728 x 90

معنای برکناری جهانپور ، سخنگوی بهداشت رژیم

سخن روز
سخن روز

برکناری جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت رژیم که روز سه‌شنبه (۲۰خرداد) اعلام شد، علامت روشن دیگری از شکست سیاست تبلیغاتی متکی به‌دروغ‌پردازی سیستماتیک و نهادینهٔ خامنه‌ای ـ روحانی بود که برای پیشبرد سیاست فرستادن مردم به‌قربانگاه کرونا نقش پوشش و عادیسازی برای این جنایت بزرگ را داشت. درست مثل جنگ که سرپوش سرکوب و مهار جامعه در زمان خمینی بود.

معنای حکم نمکی

اگر به‌متن حکم نمکی برای نصب سخنگوی جدید دقت کنیم، عبارت «پرهیز از هر گونه سیاسی‌کاری» و «ضروری است هماهنگی لازم با اینجانب»، «قبل از طرح موارد در رسانه‌ها» بسیار گویاست. از این عبارات می‌توان فهمید که دستگاه روحانی از اطلاع‌رسانیهای جهانپور و اظهاراتش رضایت نداشت.

اما کدام اظهارات جهانپور نمکی و روحانی را آزرده است؟

جواب را می‌توان از نوع اطلاع‌رسانیهای جهانپور در یکی دو هفتهٔ اخیر و آخرین مصاحبه‌اش که در سایت خبر فوری رژیم منعکس شد فهمید. از حدود دو هفته پیش آمار رسمی اعلام شده توسط جهانپور نشان می‌داد که روند شیوع کرونا و مرگ‌و میر ناشی از آن، صعودی شده است. البته پس از چند روز دوباره این روند نزولی شد. به‌نظر می‌رسد منعکس شدن صعودی‌شدن، نظر و خواست روحانی و دستگاه او نبوده است.

شاید حرفهای جهانپور در پاسخ به‌اظهارات مینو محرز، عضو ستاد کرونای رژیم در این رابطه تعیین‌کننده بوده باشد. مینو محرز گفته بود ۲۰درصد از مردم ایران به‌کرونا مبتلا شده‌اند. جهانپور در پاسخ به‌خبرنگار که نظر او را دربارهٔ این رقم مورد پرسش قرار داده بود، گفت: خیر رقم درست، کمتر از ۱۰درصد است. روشن است که اگر همین ۱۰درصد یا کمتر از آن مثلاً ۹درصد را در نظر بگیریم نتیجه، ۷ و نیم میلیون نفر می‌شود که رقمی وحشتناک است چرا که اگر مرگ و میر را بر اساس رقمی که معمولاً گفته می‌شود، یعنی ۳درصد در نظر بگیریم، رقم فوت‌شدگان ۲۲۵هزار نفر می‌شود. به‌این ترتیب این اعتراف جهانپور که شمایی از واقعیت را نشان می‌دهد، ضربه سنگینی به‌دستگاه دروغ‌پردازی روحانی وارد آورده است.

باید دانست که فاش‌گویی روزمره و فزایندهٔ مهره‌ها و کارگزاران رژیم، یک چتر مهم و بسترساز دارد و آن اطلاع‌رسانی و افشاگری مستمر و روزمره سازمان مجاهدین خلق است. بر اساس این آمار که شمار درگذشتگان اکنون از مرز ۵۰هزار گذشته، می‌توانیم علت سوزوگداز روزمرهٔ روحانی از مجاهدین را بهتر بفهمیم. سوز و گدازی که روزانه با عباراتی مانند «ماهواره‌ها»، «دشمنان»، «بیگانگان»، «منافقین»، «معاندین» و ... تکرار می‌شود همراه با التماس از مردم که به‌این حرفها گوش نکنید.

انتشار آمارهای هولناک به‌رغم سانسور رژیم

از سوی دیگر احسان مصطفوی، از مقام‌های انستیتو پاستور ایران در یک نشست ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران گفت: «بر اساس یافته‌ها شاید حدود ۱۵میلیون نفر از جمعیت کشور از اول اپیدمی تاکنون آلودگی به‌این ویروس را تجربه کرده‌اند». معنی این عدد با نرخ مرگ و میر ۳درصد، رقم دهشتناک ۴۵۰هزار نفر است.

قابل توجه این‌که همزمان با انتشار اخبار گسترش اپیدمی کرونا در کشور و به‌رغم تأکیدات و هشدارهای زالی رئیس ستاد کرونا در تهران، مبنی بر این‌که تهران از کانون‌های اصلی کروناست و خبرها همه بیانگر اوج‌گیری شیوع کروناست، تلویزیون رژیم (۲۰خرداد) اعلام کرد که نمایش جمعه در تهران و ۳۸نقطهٔ استان تهران از همین هفته (جمعه ۲۳خرداد) برگزار می‌شود. این گام اصلی برای برداشتن آخرین موارد محدودیتهاست.

به‌این ترتیب رژیم سعی می‌کند با این برکناری و فشاری که به‌مدیران و مهره‌های دستگاه بهداشت و درمان می‌آورد، راه را برای ادامه و تشدید دروغ‌گویی‌های خودش، با هدف فریب مردم هموار کند. یعنی به‌رغم این همه رسوایی هم‌چنان بدون وقفه با فرستادن بیش‌از‌پیش توده‌های مردم به‌میدان مین کرونا، از کلان تلفات، به‌عنوان سپر انسانی برای مقابله با خطر اصلی، یعنی خیزش و قیام محرومان که رژیم را تهدید می‌کند، استفاده کند. اما هم‌چنان که رهبر مقاومت مسعود رجوی در اطلاعیهٔ شمارهٔ ۲۵ارتش آزادیبخش ملی ایران تصریح نموده:

«خامنه‌ای و روحانی بر سر شاخ و بن می‌برند. رژیمشان را موریانه کرونا و بحرانها از درون خورده و وعدهٔ خدا حق است. برخلاف تصور آنها جانهایی که از دست می‌رود نه عامل بقای رژیم بلکه تیک‌تاک فنا و پایان است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b46637a0-0438-4e72-b582-9114e25770df"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات