728 x 90

تنفیذ پزشکیان «به‌شرط چاقو» و دستورات خامنه‌ای

سخن روز
سخن روز

مراسم سرد و خاموش تنفیذ و منصوب کردن پزشکیان به‌عنوان رئیس‌جمهور نظام که این‌بار تلاش کرده بودند با موسیقی و ساز و تنبک آن را گرم کنند، روز یکشنبه هفتم مرداد برگزار شد. ولی‌فقیه ارتجاع، در این مراسم، پزشکیان را «به‌شرط چاقو» تنفیذ و منصوب کرد.

خامنه‌ای در حکم خود با پیزور گذاشتن لای پالان «رئیس‌جمهور یهویی» نوشت: «شخصیت فرزانه و صادق و مردمی و دانشمند، جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان را تنفیذ و ایشان را به ریاست‌جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌کنم» اما در جملهٔ بعد به او گوشزد کرد: «یادآوری می‌کنم که رأی ملت و تنفیذ اینجانب تا هر زمان که مشی همیشگی ایشان در پیمودن صراط مستقیم اسلام و انقلاب برقرار باشد ادامه خواهد داشت!».

پزشکیان در پاسخ به این تنفیذ که توسط آخوند گلپایگانی پیشکار خامنه‌ای قرائت شد، بر سرسپاری خود به چارچوبهای نظام تأکید کرد و با اسم بردن از خمینی ملعون و دیگر شاخصهای حکومت جنایت و غارت گفت: «یاد حضرت امام خمینی و سپهبد قاسم سلیمانی را گرامی می‌دارم و به روان رجایی، باهنر و رئیسی و همه خدمتگزاران نظام درود می‌فرستم و سپاسگزار لطف و تدبیر رهبر معظم هستم».

پزشکیان در مزید عرض کرنش و سرسپاری به آستان ولایت خامنه‌ای، اضافه کرد: «من و دولت آینده رسالت و مسئولیتمان، تعهد به آن چشم‌اندازی است که مقام معظم رهبری تعریف فرمودند و سیاست‌های کلی است که ابلاغ نمودند».

اما خامنه‌ای نه به این کرنش و سرسپاری و نه به کلیاتی که خودش در حکم تنفیذ گفته بود، اکتفا نکرد و طی سخنانی، عبارات «صراط مستقیم اسلام» و «انقلاب» را که در حکم تنفیذ آمده بود، معنی و تشریح نمود. وی برای آب‌بندی هر چه بیشتر، این توصیه‌ها و دستورات را برای پزشکیان مقرر کرد:

«بهره‌گیری از ظرفیت عظیم مردمی» که معنی آن در فرهنگ ولایت، نفی دخیل بستن اصلاحاتی‌ها به آمریکاست.
«کار جهادی» با الگوسازی از رئیسی و تأکید بر این‌که «رئیسی اهل کار جهادی بود و شب و روز نمی‌شناخت» که معنای آن اعدام شبانه‌روزی است؛ کما‌ این‌که در دورهٔ رئیسی، شمار اعدامها به رکورد۸۳۴ در یک سال رسید. خامنه‌ای تأکید کرد که «مقابله با توطئه‌های پیچیده رنگارنگ دشمن در این ۳۰سال ۴۰سال با کار جهادی خنثی شد».
ضرورت «تعامل ارکان کشور» و «کمک مجلس به دولت» که معنایش این است که مجلس مواظب باشد دولت دست از پا خطا نکند. خلیفه ارتجاع با افزودن این عبارت که «دولت باید روی حساسیتهای مجلس حساب کند» پزشکیان و دولت او را به‌تمکین از مجلس فرمایشی و حساسیتهای آن فراخواند. خامنه‌ای در این خصوص، پزشکیان را به سران دو قوه دیگر تحت‌امرش گره زد و تأکید کرد: «این جلسات رؤسای قوا فرصت بسیار خوبی است؛ بنده توصیه می‌کنم قبلاً هم به رؤسای جمهور قبلی توصیه کردم به مسئولان قوا الآن هم به آقایان تشریف دارند اینجا توصیه می‌کنم این جلسات رؤسای سه قوه و تبادل نظر را جدی بگیرند. این کار بسیار کار خوبی است».
خلیفهٔ ارتجاع سپس جایگاه قضاییه جلادان و پاسداران مسلح ولایت در مقابله با قیام را به رئیس‌جمهور جدید ارتجاع گوشزد کرد و گفت: «قوه قضاییه در هر نقطه‌ای که مورد نیاز هست باید حضور فعال داشته باشد» و افزود: «نیروهای مسلح هر جایی که دولت نیاز دارد و مردم نیاز دارند، طبق وظایفشان حضور داشته باشند».
در سیاست خارجی نیز خامنه‌ای با الگو قرار دادن امیرعبداللهیان نوچه جلاد قاسم سلیمانی، دستور داد: «فعالیت و تلاش امیرعبداللهیان ادامه پیدا کند».

خلیفهٔ ارتجاع در آخر و در تکمیل دستور‌العملهایش، غزه را به‌عنوان حل‌المسائل رژیم و بحران‌هایش بر سر نیزه کرد و گفت: «مسألهٔ آخر غزه است. امروز (غزه) یک مسألهٔ جهانی است. امروز مسألهٔ فلسطین و مسألهٔ غزه یک مسألهٔ عمومی جهانی است»!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c9ba7d79-b48f-4dce-b826-7c267d8636bb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات