلاب» و «امسال سال خونه سید علی سرنگونه». کارگران خشمگین کانکس مزدوران حراست را به آتش کشیدند و سه راه پتروشیمی را به‌طور کامل مسدود کردند.

در سند واضح است که فاشیسم دینی برای «جلوگیری از سرایت تظاهرات به سایر بخشهای کشور»! [بخوانید به دیگر قسمت‌های صنعت نفت]، سگان هار انتظامی خود را به جان کارگران بی‌دفاع انداخته است.

 

ترس بارز حکومت از قیام

سند دوم از این مجموعه اسناد نیز مربوط به وزارت دفاع رژیم است و از بازرسی ودجا ـ اداره کل عملیات بازرسی به «گیرندگان یکم وزارت دفاع» با موضوع «اتخاذ پیشگیرانه و نظارتی» صادر شده است. این سند به امضای «سرتیب پاسدار شعبان تیلا» رسیده است. بخشی از آن را ملاحظه می‌کنیم:

«با عنایت به تشکیل برخی تجمعات کارگری در نقاطی از کشور در روزهای اخیر، ولو به صورت محدود، در اجرای اوامر مقام عالی وزارت به منظور جلوگیری از هر گونه سو‌ء استفاده گروه‌های معاند، جریان ضدانقلاب و برخی فریب‌خوردگان داخلی از مطالبات صنفی، به‌ویژه با ملاحظه تلاش دشمنان قسم‌خورده نظام برای نفوذ در اجتماعات و ضربه به اقتدار امنیتی، ایجاد دغدغه برای آحاد جامعه و فضاسازی رسانه‌ای علیه کشور، ضمن تأکید بر مراقبت دائمی از حسن جریان امور در بخش‌های مختلف سازمان‌ها، صنایع و شرکت‌های وابسته، با افزایش هوشیاری و مدیریت صحیح تحولات حوزه مسئولیت، خواهشمند است دستور فرمایید در خصوص ساماندهی نیروهای شرکتی غیررسمی شاغل در سلسله مراتب ودجا (تحت امر مستقیم وزارت و شرکت‌های همکار) تحت عنوان جامعه کارگری، موارد و ملاحظات مشروح زیر را به دقت مد نظر قرار داده و نتایج اقدامات را جهت بهره‌برداری به این بازرسی اعلام نمایند:»

در ادامه به اقداماتی می‌پردازد که هدف از آن کنترل و سرکوب قیام‌های کارگری است. از قبیل «رصد کارگران و بررسی هر گونه رفتار غیرمتعارف»! یا «بررسی غیر محسوس نسبت به شناسایی عوامل موجد تجمع، مؤثرین و سردسته‌های اصلی و معرفی بدون فوت وقت به مراجع نظارتی و امنیتی مرتبط اقدام»! به‌رغم ادعای «اقتدار» و تسلط بر اوضاع و تبلیغات مشعشع، این سند معلوم می‌کند که قیام مردم ایران و به‌خصوص کارگران و زحمتکشان ایران رعشه بر اندام نظام انداخته است.

 

حقایق پشت‌پرده - 1

حقایق پشت‌پرده - 2

سند سوم:

این سند نیز مربوط سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح از زیر مجموعه‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رژیم است. این سازمان با نام اختصاری (ساتا) در سال ۱۳۸۸ از ادغام سازمان‌های بیمه و بازنشستگی ارتش،‌سپاه و نیروی انتظامی و نیز سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح تشکیل شده است.

در سند مذکور که به امضای کامران پورمحمدی،‌ معاون اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح رسیده،‌ در پوش تهدیدهای احتمالی و حملهٔ نیروهای خارجی به تأسیسات وزارت دفاع، به جیره‌خواران حکومتی نسبت به تظاهرات اعتراضی و قیام کارگران هشدار داده است. بولد شدن این قسمت از سند به‌خوبی نشان می‌دهد که سایر قسمت‌های سند از جمله هشدار نسبت به «حمله به زیرساخت‌های حیاتی، حساس، مراکز اقتصادی و تأسیسات و صنایع پتروشیمی از سوی آمریکا و اسراییل، یا اقدامات خرابکارانه و جاسوسی و نفوذ و حضور ریزپرنده‌ها،‌ یک پوش فریبنده بیش نیست و هدف کارگران هستند.

 

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح

شماره:‌ ۱۳۴۲/۶/۰۱/۴۸۱۰

تاریخ: ۱۴۰۱/۹/۲۹

پیوست:

طبقه بندی: خیلی محرمانه

فوریت:‌ آتی

 

از: معاونت‌ اقتصادی ساتا ن.م ـ حوزه صیانت و پدافند غیرعامل

به: مدیرعامل محترم شرکت سرمایه‌گذاری شستان

موضوع: آگاه‌سازی اقتصادی(۴) ـ اعلام هشدار در خصوص احتمال اجرای عملیات خرابکارانه و تروریستی در پالایشگاه و مراکز پتروشیمی وابسته به ودجا

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر

دکتر مازیار حسینی

حائز اهمیت

 

سلام علیکم

با سلام و صلوات بر حضرت محمد(ص) و خاندان پاکش و با احترام، پیرو تأکیدات قبلی این سازمان و برابر اعلام مراجع حفاظتی و گزارشات جامعه اطلاعاتی کشور:

ـ حمله به زیرساخت‌های حیاتی، حساس، مراکز اقتصادی و تأسیسات و صنایع پتروشیمی از سوی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران‌(دولت تروریست آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی)

ـ انجام فراخوان و دعوت از کارگران مجموعه‌های پتروشیمی غدیر برای اعتصاب و اغتشاش در روزهای آتی در اطراف کمپ‌های مسکونی مربوطه در منطقهٔ عسلویه.

ـ در دستور کار قرار دادن حمله‌های هکری در حوزه نفتی و ...

ـ حضور ریزپرنده‌ها در منطقهٔ عسلویه جهت اقدامات خرابکارانه، جاسوسی، نفوذ و .. از سوی دشمنان به خصوص آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای حاشیة خلیج فارس.

ـ آشکارسازی روابط رژیم اشغالگر صهیونستی با برخی از کشورهای عربی منطقه، احتمال افزایش تحرکات میدانی و اعمال تهدید نسبت به زیرساخت‌های حساس و حیاتی مستقر در جنوب کشور و حمله به اماکن و زیرساخت‌های اقتصادی ودجا را افزایش داده است.

با توجه به موارد فوق خواهشمند است دستور فرمائید مراتب ضمن آمادگی و اتخاذ تمهیدات و ملاحظات پیشگیرانه حفاظتی و به منظور پیشگیری از وقوع هرگونه آسیب به پالایشگاه‌ها و مراکز پتروشیمی وابسته به ودجا (خرابکاری، انهدام، نفوذ، آتش‌سوزی و ...) و مقابله با هرگونه تهدید احتمالی از سوی دشمن، الزامات حفاظتی زیر را در این خصوص اتخاذ نموده و نتایج اقدامات حاصله را به این سازمان اعلام نمایند.

۱)تقویت حفاظت فیزیکی اماکن و تأسیسات (بویژه مراکز مستفر در جنوب کشور، پتروشیمی‌ها و ...)

۲) هماهنگی و تعامل با نیروهای نظامی (سپاه و ارتش) در خصوص نصب سامانه‌های پدافندی برای مقابله با هرگونه تهدیدات احتمالی.

۳) نصب سامانه‌های مقابله با ریزپرنده‌ها و حصول اطمینان از کارآیی و عملکرد آن در مراکز پتروشیمی.

۴) آمادگی لازم برای جابجایی تجهیزات، اسناد و ... باارزش، با اهمیت و منحصر به فرد در مواقع بحرانی و اضطراری.

۵) آمادگی و هوشیاری کامل در پدافند سایبری در خصوص زیرساخت‌ها و تأسیسات.

۶) اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از آسیب و اقدامات خرابکارانه به زیرساخت‌های برق رسانی، مخابراتی و فاوا.

۷) رعایت اصول پدافند عامل و غیر عامل.

۸) توجیه شبکه همکاران مهم دفاعی در راستای تشدید اقدامات حفاظتی و صیانتی.

۹) تقویت و به‌روز رسانی سامانه‌های رصد و پایش (اطمینان از سلامت و فعال بودن دوربین‌های مداربسته) رفع نواقص و معایب موجود در دوربین‌های مداربسته( کیفیت مناسب تصاویر، ذخیره‌سازی تصاویر) و اتاق مانیتورینگ.

۱۰) تجهیر کارکنان حراست(حفاظت فیزیکی و درب‌های تردد مجموعه‌ها) به تجهیزات دفاع شخصی( شوکر، اسپری، باتوم و ...)

۱۱) تأکید بر تجهیز مراکز حساس و خطرآفرین و ... به دوربین‌های مداربسته.

۱۲) پائین نگه‌داشتن ظرفیت مخازنی که محصولات خطرناک (قابل اشتعال یا انفجار) در آنها نگهداری میشود.

۱۳)تقویت و استمرار گشت‌های یگان حراست در رینگ پیرامونی و مرتفع نمودن نقاط کور با نصب روشنایی.

۱۴) شناسایی و تلاش برای کاهش نارضایتی‌ها(که میتواند زمنیه‌ساز تجمع، اعتصابات کارگری یا بروز خرابکاری و ... گردد.)

۱۵)جلوگیری از بکارگیری اتباع خارجی (بخصوص افاغنه) به عنوان نیروهای خدماتی و .....

۱۶)حصول اطمینان از فعال بودن آژیر اعلام خطر برای آمادگی مقابله با هرگونه تهدید.

۱۷)آمادگی کامل نیروهای امدادی(اورژانس و آمبولانس) و آتش‌نشانی.

۱۸) اطلاع رسانی سریع هرگونه موارد مشکوک به این سازمان و بازرسی و حفاظت اطلاعات.

۱۹) اتخاذ تمهیدات و اقدامات صیانتی و پیشگیرانه لازم و متناسب با تهدیدات احتمالی در این زمینه.

 

معاون اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی ن.م

کامران پورمحمدی

رونوشت:

ـ سردار مدیرعامل محترم سازمان جهت استحضار.

ـ ریاست محترم حفاظت اطلاعات سازمان جهت استحضار

ـ امیر ریاست محترم بازرسی ساتا ن.م جهت استحضار

ـ مدیر عامل محترم شرکت سرمایه گذاری غدیر جهت استحضار و صدور دستورات مقتضی و اقدام بشرح متن.

 

 

حقایق پشت‌پرده - 3

حقایق پشت‌پرده - 4

حقایق پشت‌پرده - 5

علاوه بر نکاتی که بیان شد، انتشار این اسناد از درونی‌ترین لایه‌های قدرت، دو واقعیت موازی را بارز می‌سازند:

۱ـ مقاومت ایران به‌دلیل برخورداری از حمایت‌های مردمی، می‌تواند به این اسناد دسترسی داشته باشد. این هشداری برای تمامی جنایتکاران است که اعمال آنها از دید خلق و مقاومت پنهان نخواهد ماند.

۲ـ به‌دلیل ضربه‌های واردآمده از جانب قیام سراسری به فاشیسم دینی، باید بیش از پیش شاهد هراس و از هم‌گسیختگی ارکان آن باشیم. نمونه‌ای از آن را در افشای این اسناد می‌توانیم به چشم ببینیم.

بی‌گمان روزهای سختی در انتظار این رژیم و عملهٔ سرکوب و غارت آن است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fb04effc-c0d7-4a32-a636-4550b3a8df6a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات