728 x 90

اعتراف ناگزیر به فضاحت تبلیغات ضد واکسن خارجی! - مروری بر رسانه‌ها

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

اغلب مطالب روزنامه‌های حکومتی در روز پنجم بهمن، به جنگ باندهای حاکم در مورد نوع برخورد نظام به دولت جدید آمریکا اختصاص دارد.

در کنار آن باز هم جنگ باندهای حاکم بر سر موضوع توهین به روحانی در تلویزیون رژیم و شکایت دولت روحانی و حملات متقابل به آخوندی که در شبکهٔ چهار رژیم گفته بود روحانی پای منقل حرف زده.

بحرانهای اقتصادی اجتماعی به‌ویژه موضوع واکسن کرونا و هشدارهای مقامات حکومتی در مورد خیز جدید کرونا از دیگر موضوعات روزنامه‌های امروز است.

اعتراف ناگزیر به فضاحت تبلیغات ضد واکسن خارجی!

در حالی که کیهان مطلب مفصلی علیه واکسنهای تحریم شده توسط خامنه‌ای نوشته، روزنامه حکومتی اقتصادسرآمد در مطلب خود با عنوان «واکسن همه فن حریف» در مورد این تبلیغات با لحنی طنز آلود از جمله نوشته است «بعد از طرح موضوع ممنوعیت استفاده از واکسنهای آمریکایی و انگلیسی، موجی گسترده از افشاگریهای علمی! و کشف أنواع توطئه! از جانب فعالان سیاسی، نمایندگان مجلس و مسئولان و حتی بعضی پزشکان از کارکردهای متنوع و هراس‌آور این واکسنها به راه افتاد که پیش از آن‌که اطلاعاتی اقناعی در مورد خطرات استفاده از واکسنهای مذکور باشد، اوج ابتذال در گفتار را از زبان بعضی به‌اصطلاح نخبگان به نمایش گذاشت».

این روزنامه در ادامه به نمونه‌هایی از عبارات علیه واکسنهای آمریکایی و انگلیسی اشاره کرده که در رسانه‌های حکومتی آمده. از جمله: «به وسیله کرونا می‌خواهند تراشه GPS در بدن ما کار بگذارند. -می خواهند با تزریق واکسن کنترل رفتار ما را به‌دست بگیرند. -عدم استفاده از واکسن، جلوی نسل‌کشی را گرفت. -این واکسنها سرطان زا، موجب عقیم شدن می‌شوند». مقاله در ادامه این ادعاها را به سخره گرفته و یادآوری کرده که به‌رغم پیشرفت چشمگیر دانش بشری بعید است درصد سال آینده هم انسان قادرباشد واکسنی همه فن حریف بسازد که تزریق دو سه سی سی از آن همزمان همه کارکردهای بالا را داشته باشد».

در ادامه هم به بلاهت تبلیغ کنندگان اشاره کرده و افزوده است: «یا خود به این حرف‌های بی‌مبنا اعتقادی ندارند ولی مخاطبان خود را هیچ می‌دانند و تصور می‌کنند به‌دلیل جایگاهشان به صرف شنیدن این سخنان از دو لب مبارک‌شان مردم صم بکم حرف‌های آنها می‌پذیرند که باز وای به‌حال ما، یا از سر بی‌اطلاعی عمیق از اوضاع دنیا واقعاً به این حرف‌ها اعتقاد دارند که باز هم وای به‌حال ما». این روزنامه در انتها نوشته است: «حرف زدن بلد نیستید، حرف نزدن را هم بلد نیستید؟»

ضرورت عقب‌نشینی از ترس سرریزشدن کاسهٔ صبر مردم

در روزنامه‌های باند مغلوب خیلی صریح و برخی هم با ایماء و اشاره به وضعیت انفجاری جامعه در اثر فشار اقتصادی اشاره کرده و ضرورت عقب‌نشینی برای رفع تحریم‌ها را به نظام گوشزد کرده‌اند.

آرمان با تیتر درشت مردم می‌خواهند برگردند به زندگی عادی؛ تنش زدایی کنید» به‌نقل از یک کارشناس حکومتی نوشته است: «اگر این سیاست‌ها ادامه پیدا کند ممکن است شاهد واکنش‌هایی از سوی مردم باشیم که می‌تواند برای کشور بسیار گران تمام شود».

آرمان در مطلب دیگری از مدیر کل سابق خاورمیانهٔ وزرات خارجهٔ رژیم، با عنوان «ضرورت آغاز فصل تنش زدایی» به رژیم توصیه کرده «از ادامه روند موجود جلوگیری کرده» و افزوده: «منافع ایران به‌دلیل مسائل اقتصادی، سلامت و معیشت مردم اقتضاء می‌کند که این روند به نفع تنش‌زدایی و بهبود روابط تغییر پیدا کند».

«بایدن و برجام» عنوان مطلب روزنامهٔ اعتماد است که به قلم دیپلمات سابق رژیم نسبت به مصوبات مجلس آخوندی در مورد غنی‌سازی ۲۰درصدی و اولتیماتوم به دولت بایدن، نسبت به تشدید انزوای رژیم و اجماع جهانی علیه نظام هشدار داده و نوشته است: «خودداری از تعامل با دولت بایدن مشکل می‌تواند قابل درک باشد. با‌توجه به گرگ‌هایی که در اطراف مشغول نظاره و مترصد فرصتند، اشتباه محاسبه در مدیریت اوضاع طی چند ماه پیش‌رو و ایجاد یک بن‌بست جدید می‌تواند کشور را با مخاطرات بزرگی مواجه کند».

مستقل هم زیر عنوان «مسیر دشوار جو بایدن» با تأکید بر این‌که به‌رغم گره خوردن برجام با مسائل موشکی و فعالیت‌های منطقه‌یی، به نظام گوشزد کرده که «فرصتها مانند ابر در گذرند!».

جهان صنعت هم در مطلبی به قلم جمالی نوبندگانی نایب‌رئیس سابق کمیسیون امنیت مجلس رژیم تهدید اجماع جهانی علیه نظام را یادآوری کرده و با اشاره به مواضع مقامات جدید دولت بایدن به‌خصوص وزیر خارجه جدید نوشته است: «آنها با وعده بازگشت به برجام صرفاً می‌خواهند فشار بین‌المللی را بر ایران افزایش دهند یا می‌خواهند چون در برجام حضور دارند، مکانیسم ماشه را علیه ما فعال و از حضورشان در برجام سوءاستفاده کنند، پس باید مراقب باشیم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b060f2f5-350b-40ad-8d29-e51b6bdb7ce4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات