728 x 90

جولان مافیاها و سلاطین فساد در اقتصاد کشور

مافیای اقتصادی در ایران
مافیای اقتصادی در ایران

هنگامی که سخن از مافیا به میان می‌آید چهره مارلون براندو در نقش دون کورلئونه پدرخوانده مافیا در اذهان بسیاری از مردم نقش می‌بندد.

اما اکنون مافیا در بسیاری از کشورها گسترش یافته است، مافیای روس، مافیا در کشورهای شرق آسیا و آمریکای جنوبی و... که عموماً به تراست‌های قاچاق مواد مخدر تبدیل شده‌اند.

در جوامع بوروکراتیک قانون‌شکنی اقتصادی بدون یک فعالیت سازماندهی شده بسیار کم است.

جرم‌های اقتصادی سازماندهی شده در گرو فعالیت‌های گروهی هستند، و مافیا در هرشکل و نوعش در تلاش است تا با خریدن افرادی در دستگاه پلیس و قانون موانع را از سر راه فعالیت‌هایش بردارد.

درمافیای اقتصادی مشکل گروه مافیایی با پلیس و افرادی در دستگاه قانون حل نمی‌شود.

وقتی قرار است فعالیت اقتصادی در یک زمینه انحصاری شود، هنگامی‌که از گمرک، وارات، توزیع، پشتیبانی و دیگر زمینه‌های تجارت یک کالا باید انحصاری شود تا مافیا به خواسته‌اش برسد، در این موارد مافیاهای قدرتمندی شکل می‌گیرند که در دولت و نهادهای قانونگذار و قضا دست دارند.

اینگونه مافیاها در گسترده‌ترین شکلش در ایران حضور دارند، مافیاهایی مانند مافیای اقتصاد، مافیای واردات، مافیای آب، مافیای چوپ، مافیای ارز، مافیای سکه، مافیای سیگار، مافیای شکر، مافیای چای، مافیای خودرو و انواع و اقسام مافیاهای دیگر که هر روز بحث یکی از این مافیاها در فضای مجازی و بین مردم در جریان است.

اما به جای پدرخوانده در این مافیاها از واژه سلطان استفاده می‌شود، مانند سلطان شکر آخوند مکارم شیرازی، سلطان قیر، سلطان خودرو، سلطان قبر، سلطان سکه...

کارگزاران حکومتی به تعدادی از این مافیاها اعتراف کرده‌اند که بخشی از آنها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

در زمینه واردات و توزیع دارو و افزایش نرخ تخصیصی ارز برای دارو و... مافیای دارو نقش اساسی دارد.

در این زمینه رئیس حکومتی اقتصاد سلامت اظهار داشت: «افزایش نرخ ارز تخصیصی برای دارو موجب ورشکستگی مجموعه وسیعی از کارخانه‌ها و تولیدکنندگان واقعی می‌شود که در نهایت برای مصرف کننده آسیب رسان است. در چنین شرایطی تولید دارو متوقف و زمینه برای واردکنندگان و مافیای دارو فراهم می‌شود و به‌نظر می‌رسد که این مافیای دارو است که علم افزایش قیمت نرخ ارز را بلند کرده و افرادی نیز ناآگاهانه از آنها حمایت می‌کند». (خبرگزاری ایلنا ۱۷مهر۹۹)

در زمینه نقش مافیایی رزم حسینی وزیر جدید صنعت دولت روحانی اردشیر مطهری نماینده مجلس ارتجاع گفت: «آقای رزم حسینی به اتفاق خانواده‌اش باید بیاید برای نمایندگان مجلس در خصوص ثروتش در خصوص داشته‌هایش در خصوص ارتباطات کاذبی که الآن مطرح است و اتهام فساد اقتصادی به ایشان مطرح است شفاف‌سازی کند اول در رابطه با فروش شرکت صوری ورشکسته به شرکت ملی مس، این شرکت صوری چه بوده؟ برخلاف دروغی که آقای علیرضا رزم حسینی به نمایندگان مجلس گفته وی از اوایل دهه۸۰ با پوریانی مافیای معدن کرمان شراکت داشته است، یعنی ایشان گفته شراکت نداشتم مدارکش موجود هست.

علیرضا رزم حسینی به‌همراه محمدعلی رزم حسینی، محمدرضا رزم حسینی، محمد مهدی رزم‌حسینی با تشکیل شرکتهای تو در توی معدنی و فولادی برای فرار از نگاه نهادهای بازرسی و امنیتی معاملات سنگینی با معادن فولاد انجام می‌دهند که دلیل شرکتهای پوششی از نظر مخفی مانده است اسناد موجود هست» (خبرگزار مجلس ۸ مهر۹۹).

قدرت مافیای مسکن طوری است که در زمانی که موضوع طرح مالیات بر خانه‌های خالی در مجلس رژیم مورد بحث بود حسین راغفر یک اقتصاددان حکومتی در این رابطه گفت: «مافیای مسکن در مجلس هم رخنه دارد که این افراد اجازه نمی‌دهند مالیات بر خانه‌های خالی به اجرا برسد و به بهانه‌های مختلف در اجرا سنگ‌اندازی می‌کنند» (خبرگزاری ایلنا ۲۹مرداد۹۹).

شکل‌گیری مافیاهای حکومتی مختلف در زمینه‌های مختلف قدمتی چندین دهه‌ای دارد.

در مورد عملکرد مافیای حکومتی قاچاق مواد مخدر رحمانی فضلی وزیر کشور آخوند روحانی اعتراف کرد: «حجم قاچاق مواد مخدر به جایی رسیده که ممکن است پول‌های کثیف آن سیاست را آلوده کند» (خبرگزاری تسنیم ۲ اسفند۹۳).

محمد ترحمی، مدیرکل دفتر حقوقی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: «گردش مالی مواد مخدر در ایران ۱۶۷هزار میلیارد تومان است» (خبرگزاری ایرنا۲۰ مرداد۹۸).

خبرگزاری ایرنا به‌نقل از یک کارشناس حکومتی نوشت قاچاق کالا در اقتصاد ایران نیز شبکه­ ای و مافیایی صورت می­ گیرد (ایرنا۲۳ فروردین ۹۹).

رئیس ستاد به‌اصطلاح مبارزه با قاچاق کالا اعتراف کرد حجم قاچاق کالا کمتر از بودجه عمرانی و معادل یک‌سوم کل واردات و صادرات کشور است. شنیدن اسم مافیای سیگار، مافیای شکر، مافیای دارو و غیره چیز عجیبی نیست (خبرگزاری مهر۴دی۹۴).

محمدرضا منصوری عضو مجلس ارتجاع در آبان ۹۶ اظهار داشت مافیای حاکم بر صنعت خودروی کشور قصد فراری دادن خودروساز خارجی را دارد که ثمره آن از دست دادن این میزان سرمایه‌گذاری و نیز هدر رفتن بالغ بر۶ هزار فرصت شغلی است (خبرگزاری ایسنا ۱۰آبان ۹۶).

ابوترابی عضو مجلس در آذر ۹۶ گفت یک مافیای پیچیده و تو در تو در صنعت خودرو شکل گرفته که بی‌کفایتی مسئولان هم بر آن افزوده است، رانت و فساد در بخش تولید بیداد می‌کند (خبرگزاری مجلس ۱۹ آذر۹۹). عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط‌زیست گفت زور کسی در کشور به مافیای خودروسازی نمی‌رسد.

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در اردیبهشت۹۶ گفت: «روزی که احمدی‌نژاد در سال۸۴ بر سر کارآمد و اعلام کرد که می‌خواهم مافیا را در نفت از بین ببرم در آن موقع به او گفتم دزدی در همه جاهست، دزدی هر جا که پول باشد، هست. اما وقتی در سال۹۲ دوباره به نفت برگشتم تازه دیدم مافیا بر نفت مستقر شده است.آیا بابک زنجانی مافیا نبود قرارداد ۲۴۰۰میلیون دلاری خرید دکل یک‌شبه بدون هیچ تشریفاتی توسط یک نفر انجام می‌شود. دکل صد متری به ارزش هشتاد میلیون دلار گم می‌شود، این مافیا نیست» (خبرگزاری ایرنا ۲۴ اردیبهشت۹۹).

اگر بخواهیم به لیست اعتراف‌های مهره‌ها و کارگزاران رژیم از حضور مافیا در ایران بپردازیم مثنوی هفتاد من کاغذ می‌شود و آنچه اشاره شد مشتی از خروار بود.

زیرا افراد بسیار زیادی در ساختار حکومت آخوندی هستند که هر کدام یک مافیا راه انداخته‌اند و دست به دزدی و غارت می‌زنند.

یکی از این افراد محمد باقر قالیباف شهردار پیشین تهران و رئیس کنونی مجلس رژیم است.

ماجرای املاک نجومی شهرداری ولو دادن آن توسط یک رسانه که نهایتاً به جای قالیباف کسی که او را لو داده بود روانه زندان شد.

تصویری که از مافیا و گانگسترها در سایر نقاط جهان وجود دارد باید از ذهن دور ریخته شود.

اکنون مافیایی‌ها که در ایران حکمرانی می‌کنند در مجلس رژیم قانون تصویب می‌کنند، نماینده به مجلس می‌فرستند، در بالاترین سطح دستگاه قضایی آخوندها حکمرانی می‌کند و حتی قاضی خودشان منصوری راسر به نیست می‌کنند. قوی‌ترین مافیاهای شکل گرفته در ایران توسط سپاه پاسداران حمایت می‌شوند.

مافیای سپاه بیش از ۹۰اسکله در اختیار دارد و در واردات و صادرات مستقل است و هیچگونه وجهی برای گمرک نمی‌پردازد.

برای خودش دلار چاپ می‌کند، در یک نمونه سال۱۳۹۸ یک بازرگان آلمانی که ماشین چاپ اسکناس به سپاه پاسداران فروخته بود دستگیر شد.

کار مافیا در ایران تحت حاکمیت آخوندها آن‌قدر بالا گرفته که برای تأمین منافع خودشان جان میلیون‌ها ایرانی را به خطر می‌اندازند.

برای نمونه دو مافیای کنکور و آموزش انتفاعی؛ این دو مافیا در شرایطی که هر گونه تجمع شیوع کرونا را تشدید می‌کند ویک پیک و موج گسترده کرونا را به‌دنبال دارد، کنکور سراسری را برگزار کردند و ۸هزار میلیارد تومان به جیب زدند.

آنها با اهرم های فشار و قدرت مدارس را بازگشایی کردند، امری که در شروع پاییز ۹۹ فاجعه‌یی را رقم زده و هر روز مردم ایران را خطری جدید مواجه می‌کند.

در جنگ و جدال باندهای مافیایی معلوم شد مافیای مدارس غیرانتفاعی که یک سر آن در بیت خامنه‌ای است، از بازگشایی مدارس ۲۴هزار میلیارد تومان غارت کرده است.

در یک جمله حکومت ولایت فقیه برابر است با حکومت مافیایی یعنی حکومت بزهکاران و خلافکاران که بی‌تردید به دست مردم و جوانان شورشی سرنگون خواهد شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/25a81ffc-47f7-4987-ac17-c5161b7ab0d3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات