728 x 90

برای نجات نظام آمدم!

سخن روز
سخن روز

پزشکیان روز یکشنبه (۳۱تیر) در مجلس ارتجاع طی یک سخنرانی گفت: «مردم عزیزی که آمدند، علی‌رغم تبلیغاتی که می‌کردند که نیایند پای صندوقهای رأی، آمدند و مشت محکمی به‌دهان این آدمهایی که از خارج و داخل نشسته بودند و تبلیغ می‌کردند زدند».

این اظهارات گستاخانه رئیس‌جمهور ارتجاع و حواله دادن مشت محکم به‌دهان ۸۸درصد مردم ایران که در شعبده انتخابات خامنه‌ای شرکت نکردند، موجی از تنفر و تودهنی‌های پی‌درپی را به‌دنبال داشت، تا آنجا که نامبرده به‌طور مضحک و زبونانه‌یی درصدد ماله‌کشی برآمد و در حساب ایکس خود نوشت: «دشمنان مردم ایران تمام تلاش‌شان را کردند تا نگذارند مردم پای صندوقها بیایند. حساب مردم شریفی که به‌هر دلیلی ناراضی هستند، از دشمنان و بددلان جداست».

اما جواب شایسته را سخنگوی مجاهدین کف دست پزشکیان گذاشت و خطاب به‌رئیس‌جمهور پنبه‌ای نظام گفت: «فعلاً قاچ زین خامنه‌ای را محکم بچسب، مشت محکم به‌دهان ۸۸ درصد مردم ایران که شعبده ولایت را تحریم کردند، پیشکش!»

رئیس‌جمهور «یهویی» رژیم که این‌چنین ماهیت ضدمردمی خودش را بارز کرد، ظاهراً یادش نبود که خودش در دومین مناظره انتخاباتی (در تاریخ ۱۲تیر ماه) خطاب به‌رقیبش جلیلی گفت: «با کل دعواهای من و ایشون، با همین داد و بیداد ۴۰درصد مردم آمدند، ۶۰درصد مردم نیامدند و هیچ کداممان را قبول ندارند. این تفکر بیاید، می‌شود ۲۰درصد، آیا با این ۲۰درصد می‌شود بر سایر اکثریت حکمرانی کرد؟».

بگذریم که ۴۰درصد مشارکت، رقم‌سازی رژیم است و واقعیت بسیار کمتر از رقمی است که رژیم اعلام کرده، کما‌ این‌که خود پزشکیان، طی اظهاراتی در مورد علت شرکتش در نمایش انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: «آمدنم به‌این جهت بود که نظام را در خطر می‌دیدم». وی در توضیح بیشتر افزود: «در دور دوم انتخابات مجلس تنها ۸درصد حضور پیدا کردند و این مقدار مشارکت خیلی خطرناک بود و در صورتی که حضور مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری هم این‌گونه پیش می‌رفت، شرایط نامطلوبی حاکم و کل نظام زیر سؤال می‌رفت»

(خبرگزاری نیروی تروریستی قدس ـ ۲۹تیر).

در این اظهارات، دو اعتراف، یک ادعا و یک توهم به‌چشم می‌خورد:

اعتراف به‌تحریم تمام‌عیار نمایش انتخابات
اعتراف به‌معنا و نتیجهٔ این تحریم که «اگر این‌گونه پیش می‌رفت، کل نظام زیر سؤال می‌رفت» یعنی رژیم سرنگون می‌شد.
ادعا هم این است که گویا با آمدن او، شرایط تغییر کرده‌؛ مشارکت مردم بالا رفته و نتیجتاً نظام از سرنگونی رهیده است.
و توهم این‌که او (پزشکیان) آمده است که نظام را از سقوط نجات دهد.

در گزاره‌های فوق، ۱ و۲ صحیح است. معنی مشارکت ۸درصدی در انتخابات هر نظامی، در هر جای دنیا این است که آن نظام فاقد مشروعیت و مقبولیت اجتماعی است و محکوم به‌سقوط است.

ضمناُ پزشکیان در جوف این اعتراف، یک اعتراف دیگر هم کرده است. اعتراف به‌صحت آماری که مجاهدین و مقاومت ایران از میزان مشارکت در دور دوم نمایش انتخابات مجلس ارتجاع اعلام کردند و در اطلاعیه‌یی گفتند که میزان مشارکت ۷درصد بوده است.

اما این ادعا که گویا با آمدن پزشکیان نتیجه تغییر کرده، باطل است. نخست به‌این دلیل که میزان مشارکت با آمدن او چندان تغییری نکرده است؛ چرا که میزان واقعی مشارکت در دور اول نمایش انتخاباتی ریاست‌جمهوری، ۱۲درصد و در دور دوم ۹درصد بود. حتی اگر ارقام ساختگی اعلام شده توسط رژیم را هم ملاک بگیریم (دور اول زیر ۴۰درصد و دور دوم زیر۵۰درصد) این کمترین میزان مشارکت در انتخابات‌های ریاست‌جمهوری در تاریخ نظام است و حتی طبق آمار رسمی رژیم، پزشکیان با کمترین آرا (نسبت به‌جمعیت) در مقایسه با همهٔ رؤسای جمهور رژیم، به‌این سمت رسیده است.

بنابراین پزشکیان هم‌چنان که سخنگوی مجاهدین گفته است، بهتر است قاچ زین خامنه‌ای را محکم بچسبد و خیلی مواظب باشد مصداق این شعر نشود که:

شد غلامی که آب جو آرد آب جو آمد و غلام ببرد!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c5bc786c-2b3a-4521-9ecf-5b399a9f244d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات