728 x 90

جای معلم در زندان نیست

جای معلم در زندان نیست
جای معلم در زندان نیست

 

بی‌توجهی رذیلانهٔ کارگزاران چپاولگر رژیم نسبت به خواسته‌های معلمان زحمتکش راهی جز اعتراض و تظاهرات برای آنان باقی نگذاشته‌است. افزایش بی‌سابقهٔ هزینه زندگی چنان عرصه را بر ایشان تنگ کرده که با حقوقی معادل یک‌سوم خط فقر قادر به تهیهٔ کمترین نیازهای زندگی خود نیستند و مجبورند همزمان به شغل‌های دوم و سوم اشتغال ورزند.

معلمان بسیاری که در اثر اعتراض به وضعیت غیرانسانی و عدم پرداخت حقوق معوقه و... زندانی شده‌اند بر تسلیم ناپذیری آنها در مقابل آخوندهای ستمگر دلالت می‌کند.

 

معلمان در پشت میله‌های زندان

حرفة آموزگاری که یکی از شریف‌ترین حرفه‌ها در جهان به‌شمار می‌رود، در میان ما ایرانیان نیز از دیرباز جایگاهی رفیع داشته‌است. معلم که همواره در نزد مردم دارای احترام خاصی بوده، به‌عکس تحت حاکمیت ارتجاعی آخوندی، منزلت چندانی ندارد و جز زندان، تحقیر و محرومیت بهره‌ای نبرده‌است. با این وجود، معلمان مبارز به‌رغم همهٔ فشارها هیچگاه در برابر ظالمان سرخم نکرده‌ و به گواه تاریخ پیوسته همراه با سایر اقشار صدای حق‌طلبی خود را بگوش رسانده‌اند.

تراژدی به بند کشیدن و شلاق‌زدن بر پیکر معلم به‌واقع قصهٔ پرغصه دردآوری‌است که بر وجدان ملی ما سنگینی کرده و هر خاطری را می‌آزارد. در هیچ کجای جهان غیر از این حکومت قرون‌وسطایی نمی‌توان چنین نمونه‌ٰای از ستمکاری یافت. در حالی که سال تحصیلی جدید چند روزی بیش نیست که آغاز شده، شمار قابل توجهی از معلمان هم‌چنان در حصار میله‌های زندان محبوسند. گرچه فریادهای «جای معلم زندان نیست» این بیداد را در هر کوی و هر برزن جار می‌زند اما معلم آزاده را چه باک که آموختن درس آزادگی و رسم ایستادن در برابر ظالم ولو در کنج دخمه‌های زندان آیین اوست.

 

درس ایستادگی و بهای سنگین

واقعیت این است که بی‌توجهی رذیلانه کارگزاران چپاولگر رژیم نسبت به خواسته‌های معلمان زحمتکش راهی جز اعتراض و تظاهرات برای آنان باقی نگذاشتهاست. افزایش بی‌سابقهٔ هزینه زندگی چنان عرصه را بر ایشان تنگ کرده که با حقوقی معادل یک‌سوم خط فقر قادر به تهیهٔ کمترین نیازهای زندگی خود نیستند و مجبورند همزمان به شغل‌های دوم و سوم اشتغال ورزند.

معلمان بسیاری که در اثر اعتراض به وضعیت غیرانسانی و عدم پرداخت حقوق معوقه و... زندانی شده‌اند بر تسلیمناپذیری آنها در مقابل آخوندهای ستمگر دلالت می‌کند:

محمد حبیبی، عضو هیأت مدیره کانون صنفی معلمان استان تهران، که به جرم آخوند‌ساخته «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی»، «تبلیغ علیه نظام» و «اخلال در نظم عمومی» به ۱۰سال و شش ماه حبس و ۷۴ضربه شلاق و ممنوعیت خروج از کشور به‌عنوان مجازات تکمیلی محکوم شد، هم‌چنان در زندان به‌سر می‌برد.

محمود بهشتی لنگرودی، سخنگوی کانون صنفی معلمان سخنگوی کانون صنفی معلمان، از روز ۱۶شهریور ۹۵در حال تحمل حبس در زندان اوین است. وی به‌دلیل فعالیت‌های صنفی خود در سال‌های اخیر بارها سابقه احضار، بازجویی، بازداشت و حبس در پرونده خود دارد و هم‌اکنون نیز در حال تحمل دوران محکومیت ۵ساله خود در زندان اوین است.

اسماعیل عبدی، دبیر کانون صنفی معلمان ایران (تهران) صبح روز ۱۹آبان ۹۵توسط نیروهای امنیتی بازداشت و جهت گذراندن دوران محکومیت خود به بند ۸زندان اوین منتقل شد.

یک معلم مدارس استثنایی در بوشهر؛ در تاریخ ۷اسفند ۹۵در بیدادگاه رژیم بدون دسترسی به وکیل به سه سال حبس تعزیری و ۷۴ضربه شلاق محکوم شده است.

و... لیستی مطول در برگیرندهٔ نامهای دیگر...

 

معلمان، راهنمایان خیزش دانش‌آموزان

رژیم غرق در بحران آخوندی که در نتیجهٔ تحریم‌های بینالمللی توان پاسخگویی به مشکلات اجتماعی را از دست داده لاجرم پاسخی برای خواسته‌های معلمان ندارد. لذا در هراس از شکل‌گیری قیامهای اجتماعی بر دامنهٔ سرکوب و اختناق می‌افزاید. این روند از قضا رادیکالیسم بیشتری در جنبش‌های اجتماعی و پیوند تنگاتنگ روزافزون با مقاومت سازمان‌یافته را به‌دنبال خواهد داشت. شواهد و فاکت‌های روزانه مؤید همین حقیقت است.

معلمان الگوها و راهنمایان دانش‌آموزان هستند. جنبش دانش‌آموزان ایران در براندازی نظام سلطنتی نقشی تعیین‌کننده داشت. این نقش را می‌تواند و باید در براندازی نظام ولایت‌فقیه نیز ایفا کند. حاکمیت آخوندی با زندانی کردن معلمان، خود با دست خود بذرهای اعتراض را در مدرسه‌های ایران می‌کارد؛ بذرهایی که وقتی به ساقه تبدیل شوند، توفان بنیان‌کن قیام را رقم خواهندزد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9c7bd856-358a-4c52-9554-cd8f48ac48a9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات