728 x 90

جنگ قدرت و غارت از همه سو

جنگ قدرت و غارت از همه سو
جنگ قدرت و غارت از همه سو

ابعاد جنگ بر سر سهم قدرت و غارت در رژیم، گسترده‌تر شده است. و هر چه به روز دوم اسفند روز برگزاری نمایش انتخابات مجلس رژیم نزدیک می‌شویم اوج بیشتری می‌گیرد. البته برای ناظران و کارشناسان خود رژیم هم روشن است که دامنهٔ جنگ گرگها تا بعد از برگزاری نمایش انتخابات ادامه خواهد یافت. چرا که به‌نظر می‌رسد در جنگ قدرت بین باندهای حاکم این یک نقطهٔ سر فصلی است. چون خامنه‌ای خیز یک پایه کردن قدرت و جارو کردن باند مغلوب از نقاط کلیدی حاکمیتش را دارد.

کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرده است که تا روز ۲۲بهمن تعداد دیگری از مهره‌های رد صلاحیت شده باند مغلوب را تأیید صلاحیت خواهد کرد. (تلویزیون شبکه ۱ رژیم ۲۱بهمن)

این اقدام برای ترغیب باند مغلوب برای شرکت در نمایش انتخابات از طریق ارائه لیست است. اما به‌رغم این ترفندها رویکرد رسانه رسمی خامنه‌ای حاکی از خیز این باند برای حذف باند مغلوب است. تلویزیون رژیم حرف باند غالب را از زبان به‌اصطلاح رهگذران خودجوش این‌طور بیان کرده است:

«یک مرد رهگذر: الآن مشکلاتی که ما داریم به‌خاطر انتخاب نادرستی است که پیش آمده. چه تو مجلس چه تو قسمتهای دیگه. (یک زن) کسایی را انتخاب کردیم که اصلاً صلاحیت این کار را نداشتند. اینها نتونستند موفق عمل کنند و نتیجه‌اش به خود ما بر می‌گرده» (تلویزیون رژیم ۲۱بهمن)

باند مغلوب در واکنش خود، هم سهم ناچیز داده شده از کرسیهای مجلس را می‌خواهد و هم برای سهم بیشتر طرف مقابل را با زبانی که ولی‌فقیه می‌فهمد تهدید می‌کند. آخوند موسوی تبریزی از دژخیمان سابق قضاییه آخوندی در زمان خمینی که لباس «اصلاحات» به تن کرده است، اختیارات اهرم‌های اصلی ولی‌فقیه یعنی شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت را زیر سؤال برد و گفت:« نظارت استصوابی که اکنون مطرح است، در قانون اساسی نیست، حتی احراز صلاحیت هم نیست، بلکه تنها مجلس شرایط نامزدها را تصویب کرده و گفته ۴مرجع قانونی کشور، اگر دلیل محکمی‌ آوردند که فرد مورد نظر شرایط ندارد، نمی‌تواند نامزد شود». موسوی تبریزی در مورد اختیارات مجمع تشخیص مصلحت هم افزود: «آن موقع مجمع تشخیص مصلحت در قانون اساسی نبود و بعد از اصلاح قانون اساسی در آن درج شد. اما تأکید داشتند که مجمع نباید بالاتر از مجلس باشد».

علاوه بر این، باند مغلوب با کلید واژه‌های خود باند غالب را تهدید به برهم‌ زدن میز رقم سازی میلیونی کرد. از جمله روزنامه حکومتی آرمان۲۱بهمن ۹۸در مطلبی با عنوان«انتخابات مجلس و منافع ملی» نوشت: «با این رد صلاحیت‌های گسترده بیش از ۷۰‌درصد کاندیداها عملاً از گردونه رقابت خارج شده‌اند و انتخابات با ۳۰‌درصد باقیمانده که صرفاً از طیف سیاسی خاصی هستند صرفاً با رقابت درون گروهی برگزار خواهد شد. بدون تردید این امر مانع از حضور گسترده و حداکثری مردم در انتخابات بوده و بالطبع بخش وسیعی از مردم را از مشارکت و تعیین سرنوشت سیاسی خود محروم ساخته است و این نوع انتخابات نیز نه تنها دربرگیرنده منافع ملی نبوده بلکه می‌توان گفت سمی مهلک و کشنده علیه مصالح و منافع عمومی است».

رسانه‌های باند مغلوب در واکنش به تبلیغات باند غالب که در جریان جنگ باندی کرسی طلبی آنها را برای غارت و قدرت برملا کرده است، متقابلا دست باندهای متصل به ولی‌فقیه در جنگ بر سر سهم بیشتر از قدرت را رو کرده‌اند. سایت حکومتی انتخاب ۲۱بهمن۹۸در مطلبی با عنوان «شاخ به شاخ جبهه پایداری و اصول‌گرایان؛ نقاب‌ها بالاخره کنار رفت» به ماهیت جنگ قدرت در درون باند ولی‌فقیه اشاره کرده است.

به این ترتیب صحنه جنگ گرگها در آستانهٔ نمایش انتخابات رژیم، عرصهٔ اعتراف به تقلب و دزدی و غارت شده است.

البته واقعیت این است که تقلب و دزدی و دعوی قدرت در نظام سراپا فاسد آخوندی سالهاست که بر مردم ایران روشن شده است و آنها پشیزی برای این جنگ و دعواها قائل نیستند و اساساً مردم ایران هیچ‌یک از باندهای حاکمیت را به‌رسمیت نمی‌شناسند. آنها فاتحه اصول‌گرا و اصلاح‌طلب را سالهاست که خوانده‌اند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b6ddf1f4-c555-4aef-a210-ccab56308cae"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات