728 x 90

اهداف نهادهای امنیتی پشت ستاد حکومتی کرونا!

کنترل کرونا با گشتهای اطلاعاتی و سپاه
کنترل کرونا با گشتهای اطلاعاتی و سپاه

در شرایطی که بیماری کرونا در اقصی نقاط کشور به‌خصوص کلان‌شهرها و به‌طور خاص در تهران رو به گسترش، و تعداد درگذشتگان ناشی از آن روزافزون است و هیچ چشم‌اندازی برای پایان این اپیدمی در کشور وجود ندارد، آخوند حسن روحانی به دروغ مدعی شد مهمترین مسأله‌اش سلامت مردم است: «مهمترین مسأله، مسأله سلامت مردم است اما معیشت مردم، فرهنگ جامعه و همه اینها تحت تاثیر هست و ما باید یک مراعات زنجیره وار را انجام بدهیم یعنی مراعات یکی از پروتکل‌ها ما را به مقصد نمی‌رساند.

ماسک زدن بسیار حایز اهمیت و پروتکل مهمی‌است، اما در عین‌حال تنها اکتفا به ماسک نمی‌تواند ما را به نتیجه نهایی برساند.

ما نیاز داریم به این‌که فاصله‌گذاری اجتماعی هم مورد مراعات قرار بدهیم و برای این‌که اجتماعات کاهش پیدا بکند و فاصله فیزیکی بیشتر بشود، تنها با قانون و مقررات و اینها ما حتماً به نتیجه نهایی نمی‌رسیم مردم عزیز ما در این زمینه باید ما را یاری بکنند» (تلویزیون شبکه خبر ۱۷آبان۹۹).

آخوند روحانی دروغ می‌گوید سلامت مردم برایش مهمترین مسأله است، زیرا سلامت مردم برای نظام ولایت هیچ اهمیتی ندارد.

به‌رغم نظر کارشناسان در زمینه قرنطینه کردن کشور به‌خصوص تهران، او قرنطینه دو هفته‌یی تهران و سایر مناطق آلوده را اعمال نمی‌کند.

در زمینه ضرورت قرنطینه رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: «همین دو شب پیش ۶۵ رئیس دانشگاه علوم پزشکی یک نامه‌یی به وزیر بهداشت نوشتند که ماخواستار این هستیم دو هفته کل کشور تعطیل شود و نه تنها تهران تا وقفه‌ای بیندازد در زنجیره انتقال بیماری عفونی.

خواسته کسانی است که ۹ماه است در بیمارستانهای کشور و حوزه بهداشتی کشور کار می‌کنند. آنها رئیس دانشگاه هستند دیدشان کامل است به آن منطقه که چه اتفاقی می‌افتد. اینها درخواستشان این است، حالا باز هم بعضی‌ها می‌گویند تعطیلی فایده ندارد۱۰ شب بکنیم ۶شب بکنیم، این چیزهای نیم‌بند نمی‌تواند وقفه در بیماری بیندازد» (تلویزیون شبکه خبر ۲۰آبان۹۹).

مینو محرز عضو ستاد کرونا نیز به صراحت اعلام کرد «عدم تعطیلی تهران زمینه‌ساز یک فاجعه انسانی است» (روزنامه همدلی ۲۱آبان۹۹).

تمام اینها در شرایطی است که آخوندها مشغول پروتکل نویسی هستند و به جای قرنطینه و تعطیلی کامل از محدودیتها صحبت می‌کنند.

روزنامه ستاره صبح در این رابطه نوشت: «در چنین شرایطی و در حالی که انتظار حداقلی تعطیلی دو هفته‌یی تهران بود با خبری روبه‌رو شدیم که قرار است شهر را تعطیل نکنند و به جایش یکی از دستورات نمایشی بی‌ثمر و بدون پشتوانه عملیاتی صادر شد این‌که بعضی مشاغل پس از ۶عصر تعطیل شوند. بخشنامه‌ای که باعث شوخ‌ طبعی‌هایی در فضای مجازی شد و برخی مردم به طعنه حرف از ویروس‌های جهش‌ یابنده‌ای زدند که هوشمندانه گویا فقط از ساعت ۶بعدازظهر به بعد قدرت بیماری زایی دارند» (روزنامه ستاره صبح ۲۱آبان۹۹).

چنین وضعیت وخیمی صدای کارشناسان حکومتی را نیز درآورده است در این رابطه محمدرضا محبوب‌فر ضمن تأکید بر قرنطینه و تعطیلی به‌عنوان تنها راه‌حل پیش‌بینی کرد در صورت ادامه داشتن چنین وضعیتی میزان مرگ ومیر به بیش از۱۰۰۰ نفر در روز خواهد رسید.

این متخصص اپیدمیولوژی اضافه کرد: «معتقدم بیشتر تصمیمات ستاد (ستاد مبارزه با کرونا) به جای این‌که ملی باشد سیاسی است. تصمیمات آنها جنبه سیاسی دارد. دولت منابع لازم در خصوص تأمین معیشت مردم را در اختیار دارد، اما برای این‌که ضرر نکند از همان ابتدا سیاست‌هایش حول محور معیشت و اقتصاد جامعه چرخید. از طرفی ستاد به‌اصطلاح ملی کرونا کارشناسان و متخصصان بهداشتی مستقل و متعهد و غیردولتی را اجازه نمی‌دهند صدایشان شنیده شود. ستاد امروز به جای افراد متخصص و علمی مملو از افراد سیاسی است».

محبوب‌فر که از نزدیک شاهد شیوه عمل دولت روحانی و ستاد کرونایش بوده نام ستاد کرونا را نیز به چالش کشید و گفت: «ستاد به‌اصطلاح ملی کرونا».

او در ادامه به شکایت از شرایط پرداخت: «کلیه امور مربوط به کرونا در کشورهای پیشرو در دست کارشناسان و متخصصان بهداشتی و عفونی است اما در کشور ما متأسفانه این مسأله رعایت نمی‌شود و افرادی که غیرمتخصص هستند و از هیچ تجربه‌ای برای مقابله با کرونا برخوردار نیستند در حال مدیریت کردن کشور در وضعیت پیچیده شیوع کرونا هستند. بنابراین مجدد به حرف اولم برمی‌گردم اقدامات ستاد ملی مبارزه با کرونا سیاسی هست و نه ملی یا علمی. برای همین است اقداماتی که تاکنون انجام داده موفقیت‌آمیز نبوده و با ادامه داشتن این روند روزبه‌روز این وضعیت بدتر می‌شود» (روزنامه همدلی ۲۱آبان۹۹).

آری وضعیت به‌گونه‌یی است که به‌جرأت می‌توان گفت ستادی که آخوند روحانی تشکیل داده ستاد مقابله با کرونا نیست، بلکه ستاد شیوع کرونا است.

وضعیت به‌گونه‌یی است که حتی کارگزاران حاکمیت در مجلس نیز به بی‌عملی آخوند روحانی و ستاد کرونایش اذعان دارند.

در این رابطه حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس ارتجاع در جواب این سؤال مجری تلویزیون رژیم که سؤال کرد شما و مخصوصاً کمیسیون بهداشت در این قرارگاه جدید دعوت شدید؟ پاسخ داد: «این قرارگاه که اجرایی است یعنی ضرورتی برای ما نیست ما باید در ستاد اصلی باشیم. آنجا هم که آقای رئیس‌جمهور بی‌خیالند» (تلویزیون شبکه سلامت ۲۰آبان۹۹).

سؤال اینجا است چرا آخوند روحانی تن به تعطیلی تهران نمی‌دهد و تنها به ایجاد محدودیت‌هایی غیرمؤثر اکتفا کرده است؟

محمدرضا محبوب‌فر در این رابطه گفت: «این‌که می‌گویند اصناف پر خطر یا با ریسک بالا از ساعت ۱۸به بعد تعطیل شود یعنی چیزی که حالت حکومتی نظامی داشته باشد. این شائبه را به‌وجود می‌آورد که ستاد ملی مبارزه با کرونا و آن نهادهای امنیتی پشت ستاد ملی کرونا اهداف دیگری را دنبال می‌کنند» (روزنامه همدلی ۲۱آبان۹۹).

آخوند روحانی دروغ می‌گوید که مسأله اصلی او و ستاد کرونایش سلامت مردم است او و علی خامنه‌ای تنها به امنیت نظام فکر می‌کنند و نه چیز دیگری.

آخوند حسن روحانی با دروغهایش می‌خواهد واقعیت لرزان و در حال فروپاشی حاکمیت را بپوشاند، واقعیتی که روزبه‌روز عیان‌تر می‌شود.

بی‌دلیل نیست که این روزها سردمداران رژیم و سرکردگان نیروهای سرکوب ورد امنیت گرفته، و هر روز به صحنه می‌آیند و اندر باب امنیت و خط قرمز بودن آن روضه‌خوانی می‌کنند.

آخوند جلاد ابراهیم رئیسی در هراس از خروش و خشم مردم به صراحت اعلام کرد امنیت خط قرمز ما است.

این در شرایطی است که مردم زیر بار فشار کرونا و گرانی و تنگی معیشت دارند له می‌شوند، اما سران فاسد حاکمیت آخوندی و دولت ضدمردمی روحانی بدون توجه به این مشکلات مردم ورد امنیت نظامشان را می‌خوانند.

دژخیم اسماعیلی سخنگوی قضاییه جلادان گفت: «آنچه که نسبت به آن باور داریم و جزو سیاست‌های ما است این است که امنیت مردم خط قرمز ما است» (تلویزیون رژیم ۲۰‌آبان۹۹).

منظور این دژخیم از امنیت شهروندان امنیت حکومت آخوندی است آن‌چنانکه رئیس او آخوند رئیسی هم به صراحت گفت: «به هیچ عنوان مسأله امنیت را نمی‌شود با آن شوخی کرد و خط قرمز ما است. هیچگونه ناامنی قابل‌تحمل نیست. چطور می‌شود ناامنی را تحمل کرد» (تلویزیون شبکه خبر ۲۲آبان۹۹).

اگر چه سران رژیم تلاش می‌کنند با کلیدواژه امنیت مردم، ترس واقعی‌شان را بپوشانند، اما وحشت از خروش و قیام اصل ماجرا است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d0d9a36b-53d3-453b-9cd3-25085a0ab6a1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات