728 x 90

تیری که تاریخ آن را شلیک کرده است

اجلاس جهانی ایران آزاد ۱۴۰۲ ـ مریم رجوی
اجلاس جهانی ایران آزاد ۱۴۰۲ ـ مریم رجوی

تأملی در فرازهایی از سخنرانی خانم مریم رجوی در اجلاس جهانی ایران آزاد ۱۴۰۲ ـ ضرورت صلح و ثبات در منطقه

 

 

رئیس جمهور منتخب مقاومت ایران برای دوران انتقال، در دومین روز اجلاس جهانی ایران آزاد سخنرانی خود را با تأکید بر «حقیقت بزرگ زمانه» آغاز کرد؛ حقیقتی که «کوران دسیسه و تبانی‌های بیت خامنه‌ای» نتوانسته است آن را از بین ببرد. این حقیقت را در سه مؤلفه می‌توان بیان کرد:

۱ـ آخوندها دست به هر تقلایی می‌زنند تا بر کرسی قدرت باقی بمانند؛ اما دیگر نمی‌توانند.

۲ـ سرنگونی فاشیسم دینی بیش از هر زمان در دسترس است.

۳ـ مردم و مقاومت ایران پیروز می‌شوند و در آن تردیدی نیست.

 

سرنگونی آخوندها، تیر شلیک شدهٔ تاریخ

خانم رجوی سرنگونی ولایت فقیه به‌مثابهٔ «شر مجسم برای خلق‌های منطقه و هیولای تروریسم و جنگ‌افروزی علیه تمام جهان» را به تیری تشبیه کرد که تاریخ آن را شلیک کرده باشد.

همه می‌دانند گلوله‌ای که از لوله تفنگ شلیک می‌شود، محصول فرایندی بازگشت‌ناپذیر است. اگر تمام قدرتهای دنیا جمع شوند نمی‌توانند این فرایند را معکوس کنند. سرنوشت گلوله این است که در کسری از کوچک‌ترین واحد زمان بر آماج بنشیند.

مقاومت ایران با این اطمینان و قطعیت به موضوع سرنگونی می‌نگرد و برای آن تلاش می‌کند. یک نمونه از این تلاش که خبرگزاریها در ابعاد وسیع آن را منعکس کردند، برگزاری اجلاس جهانی ایران آزاد ۱۴۰۲ بود. تا یک روز پیش به‌نظر می‌رسید این ممنوعیت ادامه داشته باشد؛ اما ارادهٔ جبرشکن مقاومت این «ممنوع» را به یک حماسهٔ چشمگیر تبدیل کرد.

«دیروز مشارکت و تلاش عظیم یاران مقاومت، اشرف‌نشانها، مجاهدین، اعضای شورای ملی مقامت و حامیان این جنبش، نمایندگان پارلمانهای مختلف دنیا و شخصیت‌های سیاسی در برپایی گردهمایی ایران آزاد و تظاهرات همزمان با آن، جهانی را به‌ستایش عزم مردم و مقاومت ایران برای آزادی در میهنشان و صلح در منطقه و جهان واداشت.

این کارزار از مانع‌ها و دیوارهای بلند و قطور عبور کرد و توانست توطئه‌ها و کارشکنی‌های رژیم آخوندی و همدستان مماشات‌گرش را مغلوب خود کند».

 

آنچه در گردهمایی جهانی مقاومت شاهد آن بودیم به‌قول خانم رجوی «نمایش پرشکوه حقانیت و اعتبار و مشروعیت و قدرت مقاومت ایران» بود که «سربلندتر از همیشه و آماده‌تر از همیشه و مصمم‌تر از همیشه» در صحنه حضور دارد.

 

اگر در پی سنجش میزان قدرت دو هماورد در دو کفهٴ یک ترازو هستیم. قدرت را نباید در داشته‌هایی مانند غنی‌سازی اورانیوم، ساخت سلاحهای کشتار جمعی، دخالت تروریستی در امور دیگر کشورهای منطقه و جهان و در سرکوب و گسترش اعدام جست‌و‌جو کرد، قدرت از آن نیرویی است که اراده‌های برتر و جنگاورتر را نمایندگی می‌کند و با حقانیت و شجاعت و در عین‌حال فروتنی، جهانی را به تکریم و تحسین برمی‌انگیزد.

 

اعتلای راه‌حل انقلابی

خانم رجوی گفت که «امروز استبداد دینی در تنگنای یک فهرست طولانی از شکستها و بن‌بست‌ها، اقتصاد فروپاشیده، منازعات درون حکومت، ریزش جریان‌وار در سپاه و بسیج و پرونده اتمی» قرار دارد. «فراتر از همهٔ این‌ها، کابوس شب و روز رژیم شط خروشان انقلاب است که در قیامهای پی‌در‌پی، رژیم را در هم می‌پیچد».

خامنه‌ای و دستگاه سرکوب او برای غلبه بر قیامهای غیرقابل پیش‌بینی و پی‌درپی تنها سلاحی که در اختیار دارند سرکوب است و باز هم سرکوب؛ سرکوب هر چه بیشتر اما این سلاح زنگ‌خورده دیگر کارآیی خود را از دست داده است.

این رژیم «بعد از قیام و تکان عظیم دیماه ۹۶، در قیام آبان ۹۸دست کم ۱۵۰۰ جوان و نوجوان را قتل‌عام کرد». یا در قیام سراسری «دست‌کم ۷۵۰نفر را کشت و بیش از ۳۰هزار نفر را دستگیر کرد». تا قیام را مهار کند. اکنون نیز به موج اعدامها روی‌آورده است ولی تمامی این اقدامات شکست‌خورده به‌جای به محاق بردن قیام به خشم و خروش عمومی منجر شد، «آتش قیام‌ها را بالاتر برد و حقانیت راه‌حل انقلابی را اثبات کرد».

انقلاب مردم ایران خاموش نشده است. این انقلاب «در اعتلای جایگزین دموکراتیک؛ در سازمان‌یافتگی جوانان شورشگر، در ضربات کانون‌های شورشی به‌مراکز فرماندهی سپاه پاسداران و استمرار بخشیدن به‌قیام خلق خود را نشان می‌دهد».

 

عمق استراتژیک و بمب اتمی

اکنون بیش‌از‌پیش مشخص شده است که نظام تاریخ گذشتهٔ ولایت فقیه، عمق استراتژیک و بمب‌اتمی را برای نجات خود از سرنگونی در تقدیر پی گرفته است. «سال‌های سال خامنه‌ای می‌گفت اگر در عراق و سوریه و لبنان و یمن نجنگد، باید در تهران و اصفهان سنگربندی کند. اما حالا هر چه هم در کشورهای منطقه جنایت و دخالت کند و برای خودش عمق استراتژیک بتراشد، فایده‌ای ندارد، زیرا در قیام‌ها خط مقدم جنگ به‌حوالی بیت خودش منتقل شده و باید منتظر روز نهایی باشد».

پروژهٔ ضدایرانی ساخت بمب‌اتمی هم قرار بود ضامن بقای این رژیم باشد اما از روز اول «با افشای سری‌ترین سایت‌های اتمی توسط مجاهدین گورزاد شد».

خانم رجوی در سخنرانی خود روی واقعیت کلیدی انگشت گذاشت. فهم این واقعیت ضعف و شکنندگی ماهوی ولایت فقیه و سرنگونی محتوم آن را بارز می‌کند. این رژیم در گرماگرم شکست خوردن از قیامهای مردم ایران با بلاهت از پروژه‌های ساخت موشک و پهپاد رونمایی می‌کند. گویی موشک و پهپاد یا بمب‌اتمی می‌توانند نجاتبخش او از سقوط و سرنگونی باشند. این رژیم از هر طرف که بچرخد با پرهیب هولناک سرنگونی مواجه است.

جهان باید این سخن خانم رجوی را بسیار جدی بگیرد:

«با وجود ۲تریلیون دلار هزینه و ضرر آن هم از جیب مردم ایران، اگر خامنه‌ای نه یک بمب، که ۱۰۰ بمب اتمی هم بسازد، حریف جوانان شورشگر قیام نیست. آنها که فریاد می‌زنند: خامنه‌ای ضحاک می‌کشیمت زیر خاک».

 

زرادخانهٔ مقاومت ایران در برابر زرادخانهٔ ولایت فقیه

خامنه‌ای نمی‌تواند دست از پروژهٔ تولید بمب اتمی بردارد و تا روز آخر هم برنخواهد داشت؛ بنابراین هر نوع قول و قرار و از جمله فتوای خامنه‌ای مبنی بر حرام بودن تولید آن، پوچ و نامعتبر است. به‌یاد داریم که «خرازی، وزیر خارجهٔ آخوند خاتمی هم در برابر خبرنگاران به‌رابین کوک وزیر خارجه انگلیس قول داد که فتوا در مورد سلمان رشدی اجرا نخواهد شد. اما رژیم هرگز از آن دست برنداشت».

از این رو خانم رجوی خطاب به خامنه‌ای و آخوندها گفت:

«هر چه می‌خواهید برای مقابله با قیام‌ها و مقابله با جایگزین دموکراتیک به‌دولت‌های مماشاتگر دخیل ببندید، یا بروید زرادخانه‌های موشکی و پهپادی را چند برابر کنید و هر چه می‌خواهید بمب بسازید اما در مقابل بزرگ‌ترین و قدرتمندترین سلاح امروز جهان در بن‌بست و بی‌چاره‌اید».

***

آری در برابر زرادخانهٔ موشکی و پهپادی این رژیم زرادخانهٔ مقاومت ایران وجود دارد. سلاحهای استراتژیکی این زرادخانهٔ کارآمد و پایان‌ناپذیر جوانان قیام‌آفرین و کانون‌های شورشی هستند. آنها قیامی را نمایندگی می‌کنند که سرنگونی ولایت فقیه را نشانه گرفته است و تا تحقق آن لمحه‌ای از پا نخواهد نشست.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2794a1d0-013a-46e1-a9d6-f0f4588820c5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات