728 x 90

تقابل باندهای حاکم بر سر برجام و سهم‌خواهی قدرت در جریان نمایش انتخابات - مروری بر رسانه‌ها

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

صفحات اول روزنامه‌های حکومتی و تیترهای اول آن صحنه تقابل باندهای حاکم بر سر برجام و سهم‌خواهی قدرت در جریان نمایش انتخابات است. روزنامه‌های باند خامنه‌ای به اظهارات دو روز قبل روحانی برای مذاکره جزء به جزء یا کل به کل با آمریکا، حمله کرده‌اند. کیهان یادداشت روز و تیتر بزرگ صفحه اولش را به این موضوع اختصاص داده در حالی که خود خامنه‌ای که روز بعد از اظهارات روحانی به صحنه آمد در این مورد سکوت کرده بود. در روزنامه‌های باند مغلوب اغلب تیترها به سهم‌خواهی قدرت و حمله به باند خامنه‌ای برای حذف آنها از دایرهٔ قدرت اختصاص یافته است. در این دعوا برخی اعترافات قابل توجه دیده می‌شود. بحران کرونا و ضد و نقیض گویی‌هایی نظام به جایی رسیده که روزنامه‌های هر دو باند حاکم به آن اذعان کرده‌اند. از این نوع اعترافات در جنگ سهم‌خواهی قدرت در انتخابات ریاست‌جمهوری نظام هم دیده می‌شود.

«اقتصاد اسمش را نبر» زیر عمامهٔ نظام

«تشدید شکاف فقیر-غنی در برنامه دورخیز کنندگان ۱۴۰۰» عنوان مطلبی است در ابتکار که با اشاره به عوام‌فریبی پاسداران شرکت‌کننده در نمایش انتخابات و اشک تمساح آنها برای طبقات فرودست، نوشته «نوک کوه یخ همین حالا بیرون زده». این نوک کوه یخ هم چیزی نیست جز همدستی مجلس و دولت در لاپوشانی مالیات گریزی ابرحسابداران بانکی در نظام. که به نوشتهٔ این روزنامه حدود ۱۵۰نفر از خواص نظام مبلغی در «حدود ۵۰۰هزار میلیارد تومان» در بانکها اندوخته دارند که هم مجلس و هم دولت چشم بر مالیات آنها بسته‌اند. این روزنامه به‌نقل از کارشناسان اقتصادی نوشته مبلغ مالیات آنها ده برابر درآمد نفتی رژیم در سال۱۳۹۹ می‌شود. نوبخت گفته در آمد نفتی ۵۰هزار میلیارد تومان در این سال بوده.

روزنامه آرمان هم اظهارات فاضل میبدی از حوزه قم و از باند مغلوب را با تیتر «معیشت مردم مهم‌تر از حل سیاست خارجی است» انعکاس داده که باند حاکم نسبت به وضعیت انفجاری جامعه هشدار داده و نوشته «مافیای اقتصادی و سیاسی که پشت‌پرده قرار دارد گمان می‌کند وضعیت کنونی در آینده نیز ادامه پیدا می‌کند. این در حالی است که در واقعیت این وضعیت ادامه پیدا نمی‌کند. مردم تا حدی شرایط موجود را تحمل می‌کنند. نمی‌توان مردم گرسنه را سرکوب کرد». در ادامه هم به نظام گوشزد کرده: «کنترل این وضعیت با چنین شیوه‌هایی در بلند‌مدت امکان‌پذیر نیست».

روزنامهٔ شرق از باند مغلوب هم به ماهیت هر دو باند حاکم در غارت و چپاول مردم اذعان کرده و با تیتر «شعارهای سوسیالیستی با روش‌های کاپیتالیستی» از جمله نوشته است: «نوعی خفاکاری در دفاع از عمل به اقتصاد کاپیتالیستی در بین رؤسای‌جمهور و مردان دولت وجود دارد که این تعبیر را به ذهن متبادر می‌سازد: «اسمش را نبر اما به آن عمل کن».

سرنخ کرونا در «مبادی بالادستی» برای گل به خودی!

فرهیختگان از باند خامنه‌ای زیر عنوان «تصمیمات عجیب کرونایی» اعترافات زیادی داره. از جمله نوشته: «مدیریت (کرونا) اصلاً به‌دست وزارت بهداشت نیست. مبادی بالادستی بسیار در این زمینه اهمیت دارند و به‌نحوی گل بخودی می‌زنند». این روزنامه در ادامه با اشاره به سیستم قطره چکانی واکسیناسیون که هنوز کادر درمانی را هم پوشش نداده، اعتراف کرده نظام آگاهانه ویروس کرونا را به جان مردم انداخته تا به ایمنی گله‌یی برسد. این مطلب که به‌نقل از میکروب شناس بیمارستان مسیح دانشوری و از اعضای ستاد به‌اصطلاح علمی مبارزه با کرونا در رژیم است تأکید کرده: «واقعیت این است که وقتی این موارد را می‌شنویم به‌نظر می‌رسد سیستم تفکر کشور هنوز به‌سمت ایمنی جمعی با استفاده عفونت طبیعی است». نویسنده مقاله در انتها نوشته است: «به‌عنوان کسی که در آزمایشگاه ویروس‌شناسی کار می‌کنم، هنوز به من واکسن نرسیده است و در بیمارستان مسیح دانشوری هستم و هر بار خودم نمونه می‌گیرم. این یعنی ما به‌میزان مناسب نتوانستیم واکسن را وارد کنیم و واقعاً این برنامه شکست‌خورده است».

روزنامه اعتماد هم در مطلبی با عنوان «یک نظرسنجی مفید» به چهارمین موج نظرسنجی پژوهشگاه وزارت ارشاد اشاره کرده که در آن نوشته است: «می‌توان گفت که مرگ‌ومیر واقعی کرونا حدود ۱۵۰هزار نفر است که تقریباً ۲.۴ برابر ارقام رسمی است که این نسبت بارها اعلام شده است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/64959bf2-8574-4d69-af1b-a4f2b8cd94ae"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات