728 x 90

تشدید فشارها بر رژیم، پس از اجلاس وین

یازدهمین نشست مشترک برجام با حضور نمایندگان رژیم و گروه کشورهای ۱+۴ که روز چهارشنبه در وین به ریاست هلگا اشمیت، معاون موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، برگزار شد برای رژیم آخوندی یک ناکامی دیگر در امیدبستن به اروپا بود.

اتحادیه اروپا در پایان این نشست اطلاعیه‌ای صادر کرد که رسانه‌های حکومتی شدیداً به آن واکنش نشان دادند.

کیهان نوشت: «اتحادیه اروپا... در بیانیه‌ای گستاخانه... به ایران دستور داده... که باید یک‌طرفه تعهدات برجامی خود را ادامه دهد!... ضمن این‌که به دسترسی به «تمامی سایتها و اماکنی که آژانس نیاز به بازدید از آنها دارد» نیز تأکید شده است»!

وطن امروز هم نوشت:‌ «هیچ امیدی نباید به این کشورها داشت. از هم‌اکنون... ایران باید به سرعت در سیاست‌ها و تعهدات برجامی خود تجدیدنظر کند».

متقابلاً علی بیگدلی، یک کارشناس باند روحانی، گفت: «در هر حال آنها هم انتظاراتی از ما دارند و ما هنوز آن انتظارات را برآورده نکرده‌ایم»!

عراقچی، مسئول هیات رژیم، پیش از شروع این اجلاس گفته بود: «ما هنوز نمی‌دانیم اینس‌تکس چطور می‌خواهد مشکل‌گشا باشد؟...کار آسانی نیست!».

روزنامهٔ جهان صنعت پاسخ داد: «را‌ه‌اندازی اینس‌تکس مشروط به پذیرش لوایح مرتبط با FATF شده است».

در پایان این اجلاس عراقچی گفت در این اجلاس جزئیات اینس‌تکس به اطلاع او رسیده است و به هیچ گشایشی یا پیشرفتی در رابطه با اینس‌تکس اشاره نکرد.

در رخدادی دیگر اتحادیه اروپا تحریم ناقضان حقوق‌بشر در ایران را یک سال دیگر تمدید کرد. فهرست شخصیتهای حقیقی و حقوقی تحریم‌شده از جمله شامل اسامی ۸۲فرمانده سپاه، نیروی انتظامی، قاضی و دادستانهای رژیم می‌باشد.

سکوت روحانی درباره این تحولات در حالی که در جریان سفرش به گیلان چندین سخنرانی داشته است بیانگر این است که پس از اجلاس وین نیز روند شدت‌یافتن فشارهای بین‌المللی بر روی رژیم هم‌چنان ادامه خواهد داشت.

روزهای ۹۸ از این هم سخت‌تر خواهد بود!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/71afb401-6c93-404a-8bc5-41b4a6507bc5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات