728 x 90

جنبش دادخواهی در آلبانی؛ چند گام به پیش

پیشروی جنبش دادخواهی قتل عام ۳۰هزار زندانی سیاسی
پیشروی جنبش دادخواهی قتل عام ۳۰هزار زندانی سیاسی

روز سه‌شنبه ۴آبان ۱۴۰۰ رئیس دادگاه استکهلم در سی‌وسومین جلسهٔ محاکمهٔ دژخیم حمید نوری اعلام کرد دادگاه در هفته‌های چهل‌و پنجم و چهل ششم سال۲۰۲۱ / ۱۷ تا ۳۰آبان ۱۴۰۰برای استماع به آلبانی منتقل می‌شود. بر اساس خبر فوق، علت این تصمیم، ضرورت حضور مستقیم شاهدان ساکن اشرف۳ در آلبانی برای پیشرفت تحقیقات می‌باشد.

در خرداد امسال با گماشتن ابراهیم رئیسی به ریاست کابینهٔ تحت‌امر خامنه‌ای، گفته بودیم که به‌طور قانونمند به موازات چنین کاری، جنبش دادخواهی تعمیق و گسترش می‌یابد؛ چرا که یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های جنبش دادخواهی، به محاکمه کشاندن رئیسی می‌باشد.

گفته بودیم مردم ایران از این پس به‌طور مستقیم با دشمن اصلی و مظاهر مجسم استبداد ولایت فقیه روبه‌رو و چنگ در چنگ خواهند شد.

اکنون نشانی یکی از چشم‌انداز‌های برشمرده شده در چهار ماه گذشته، عینیت یافته است و گواهی می‌دهد که اصالت جنبش دادخواهی خدشه‌ناپذیر است.

واقعیت‌های پشت سر گواهی دادند که نظام آخوندی با تمام توش و توانش تقلا کرد تا سمت‌وسوی دادگاه استکهلم را از طریق نفوذی‌هایش در جنبش دادخواهی، منحرف کرده و روند آن را علیه وارثان حقیقیِ قتل‌عام شدگان ۶۷ پیش ببرد. رژیم و نفوذی‌ها و همسویانش حتی در جریان دادگاه به هویت‌زدایی از قتل‌عام‌شدگان پرداختند تا آرمان، انتخاب، راه و خون آنان را ملکوک نمایند. اما اصالت جنبش دادخواهی و ریشه‌داریش به‌وسعت سراسر ایران و نیز هوشیاری مجاهدین و مقاومت ایران و روشنگری شاهدان وفادار به جنبش دادخواهی، دست‌اندرکاران دادگاه را به باز هم تعمیق و گسترش دادن جریان دادخواهی و شهادت‌های بیشتر پیرامون آن رهنمون شد.

اکنون انتقال دادگاه محاکمهٔ اعضاء و ملازمان هیأت مرگ تابستان ۶۷ به جوار اشرف۳، یکی از شاخساران قدرتمند درخت جنبش دادخواهی است. دادگاه به‌طور مستقیم و حضوری، به استماع یکی از کانون‌های اصلی جنبش دادخواهی خواهد پرداخت. این یک پیروزی بزرگ قانونی علیه دست‌اندرکاران هیأت مرگ از خمینی تا خامنه‌ای و ملازمان‌شان است.

خمینی شاید برگهٔ فتوای ننگین و جلادیش را برگ برنده علیه «دشمنان اسلام» خودش می‌دانست؛ اما قدرت زمان و شکیبایی خاراگونهٔ دادخواهی را بنگر که وارثان همان قتل‌عام شدگانٍ با فتوای خمینی، اکنون در کانون تعیین‌کنندهٔ دادخواهی، به‌شهادت علیه جلادان می‌روند. رژیم آخوندی هرگز برای چنین قدرتی در تار و پود جنبش دادخواهی و ارادهٔ شکست‌ناپذیر دادخواهان حساب باز نکرده بود.

تصمیم دادگاه برای حضور در آلبانی و مهیا شدن برای شنیدن مستقیم شهادت شاهدان ساکن اشرف۳، بار دیگر به مردم ایران و قیام‌آفرینان قهرمان و پیشتاز پیام می‌دهد که همه‌چیز در مبارزه با حاکمیت ولایت فقیه به جبههٔ همبستگی و ارادهٔ تک‌تک ایرانیان از تهران تا اروپا و تا اشرف۳ بستگی دارد. تمامیت این جنبش با ریشه‌داریش می‌تواند و باید به وسعت ایران و حتی جهان، شاخساران این ریشه را در همه‌جا بگستراند. جنبش دادخواهی در متن قیامهای مردم ایران است که اکنون به یک پیروزی مهم و تعیین‌کننده در تعادل‌قوای میان مردم و مقاومت ایران با نظام ملایان دست یافته است.

برای چندمین بار طی چهار دههٔ گذشته اثبات شد که هر جا بین مقاومت ایران با نظام ملایان، قانون و حقوق در میان باشد، بلاشک مقاومت ایران پیروز میدان خواهد بود. در بیش از چهار دههٔ گذشته هرگز خمینی و وارثانش به هیچ دادرسی حقوقی و دادخواهی قانونی در داخل و خارج ایران، پاسخ و تن نداده‌اند!

بی‌شک نظام آخوندی و نفوذی‌ها و دست‌آموزان و لابی‌هایش تمام تقلایشان را می‌کنند تا روند دادگاه محاکمهٔ حمید نوری با اشرف۳ به‌مثابه یکی از کانون‌های اصلی جنبش دادخواهی پیوند نخورد. اما بی‌شک برگزاری دادگاه در آلبانی، تمام دسیسه‌ها و تمهیدات علیه آن را شکست خواهد داد و به‌زودی جنبش دادخواهی چند گام دیگر به پیش برخواهد داشت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/32652b8c-27ff-43c5-a66b-e9593e6a051a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات