728 x 90

بن‌بست و دست و پا زدن در باتلاق ناامیدی

بن‌بست حکومت آخوندی
بن‌بست حکومت آخوندی

علی خامنه‌ای در دیدار با روحانی و اعضای دولت او با اشاره به انبوه اظهارات ناامیدانه ایادی و رسانه‌های حکومتی، گفت: «اگر کسی بگوید دیر شده و اعلام بن‌بست کند، یا جاهل است یا حرف خائنانه است».

در راستای حرف خامنه‌ای از یک‌سو ماشین تبلیغات ولی‌فقیه به‌خصوص تلویزیون آخوندی از گزارشهای تبلیغاتی به‌اصطلاح امیدبخش از پیشرفتها و دستاوردهای نظام در زمینه‌های مختلف پر شد. از سوی دیگر ارگانهای سرکوبگر رژیم که روحیه باختگی در بدنه در حال ریزش آنها حکومت آخوندی را وحشت‌زده کرده است، قدرت‌نمایی‌های کاذبی را در دستور خود قرار دادند. یکی از این ارگانها بسیج ضدمردمی است که یک مانور و رزمایش سراسری به مدت بیش از یک ماه تدارک دیده است.

پاسدار غیب‌پرور، سرکرده بسیج ضدمردمی، ضمن دود و دم درباره ابعاد مانور و رزمایش سراسری بسیج، هدف این رزمایش را امیدبخشی مردمی و مایوس‌سازی دشمن خواند.

او در قسمت دیگری از اظهارات خود ابراز امیدواری کرد که این مانور یک بارقه امید و نقطه قوت خواهد بود.

به این ترتیب روشن می‌شود که هدف این مانور با صرف این همه هزینه و انرژی روحیه دادن و امید دادن به نیروهای روحیه‌باخته است.

خامنه‌ای در سخنان خود در دیدار با اعضای دولت روحانی به‌خصوص تأکید کرد که ما در اداره‌ٔ اقتصاد کشور بن‌بست نداریم، با این همه روزنامه‌ها باز هم از بن‌بست و عمیق‌تر شدن بحران اقتصادی خبرمی‌دهند.

روزنامه تجارت ۱۱شهریور ۹۷ بانکداری به‌اصطلاح اسلامی رژیم را در بن‌بست ربا می‌داند، روزنامه جهان صنعت ۱۲شهریور ۹۷ هم می‌نویسد بحران بانکی عمیق‌تر می‌شود.

عبدالناصر همتی، رئیس جدید بانک مرکزی نیز با اعلام این‌که اراده‌یی برای کنترل نقدینگی وجود ندارد، شوک جدیدی به بازار ارز و سکه وارد کرد و نرخ ارز روز ۱۲شهریور تا ۱۳۰۰۰تومان صعود کرد.

البته او بعداً درصدد رفع و رجوع حرف خود برآمد و گفت حرف او را بد برداشت کرده‌اند، اما تأیید یا تکذیب او این واقعیت را که به‌راستی اراده‌یی برای کنترل نرخ ارز وجود ندارد، تغییر نمی‌دهد. زیرا چاپ و تولید اسکناس تنها صنعتی است که در این رژیم رواج تام دارد.

تبلیغات‌چی‌های ولایت و گماشتگان ولی‌فقیه هم‌چنان ادعا می‌کنند که ناامید کردن مردم که اسم مستعار خشم و انزجار اجتماعی نسبت به رژیم آخوندی است، کار دشمنان است.

آخوند احمد خاتمی طی سخنانی در کرمان با اعتراف به این‌که مردم تحت فشار اقتصادی قرار دارند، خطاب به آخوندها و طلاب حوزه کرمان گفت: «نعمات خدا در کشور را برای مردم تبیین کنید و به جامعه امید بدهید چرا که دشمن درصدد پمپاژ ناامیدی در سطح کشور است».(خبرگزاری تسنیم ۱۱شهریور ۹۷)

سرکرده نیروهای ویژه انتظامی هم گفت: «ایجاد بحرانهای ساختگی از جمله تهدیدات دشمنان است که با اتکا به آن درصدد هستند تا ناامیدی را به کشور تزریق کنند».(خبرگزاری فارس ۱۰شهریور ۹۷)

ملاحظه می‌شود به‌رغم این‌که خامنه‌ای مدعی است بن‌بست و ناامیدی در نظام وجود ندارد، آنچه که واقعی، فراگیر و غیرقابل انکار است بن‌بست و فضای یاس و ناامیدی در میان سرکردگان، مهره‌ها و رسانه‌های آن است.

این فضا نیز بر یک مبنای واقعی استوار است و آن این‌که حکومت آخوندی در تمامی زمینه‌ها با شکست مواجه شده است و مردم در جریان قیامهای دیماه ۹۶ و مرداد ۹۷ تمامی راههای گریز از سرنگونی را بر روی آن بستند و مهر باطلی بر هر دو باند رژیم زدند.

دشمنی که آخوند خاتمی و سرکرده نیروهای ویژه نسبت به آن هشدار می‌دهند که درصدد ‌تزریق ناامیدی بین مردم است و... مقاومت سازمان‌یافته‌ای است که تمامی راه‌ها برای بقای حاکمیت را بر روی آن بسته و آن را در بحران سرنگونی گیرانداخته است.

ناامیدی هم که به مردم نسبت می‌دهند، همان جو انفعال و بریدگی رایج در میان نیروهای رژیم است که از یک‌طرف به‌دلیل بحرانهای حاد سیاسی و اجتماعی و از طرف دیگر به‌دلیل گسترش اعتراضات و قیام مردمی سطوح مختلف در بین ایادی رژیم را درنوردیده است و آنها را نسبت به دوام و بقای حاکمیت دچار یاس و ناامیدی کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0558d7cd-18a7-4f20-8675-1104bea9ff98"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات