728 x 90

حمله به سامانه سوخت و نگرانی از قیام سراسری

هک سیستم سامانه سوخت پمپ‌بنزینها
هک سیستم سامانه سوخت پمپ‌بنزینها

پس از حمله سایبری به سامانه سوخت بسیاری از سرکردگان رژیم و امام جمعه‌های خامنه‌ای و هم‌چنین رسانه‌های وابسته به باند او، از این‌که اختلال در سوخت رسانی منجر به اعتراض و قیام بزرگی به بزرگی قیام آبان ۹۸ نشد، ابراز خوشحالی می‌کنند و پس از چند روز از این حادثه روضه‌های شکرگذاری می‌خوانند.

کیهان خامنه‌ای به تعریف و تمجید از رادیو تلویزیون رژیم پرداخت و نوشت: «عملکرد رسانه‌یی صدا و سیما در ماجرای اختلال در جایگاههای سوخت که حاکی از هوشمندی و سرعت رسانه ملی در آزمون بنزینی آبان ۱۴۰۰ بود، این نوید را می‌دهد که رسانه ملی می‌تواند با برعهده گرفتن مرجعیت رسانه‌یی، اعتمادساز و امیدآفرین باشد».

خوشحالی مقاله‌نویس کیهان از این است که در پی هک سامانه سوخت، مردم به خیابان‌ها نریختند و قیامی مانند آبان سال۹۸ بر سر نظام خراب نشد خصوصاً این‌که: «از روزهای آغازین آبان ماه، اخبار و گزارشهای جهت‌دار رسانه‌های اپوزیسیون و معاند درباره بنزین و حوادث آبان‌ماه ۹۸ این گمانه را تقویت می‌کرد که ضد انقلاب همزمان با سالروز حوادث آبان ۹۸، شیطنت و شایعه‌پراکنی را در دستور کار قرار داده است» (کیهان ۸آبان ۱۴۰۰).

یکی از نمایندگان مجلس ارتجاع به نام حسین حسین‌زاده نیز از این‌که این حادثه باعث «بی‌نظمی و اختلال» و باعث «عصبانی» شدن جامعه نشده ابراز خوشحالی کرد و مانند مقاله‌نویس کیهان خامنه‌ای «رسانه میلی» خامنه‌ای را مورد تمجید و تشویق قرارداد: «خوشبختانه عملکرد رسانه ملی در خصوص حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت به‌موقع و با سرعت عمل انجام پذیرفت و ترفند دشمن در نطفه خفه شد» (خبرگزاری صدا و سیمای رژیم ۷آبان ۱۴۰۰).

عیلرضا ورناصری یکی دیگر از اعضای مجلس ارتجاع نیز ضمن تعریف و تمجید از صدا و سیمای آخوندی در «خصوص اطلاع‌رسانی در اختلال در سامانه سوخت» از این‌که در پی این ماجرا «بی‌نظمی در کشور» ایجاد نشده و «از یک بی‌نظمی و آشوب همانند سال۹۸ جلوگیری شد»، شکر گزاری کرد (خبرگزاری صدا و سیمای رژیم ۷آبان ۱۴۰۰).

امام جمعه‌های خامنه‌ای هم درمراسم نمازجمعه این هفته از این‌که حاکمیت در جریان هک شدن پمپ بنزین‌ها جان سالم به‌در برد سپاس‌گویان بودند، و از دولت آخوند رئیسی جلاد هم تعریف و تمجید کردند.

آخوند علم‌الهدی پدرزن رئیسی پیزر لای قبای «رئیس‌جمهورمحترم» گذاشت و از این‌که بعد از حادثه در کنفرانس همسایگان افغانستان شرکت نکرده و به یک پمپ‌بنزین رفت قدردانی کرد.

سردمداران و رسانه‌های حکومتی ابتدا سعی داشتند هک شدن سامانه سوخت را به یک کشور خارجی نسبت بدهند اما سرانجام وادار به اعتراف شدند که این دشمنان نظام و به‌قول یک امام جمعه خامنه‌ای «منافقین داخلی» عامل این کار بوده‌اند

آخوند سعیدی امام جمعه رژیم در قم گفت: «این ایام شما شاهد بودید که دشمنان ما برای ایجاد یک التهاب جدید و آشوب جدید در سامانه سوخت کشور اختلال ایجاد کردند و برای ساعاتی مردم را دچار بحران کردند اینها امید داشتند که مثل بعضی از حوادث و پدیده‌هایی که قبلاً اتفاق افتاده بود مردم واکنشی تلخ برای نظام و شیرین برای دشمن از خودشان نشان بدهند» (تلویزیون شبکه نور۷ آبان ۹۸).

اما سردمداران نظام در حالی که هراسان از پیآمد قیام و شورش مردم بودند، باز هم برای روحیه دادن به نیروهای زهوار در رفته‌شان بر طبل میان تهی پیروزی می‌کوبند هم‌چنانکه علی شمخانی «دشمن را بازنده حمله سایبری اخیر دانست».

اما واقعیت این است که به‌رغم این همه سپاس‌گویی و شکرگزاری از بابت این‌که حاکمیت آخوندی در جریان هک سامانه هوشمند سوخت، در تیرس یک قیام عمومی و مردمی قرار نگرفت، قطعاً به‌دلیل شرایط انفجاری جامعه هر حادثهٔ حتی کوچکی می‌تواند باعث انفجار انبار باروت خشم متراکم مردم محروم را گردد، آن‌چنانکه در قیامهای سال۹۶، و آبان ۹۸ با آن مواجه شد و امسال نیز قیام تشنگان آب و آزادی در خوزستان می‌رفت تا به یک خیزش عمومی و سراسری در کشور تبدیل شود.

بنابراین خوشحالی سردمداران کارگزاران حکومتی از این‌که این حادثه تبدیل به یک واقعه و «فتنه بزرگ سراسری» نشد امری است گذرا، و قیام بزرگ مردم ایران در تقدیر است.

در مورد وجود نشانه‌های قیام و در تقدیر بودن آن، روزنامه حکومتی اعتماد ضمن این‌که ماجرای بنزین را «فقط یک تلنگر» نامیده هشدار داد «جرقه‌های حوادث ناخوشایند رو به ازدیادند و برق‌شان چشم‌ها را خیره و نگران می‌کند» (اعتماد ۸آبان ۱۴۰۰).

اما به‌رغم این حرفها و شکرگذاریهای نظام، هم‌چنان که قبلا مقاومت ایران بارها این خاطر جمعی را به خامنه‌ای و رژیمش داده است که با مذاکره اتمی، بی‌مذاکره اتمی، با کرونا، بی‌کرونا سرنگونی آن محتوم است، اکنون هم باید گفت با هک شدن سامانه سوخت، بی‌هک شدن سوخت، این رژیم سرانجامی جز سرنگونی به دست مردم و جوانان شورشی چشم‌انداز دیگری ندارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/08af57fd-69c2-4b57-8541-5a3e5d424854"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات