728 x 90

بحران سهم قدرت و چپاول در نمایش انتخابات

جنگ بر سر ثروت و قدرت در فاز سرنگونی
جنگ بر سر ثروت و قدرت در فاز سرنگونی

یک از جنگهای ثابت در درون نظام آخوندی جنگ بر سر سهم قدرت و چپاول بوده و هست. ناظران می‌گویند از آنجا که ساخت و بافت و ماهیت محافل تشکیل‌دهندهٔ حاکمیت آخوندی، بر اساس شراکت در قدرت و ثروت شکل گرفته است، این جنگ را باید جنگ اصلی در درون نظام بنامیم. سرفصلهای نمایش انتخابات یکی از عرصه‌های این جنگ است. ولی‌فقیه با اهرم شورای نگهبان و دولت هم با اهرم وزارت کشور، مهره‌های همدیگر را برای رسیدن به کرسی حذف می‌کنند. اما این بار جناح مغلوب، با گسترده‌ترین حذفها روبه‌رو شده است و به این ترتیب در فاز پایانی رژیم این جنگ هم به‌صورت بحران دیگری گریبان نظام را گرفته است.

به‌دنبال حذف بسیاری از مهره‌های جناح مغلوب علم‌های چانه‌زنی برای سهم بیشتر قدرت و ثروت از هر سو برافراشته شده است. تا این‌که خود روحانی به صحنه آمد و این دعوا را به مدار نوینی ارتقاء داد. روحانی گفت: «نگوییم به مردم که در برابر یک صندلی مجلس ۱۷نفر ۱۷۰نفر ۱۷۰۰نفر کاندیدا هستند از چند جناح ۱۷۰۰نفر؟ ۱۷ نفر از چند جناح؟ از یک جناح؟ این‌که انتخابات نمی‌شود که! مثل این‌که شما توی یک مغازه‌ای از یک جنسی ۲هزار تا بگذارید آقا تنوع است ۲هزار تا آقا این یک جنس است آن طرفش چی؟».(تلویزیون شبکه خبر ۲۵دی ۹۸)

به‌دنبال اظهارات روحانی بلافاصله کدخدایی دبیر شورای نگهبان با کنایه به رد شدن صلاحیت داماد روحانی به وی نیش زد و نوشت: «جنجال برای تأیید افراد فاقد صلاحیت تازگی ندارد، اما پیشگامی رئیس‌جمهور در این پروژه ضدملی تأسف بار است. البته نمی‌دانستیم عدم تأیید بستگان به‌معنی حذف جناح‌های دیگر است».

این اظهارات منجر به واکنش رقیب و رو شدن موج دیگری از فساد درون رژیم شد.

داماد روحانی که رد صلاحیت شده بود به صحنه آمد و نوشت: «در عجبم که افرادی که پرونده آنها در سال ۸۴ در دست روحانی بود و نگذاشت منتشر شود، چطور تأیید شده‌اند! نسبت داشتن با کسی نباید باعث تأیید یا رد صلاحیت شود، اما چرا جاده شما یکطرفه است؟ خبرنگاران از ربیعی در مورد این پرونده سؤال کنند».(خبرگزاری حکومتی ایلنا ۲۵دی ۹۸)

رحمانی فضلی، وزیر کشور روحانی هم خطاب به کدخدایی اوضاع بغرنج نظام را یادآوری کرد و روضهٔ وحدت و همدلی در تقسیم کرسی‌ها را خواند.

اما فراتر از هلاکت پاسدار سلیمانی که رحمانی فضلی به اشاره از آن گذشته بود، اوضاع بغرنج نظام در برابر مردم بپاخاسته و قیام‌آفرین مورد توجه محافل مغلوب قرار گرفت و به رژیم هشدار دادند که از شکاف در حاکمیت آتش قیام زبانه می‌کشد. از جمله آخوند فاضل میبدی روز ۲۶دی در روزنامه حکومتی آرمان، نسبت به پیآمد حذف مهره‌های باند مغلوب هشدار داد: «کشور دارد به سمت و سویی می‌رود که به نفع هیچ‌کس نیست... روش‌ها و تفکرات تند کشور را به سویی می‌برد که مدیریت آن را هزینه‌بر می‌کند... آرامش سیاسی داخلی هم وجود ندارد... اعتراضات اخیر به‌خوبی نشان می‌دهد که این روش‌ها تا چه میزان می‌تواند برای کشور هزینه‌زا باشد».

حال باید دید خامنه‌ای با حذف مهره‌های مزاحم از مجلس تحت‌امرش، می‌تواند بساط خود را یکدست کند؟ باند مغلوب به او می‌گویند آزموده را آزمودن خطاست. یک بار احمدی‌نژاد را آوردی و نتیجه قبل از هر چیز به زیان خودت شد. ناظران مسائل ایران می‌گویند جنگ بر سر ثروت و قدرت در فاز سرنگونی نظام ثمری جز تشدید بحرانهای درونی نخواهد داشت.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ea54e5a0-34da-4552-9b08-021945db6dd9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات