728 x 90

انتصابهای فامیلی و باندی در دولت «جوان حزب‌اللهی»

مهره چینی آخوندها
مهره چینی آخوندها

دولت «جوان حزب‌اللهی» آخوند جلاد ابراهیم رئیسی هنوز از گرد راه نرسیده، مانند دولتهای اسلافش مقامات دولتی و اجرایی را در راستای منافع و مطامع چپاولگرانه سردمداران باند خامنه‌ای از میان سرکردگان و عناصر آن منصوب کرده است.

رئیسی بسیاری از استانداران و مقامات بالای اجرایی را از میان پاسدار جلادان و پاسدارا غارتگران هم سنخ خود و مقام عظمای ولایت بکار گمارده است. او تا مهرماه ۱۳تن از سرکردگان سپاه خامنه‌ای را به‌عنوان استاندار گمارد.

هم‌چنین بسیاری از اعضای دولت جلادان از مقامات پیشین سپاه و سایر نهادهای سرکوب و امنیتی، و جزو سرسپردگان ولایت خامنه‌ای و هم باندی ابراهیم رئیسی هستند.

این مقامات عبارتند از:

سرتیپ پاسدار احمد وحیدی (وزیر کشور) سرکرده سابق نیروی تروریستی قدس و وزیر دفاع اسبق.

حسین امیر عبداللهیان (وزیر امور خارجه) دستیار قاسم سلیمانی در نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران.

سرتیپ پاسدار رستم قاسمی (وزیر مسکن و شهرسازی) سرکرده اسبق قرارگاه سازندگی موسوم به خاتم‌الانبیای سپاه پاسداران.

آخوند اسماعیل خطیب (وزیر اطلاعات) از سرکردگان وزارت بدنام اطلاعات.

سرتیپ محمدرضا قرایی آشتیانی (وزیر دفاع) از سرکردگان ارتش تحت‌امر خامنه‌ای.

سرتیپ پاسدار سعید محمد (مشاور رئیسی در امور مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی» سرکرده سابق قرارگاه ضد خاتم‌الانبیای سپاه پاسداران.

علیرضا زاکانی (شهردار تهران) از سرکردگان سابق وزارت اطلاعات و بسیج ضدمردمی.

در مورد سایر انتصابات نیز روزنامه مردم‌سالاری ۵آبان ۱۴۰۰در مطلبی تحت عنوان دوره داماد‌سالاری نام چند نفر از دامادهای سران باند خامنه‌ای را که در دولت آخوند رئیسی به پست و مقام رسیده‌اند به شرح زیر رو کرده است:

«فرشاد مهدی‌پور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ داماد حسن خجسته (برادر زن خامنه‌ای) است. جواد محمدی دبیر هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی داماد محمدی عراقی عضو این شورا است. محمد آقاسی دبیر ستاد فرهنگ شورای عالی انقلاب فرهنگی داماد سرلشگر رحیم صفوی است. وحید خاوه‌ای مدیر عامل جدید بنیاد علوی داماد احمدی‌مقدم فرمانده اسبق نیروی انتظامی‌است. مالک رحمتی قائم‌مقام آستان قدس داماد هاشمی‌ معاون اقتصادی ستاد اجرایی فرمان امام است. احمدی داماد محسن رضایی هم قرار بوده مدیر عامل بانک صادرات شود که استخاره بد آمده است!»

علیرضا رضا زاکانی که طی چند سال گذشته جانماز به‌اصطلاح پاکدستی آب می‌کشید، و در جریان جنگ باندی با دولت آخوند حسن روحانی و باند مغلوب مواردی از فساد و فامیل‌بازی آنها را رو می‌کرد، هنوز از گرده راه نرسیده در منصب شهردار تهران دامادش را در یک «پست نان وآب‌دار» شهرداری گمارده است.

رسانه‌های باند مغلوب از او نقل کرده‌اند که ادعا کرده داماد گرامی بدون این‌که جیره و مواجبی از شهرداری بگیرد و یا این‌که بهره‌ای از رانت‌های آن ببرد، به قصد قربت کار می‌کند و اجر جزیلش را از جای دیگری می‌گیرد.

پاسدارسالاری و فامیل بازی در دولت آخوند رئیسی جلاد را روزنامه حکومتی آفتاب یزد «مشکل عظما» نامید و نوشت: «در کنار انتقادها و اعتراضها به انتصاب داماد زاکانی در شهرداری تهران آن هم در یک پست نان و آب دار (!) این نکته را لطفاً مدنظر داشته باشید که این موضوع اولاً محدود به شهرداری تهران نمی‌شود، مشکل ریشه‌یی است و ارتباطی به این نهاد و آن نهاد و یا این جریان و یا آن جریان ندارد. هر جا که ثروتی و قدرتی جمع شده از این ویژه و رانت خواریها وجود دارد و هر جریانی که قدرتی کسب می‌کند ابتدا به فکر آن است که نزدیکان خود را سر و سامانی دهد» (آفتاب یزد ۵آبان ۲۴۰۰).

روزنامه حکومتی همدلی هم «دولت فراجناحی» رئیسی را «باند سالار» نامیده و در مورد گماشته شدن عناصر باند خامنه‌ای در رأس مقامات بالا و میانی دولتی نوشت: «. علیرضا زاکانی، شهردار فعلی تهران خود از منتقدان دو آتشه بود که حالا خودش در رسانه‌ها و توسط این یا آن چهره اصلاح‌طلب درباره انتصابات فامیلی‌اش سخن گفته می‌شود. درباره ابراهیم رئیسی نیز از انتصابات گروه‌سالارانه به شایسته‌سالاری سخن به میان آمده است. زاکانی پیش از رفتن به شهرداری اعلام کرده بود که دوران «فامیل‌بازی» و «رفیق‌بازی» در شهرداری تهران به پایان رسیده، اما چیزی نگذشت که اولین «فامیل‌بازی» خودش نقل محافل رسانه‌ها شد» (همدلی ۵آبان ۱۴۰۰).

سایت حکومتی عصر ایران بر یک واقعیت تأکید کرده که هر دو باند رژیم سروته کرباس ولایت، مفسد، رانتخوار و فامیل باز هستند و سر و صدای آنها برای افشای فساد و باند بازی یکدیگر، فقط برای کسب قدرت و ثروت باد آورده است: « «سیاسیون عزیز از هر دو جریان بدانند که ما دیگر به انتصاب‌های فامیلی شما عادت کرده‌ایم و واقعاً لازم نیست هرگاه پای انتخابات به وسط می‌آید، شما از شایستگی حرف بزنید و بگویید وقتی ما سرکار می‌آییم، در خانه فامیل را قفل می‌زنیم که از خانه بیرون نیاید چه برسد به این‌که به آنها پست بدهیم! اما وقتی همین که از روی پل گذشتید، کار خود را انجام دهید و انتصاب‌های فامیلی را رونق دهید» (عصر ایران۴ آبان ۱۴۰۰).

البته جای تعجب نیست که فساد، رانت خواری، پارتی بازی، فامیل بازی و هرآنچه که لایق یک حاکمیت فاسد است، در تمامیت نظام ولایت فقیه جمع شده و تبدیل به مجمع الجزایر فساد شده است، چرا که «از کوزه همان برون تراود که در اوست».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8eb995fa-aef9-42b1-a588-7bf286aa48d0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات