728 x 90

جمعه‌بازارهای خامنه‌ای نمایشگاه بن‌بست و بحران

بحرانهای لاعلاج حکومت آخوندی
بحرانهای لاعلاج حکومت آخوندی

نمایش جمعه‌های روز ۲۸دی ۹۷ صحنه اعتراف‌ها در زمینه شکست فیلترینگ فضای مجازی توسط رژیم و همچنین صحنه جدال باندی بر سر دعوای FATF و اشک تمساح ریختن برای وضعیت معیشت مردم بود.

در زمینه فضای مجازی چند تن از امامجمعه‌ها ضمن اعتراف به شکست در فضای مجازی از دولت آخوند حسن روحانی خواستند کاری کند تا نظام بخواهد از فضای مجازی استفاده کند «براندازی نشود».

 

نگرانی از فضای مجازی

اذعان به شکست فیلترینگ فضای مجازی علاوه بر جمعه‌بازارهای قم و تهران در مشهد توسط آخوند مجتبی‌ حسینی، گماشته خامنه‌ای در عراق، ابراز شد و در این رابطه گفت: «فتنه و یا مقابله فرهنگی از فتنه نظامی سخت‌تر است. فتنه نظامی آدم صدای تفنگ دشمن نشان می‌دهد کجا دشمن است و کجا دوست، دلسردی ایجاد می‌کنند، حالت نگرانی شدید در جامعه را ایجاد می‌کنند با این حرفهایشان، از طریق تلگرام و فیس‌بوک و امثال ذالک اینها منادیان شیطان هستند که شیطان از زبان اینها صحبت می‌کند».

موضوع بحران معیشت مردم، FATF و برجام نیز از مواردی است که در نمازجمعه‌ها مطرح شد که طرح آنها حاکی از تشدید مخاصمات داخلی و بی‌راه‌حلی در این زمینه‌ها است.

 

اسک تمساح برای معیشت مردم! 

در تهران آخوند موحدی کرمانی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت وخیم معیشت مردم تلاش کرد آن‌ را به گردن باند رقیب بیاندازد: «البته ما در کشور مشکلات و ضعفها و نارسایی‌های زیادی داریم که مهمترین آنها وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم است که بخشی از آن ناشی از تحریم‌هاست».

آخوند موحدی کرمانی به‌رغم اشاره‌های آشکار خامنه‌ای برای به تصویب رسیدن لوایح چهارگانه مربوط به کنوانسیون FATF گفت: «گرچه اف.ای.تی.اف در ظاهر برای مقابله با پولشویی و مبارزه با تروریسم شکل گرفت اما در حقیقت دقت بفرمایید اما در حقیقت سازوکاری است برای اشراف اطلاعاتی بر منابع و سیستم‌های مالی سایر کشورها. همچنین بازوی خزانه‌داری آمریکا در اعمال هر چه مؤثرتر تحریم‌های آمریکا علیه ایران و سایر کشورها به‌ویژه جریان مقاومت است».

 

بن‌بست در برجام 

آخوند علم‌الهدی نمایش جمعه مشهد را به صحنه سوزوگداز برای از دست دادن هسته‌ای تبدیل کرد و بن‌بست در برجام را این‌طور توصیف کرد: «مثل این‌که دو نفر دعوا دارند یک عده می‌آیند یکی را می‌گیرند آن یکی دیگر هر چی دلش می‌خواهد او را بزند. وضع ما در برجام به اینجا رسید حالا این کار دشمن بود، بابا این بیداری باید برای شما پیش بیاید، بعد از ۲سال و ۳سال این هوشیاری باید ایجاد بشود. این اروپا یک روباه است که سر ما را کلاه گذاشت برای این‌که آمریکا با خاطر جمع همه فشارها را روی ما بیاورد و ما از برجام خارج نشویم دنبال توسعه فناوری هسته‌ای نرویم».

‌آخوند علم‌الهدی در ادامه تقصیر وضعیت موجود را به گردن باند روحانی انداخت و گفت: «آن که امروز برای ما واقعاً خلاف توقع است و خلاف اعتقاد گذشته ما به عزیزان مسئولمان هست این است که اینها آمدند توجیه‌گر این کلاهبرداری شدند اصلاً یک‌مرتبه منکر همه چیز شدند، گفتند برجام برای ما نقش اقتصادی نداشت ما برجام را برای تحریم‌ها نرفتیم ما در برجام هدف امنیتی داشتیم».

آخوند علم‌الهدی در ادامه شدت بحران لاعلاج درونی رژیم را به نمایش گذاشت و روحانی و باندش را مأموران اجانب خواند و گفت: «این حرفها را که می‌زنید ما می‌گوییم نکند شما با آنها دستتان یکی است، شما مأموران آنها هستید، یک روزی شما به‌عنوان مسئولان متدین ما وارد عرصه مذاکره شدید ولی حرف‌هایتان امروز خلاف اعتقاد اولیه‌ٔ ما را ثابت می‌کند»!

 

امام‌جمعه‌های خامنه‌ای از بن‌بست در زمینه برجام، FATF، «‌فتنه فرهنگی» و... نگرانند و ناکارآمدی دولت روحانی را تقریباً همه هفته زیر ضرب می‌گیرند. آنها در واقع دولت روحانی را سپر بلای شکستها و بن‌بست‌های تمامیت حاکمیت قرار می‌دهند، در صورتی که سیاست‌های اصلی و «کلان» آن‌ را هم علی خامنه‌ای به‌عنوان ولی‌فقیه تعیین می‌کند. بنابراین اعتراف به هر زمینه‌ای از بن‌بست بیانگر بن‌بست تمامیت نظام در آن زمینه است.

 

شکست نظام در غلبه بر بحرانها 

ملاحظه می‌شود که جمعه‌بازارهای خامنه‌ای تبدیل به نمایشگاه بحرانها و بن‌بست شده است، بن‌بست و بحرانی که هر یک به تنهایی کافی است تا باعث سقوط یک دولت و یک حاکمیت شود.

اذعان به بحران و بن‌بست در این زمینه‌ها بیانگر اذعان به شکست نظام در غلبه بر این بحرانها است و این‌که هیچ راه نجات و مفری برای خروج از آنها باقی نمانده است.

واقعیت این است که این بحرانها آن‌چنان لاعلاج و بن‌بست آن‌چنان ناگشودنی است که دولت ضدمردمی هم هر راه‌حلی را که ارایه می‌دهد، به جای این‌که به حل بحران کمک کند و بن‌بست‌گشا باشد، به‌طور مضاعف باعث بحران و بن‌بست می‌شود.

 

تمامیت نظام در بحران و بن‌بست 

بن‌بست رژیم آخوندی را نباید صرفاً ناظر بر ناتوانی دولت دانست بلکه باید آن‌ را ناشی از شرایطی دانست که مردم برای حکومت آخوندی به‌وجود آورده‌اند.

شرایطی که مردم با تظاهرات و اعتراضات روزمره‌شان در کف خیابانها رژیم را به چالش می‌کشند و آن‌را دچار لرزه سرنگونی کرده‌اند.

این وضعیت امکان هر گونه چاره‌جویی را از رژیم آخوندی سلب کرده است. اما آنچه بن‌بست کنونی را با قبل متمایز می‌کند، گیر افتادن حاکمیت در محاصره مردمی است که خواهان براندازی و سرنگونی آن هستند. در این وضعیت هر ترفندی برای خلاصی از این مرداب به سرعت به ضد خودش تبدیل می‌شود.

از جمله این تشبثات فیلترینگ و سانسور فضای مجازی است که مردم با اقدامات خود در فضای مجازی این سیاست رژیم را با شکست مواجه ساختند، تا جایی که آخوند احمد خاتمی اذعان کرد فضای مجازی به جای این‌که جایگاهی باشد برای استفاده دولت ‌قبل از این‌که ما از فضای مجازی استفاده کنیم آنان براندازی کنند».

 

تعیین سیاست اصلی و کلان نظام توسط علی خامنه‌ای 

امام‌جمعه‌های خامنه‌ای از بن‌بست در زمینه برجام، FATF، «‌فتنه فرهنگی» و... نگرانند و ناکارآمدی دولت روحانی را تقریباً همه هفته زیر ضرب می‌گیرند. آنها در واقع دولت روحانی را سپر بلای شکستها و بن‌بست‌های تمامیت حاکمیت قرار می‌دهند در صورتی‌که سیاست‌های اصلی و «کلان» آن‌ را علی خامنه‌ای به‌عنوان ولی‌فقیه تعیین می‌کند. بنابراین اعتراف به هر زمینه‌ای از بن‌بست بیانگر بن‌بست تمامیت نظام در آن زمینه است.

بن‌بست تمامیت رژیم هم ناشی از قرار گرفتن آن در بحران سرنگونی است که رهایی از آن نیز مطلقاً برایش متصور نیست.

زیرا مردم با قیام‌هایشان در سرفصل‌های مختلف و با قیام‌ها و اعتراضات روزمره‌شان در اقصی نقاط کشور و با حمایت همه‌جانبه‌ای هم که توسط کانونهای شورشی و مقاومت سازمان‌یافته از آنها می‌شود، تمامی راههای گریز از بحرانها را برای رژیم بسته و تنها یک راه در پیش روی او قرار داده‌اند که آن هم راه سرنگونی و خلاصی مردم ایران از شر آن است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4ac36573-1823-4241-872b-3cf260670e6a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات