728 x 90

تحویل سال شورشی! عبور آتشین از ۹۷به ۹۸

خیزش جوانان اندیمشک و درگیری با مزدوران سرکوبگر در لحظات تحویل سال

تحویل سال شورشی! عبور آتشین از ۹۷به ۹۸
تحویل سال شورشی! عبور آتشین از ۹۷به ۹۸

خبر واقعه

چهارشنبه شب ۲۹اسفند در واپسین ساعتهای سال ۹۷و در آستانه تحویل سال جدید و فرا رسیدن نوروز، ایران شاهد درگیری شدید و گسترده‌ای میان جوانان قهرمان با بسیجی‌های رژیم در اندیمشک و دزفول شد.

پاسداران به هلاکت رسیده خامنه‌ای در سوریه

 تابلوی عکس پاسداران به هلاکت رسیده خامنه‌ای در سوریه که توسط جوانان اندیمشک در لحظات تحویل سال ۹۸ به آتش کشیده شد 

 

در این حرکت اعتراضی جوانان شجاع اندیمشک هنگام به آتش کشیدن تابلوی بزرگ تبلیغی رژیم در اندیمشک، با مزدوران سرکوبگر انتظامی و لباس‌شخصی‌های مزدور درگیر شده و آنان را گوشمالی دادند. جوانان شورشی موتور سیکلت‌ها و خودروهای چماقداران رژیم را به آتش کشیدند. جوانان از جمله محل تجمع مزدوران رژیم در هلال احمر آخوندی را نیز به آتش کشیدند. در این درگیری‌ها که دامنه آن به دزفول نیز کشیده شد بسیجی‌ها و نیروی سرکوبگر انتظامی در وحشت از این خشم انفجاری، اقدام به تیراندازی به سمت جوانان کردند. بر اثر شلیک پاسداران چند تن از جوانان دلیر جان باختند و شمار نامشخصی نیز در رویارویی با نیروهای سرکوبگر رژیم زخمی شدند. یک سایت محلی به اسم «همسو نیوز» شمار مجروحان را ۱۷۴نفر اعلام کرد.

 

انعکاس خبر رژیم از اندیمشک

انعکاس خبر اندیمشک در رسانه‌های حکومتی

 

پیشینه ماجرا

لازم به یادآوری است که چند ماه پیش مزدوران خامنه‌ای، تابلوی مشابهی با تصاویر پاسداران خامنه‌ای در سوریه(که هنگام کشتار مردم سوریه به هلاکت رسیده بودند) را در اندیمشک نصب کرده بودند که آن هم توسط جوانان دلیر و عاصی، به پایین کشیده شد.

این بار رژیم در وحشت از تکرار آن حرکت اعتراضی با بسیج کامل و به صحنه آوردن نیروهای سرکوبگر انتظامی و مزدوران بسیجی آنهم در تاریکی شب و با استفاده از خلوتی ساعت‌های قبل از تحویل سال و به شیوه‌ای گانگستری اقدام به نصب دوباره تابلوی تبلیغاتی منفور آخوندی کرد اما بار دیگر با خیزش جوانان غیور و هوشیار اندیمشک روبه‌رو شد که گسترده‌تر از قبل به مقابله با پاسداران رژیم برخاسته و تصاویر منحوس پاسداران جنایتکار رژیم را به آتش کشیدند.

 

تابلویی که جوانان خوزستانی منهدم کردند

تابلویی که جوانان قهرمان خوزستانی در بهمن‌ماه ۹۷منهدم کردند

 

وقتی لباس‌ شخصی‌های جنایتکار «کم » می‌آورند!

بسیجی‌ها که در مقابله با جوانان شورشی شکست‌خورده و گریخته بودند،‌ دست به دامان فرمانداری رژیم در دزفول شده و خواستار حمله به مردم شورشی شدند غافل از این‌که فرماندار رژیم و عوامل مسلحش بیشتر از بسیجی‌ها از شعله‌های خشم جوانان وحشت دارند و جرأت اقدامی جدی بیش از آنچه که انجام دادند،‌ ندارند.

 

شهامت جوانان قهرمان، بسیجی‌ها را به جان هم انداخت!

ایستادگی جوانان خوزستان در برابر مزدوران رژیم و به آتش‌کشیدن تابلوی جدید پاسداران، تضاد باندهای درونی و نیروهای وارفته نظام را تشدید کرد. بر اساس گزارشات، بسیجی‌ها در جریان سرکوب جوانان، فرمانداری رژیم در دزفول را اشغال کردند.

تهور، مقاومت و ایستادگی جوانان خوزستان در واپسین ساعتهای سال ۹۷ و نخستین دقایق سال ۹۸ یک بار دیگر از استمرار قیام مردم ایران و فروزان بودن شعله‌های نبرد برای آزادی علیه دیکتاتوری آخوندی خبر داد.

 

سال گذشته هم همین‌طور بود!

یک‌سال پیش در همان اولین لحظات تحویل سال در اصفهان کشاورزان ورزنه در حال تظاهرات و شورش بودند. امری که نشان از حاکمیت بحران در جامعه می‌داد چرا که خیلی نادر است درست در لحظات تحویل سال، مردم یک کشور در حال تظاهرات و اعتصاب باشند! و امروز (اول فروردین ۹۸) شدت بحران اجتماعی و درگیری مردم با دیکتاتوری خودش را در تبدیل تظاهرات به شورش و درگیری نشان می‌دهد!

سال پیش روز دوم فروردین که علی‌القاعده باید مردم مشغول دید و بازدید عید می‌بودند آن‌چنان فضای سیاسی و اجتماعی مملکت شورشی بود که اضافه بر تظاهرات کشاورزان اصفهانی، کارگران «پوبلین» رشت و نیشکر هفت‌تپه نیز در حال تظاهرات و اعتصاب بودند.

ادامه آن تظاهرات و اعتصاب‌ها در همان هفته اول فروردین به قیام هموطنان عرب خوزستانی کشید و سپس با سلسله‌ای از قیام‌ها در شهرهای کازرون و تهران (قیام بازار) و اعتصاب سراسری معلمان و رانندگان کامیون و فولادکاران اهواز و کارگران راه‌آهن و...به اوج رسید.

اکنون به‌روشنی پیداست که سمت و سوی تحولات اجتماعی ایران به سوی انقلابی بزرگ در حال جریان یافتن است. انقلابی که کار ناتمام انقلاب ضدسلطنتی را با انقلابی بزرگتر برضد آخوندها تکمیل خواهد کرد و دموکراسی، برابری و پیشرفت اجتماعی را در زیباترین جمهوری جهان به کمال خواهد رساند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/817fcc66-7a50-4baa-a4ab-bab89fe373d0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات