728 x 90

خارج شدن بیش از ۸۰ قلم دارو از پوشش بیمه های اجتماعی

خدمات درمانی و دارو در خدمت آخوندهای غارتگر
خدمات درمانی و دارو در خدمت آخوندهای غارتگر

در حالی‌که ایران، دارای پیشرفته‌ترین و کارآمدترین بیمارستانهای خصوصی و حتی بیمارستانهای شخصی برای علی خامنه‌ای و قبلاً خمینی و سایر مقاماتش می‌باشد و در حالی‌که ایران برای خارجی‌ها یکی از ارزانترین و کیفی‌ترین خدمات بیمارستانی را ارائه می‌دهد، نوبت به مردم ایران که می‌رسد، حتی قرص سرماخوردگی را هم به روی مردم می‌بندند.

 

از بیمارستان شخصی خامنه‌ای تا قرص سرماخوردگی نقد زحمتکشان

خبر زیر جدیدترین خبر از این نوع خبرهاست:

«در ادامه تصمیمات و اقدامات معاونت دارویی وزارت بهداشت و درمان رژیم مبنی بر عدم شمول داروهای اساسی از فهرست بیمه، از ۲۰تیر ۹۷اقلام ذیل نیز از فهرست داروهای تحت پوشش تأمین اجتماعی و خدمات درمانی حذف خواهند شد.

طاهر موهبتی مدیر عامل بیمه سلامت در اظهاراتی که در سایت وزارت بهداشت رژیم درج شده است اعلام کرد: «۸۱دارو برابر مصوبه شورای عالی بیمه از پوشش بیمه خارج شد و حدود ۴۰تا ۴۵‏میلیارد تومان برای سازمان صرفه‌جویی می‌شود، اما این پول به خزانه بر نمی‌گردد»

وی این داروها را داروهای بدون نسخه از قبیل داروهای سرماخوردگی، استامینوفن و آنتی هیستامین توصیف کرد. در همین حال در فضای مجازی فهرستی از ۵۴دارو که گفته می‌شود از پوشش تأمین اجتماعی خارج شده‌اند منتشر شد. تعداد داروهای خارج شده از پوشش بیمه از ۷۹قلم تا ۸۳قلم،‌ تا ۱۶۰قلم توسط منابع مختلف گزارش شده است.

خارج شدن این داروها از پوشش بیمه در سال گذشته تصمیم‌گیری شده بود اما به‌دلیل مخالفت و اعتراضات مردمی رژیم ناچار از عقب‌نشینی شد و این اقدام را به تأخیر انداخت تا این‌که در روز ۱۶تیر اعلام شد از روز چهارشنبه ۲۰تیر ۹۷ اقلام دارویی مذکور با قیمت آزاد به بیماران داده خواهد شد.

یکی از سایتهای حکومتی در این باره نوشت:‌در تازه‌ترین اقدام دولت، داروهای پرمصرف به طرز عجیبی از لیست بیمه حذف شد و این یعنی شما برای یک قرص سرماخوردگی باید چندین برابر بپردازید.

 

داروهای OTC از دسته داروهای پرمصرف و پرکاربرد هستند، داروهایی که تا دیروز ارزان قیمت بودند و اگر شما سردرد یا سرماخوردگی جزیی داشتید، می‌توانستید از داروخانه تهیه کنید، البته بیشتر هم برای افراد کم‌درآمد کاربرد داشت. داروهایی که به اعتقاد مسئولان پرمصرف هستند و دولت از پرداخت هزینه آن بازمانده یا به‌قول خودشان برای کنترل مصرف باید فکری می‌کردند، برنامه‌‌یی برای گران کردن دارو و خروج آن از لیست بیمه. (سایت حکومتی الف – ۱۶تیر ۱۳۹۷)

به‌دنبال اجرایی شدن این ابلاغیه، علاوه بر کمبود دارو و گرانی بسیاری از اقلام دارویی تا ۷۰%، این امر باعث مخاطرات جدی و هزینه افزون تر برای سلامت لایه‌های اجتماعی کم در آمد و مزدبگیران خواهد شد.

برخی از پزشکان در مورد پیامدهای زیان‌بار این تصمیم علاوه بر گرانی،‌ مطرح کرده‌اند با این اقدام بسیاری از پزشکان ناچار خواهند شد برای درمان بیماریها داروهایی را تجویز کنند که به‌طور واقعی در رده دوم یا سوم انتخابشان قرار دارند و فقط به‌دلیل این‌که در فهرست پوشش بیمه قرار دارند و بیمار قادر به تهیه آنها است تجویز می‌شوند. این امر باعث افزایش عوارض سوء ناشی از مصرف داروهای نامناسب خواهد شد.

 

اسامی ۵۴قلم از داروهای حذف شده از پوشش بیمه تأمین اجتماعی و خدمات درمانی

اسامی ۵۴قلم از داروهای حذف شده از پوشش بیمه تأمین اجتماعی و خدمات درمانی

 

پیامد‌های این اقدام ضدانسانی از سوی وزارت بهداشت چیزی جز تحصیل سود بیشتر و سریع‌تر برای حاکمیت و باندهای غارتگرش از یک سو و غارت توده‌های رنجبر از سوی دیگر نیست.

چهره دیگر این اقدام ضدانسانی را هنگامی می‌توان بهتر دید که دریابیم خدمات پزشکی برای سران حکومتی چگونه تأمین می‌گردد.

 

بیمارستان شخصی خامنه‌ای!

اکثر رهبران درجه اول حکومت آخوندها دارای یک تیم پزشکی همراه می‌باشند که پیوسته در نزدیک‌ترین نقطه نسبت به آنها مستقر است، با آنها جابه‌جا می‌شود و ۲۴ساعته در تمامی طول هفته، ماه و سال با کلیه امکانات اورژانس پزشکی، آماده تأمین سلامت سوژه خود می‌باشند.

ایده « تیم پزشکی» برای مقامات جمهوری اسلامی به ابتکار احمد خمینی و اولین بار برای زنده نگه‌داشتن خمینی دجال به کار بسته شد.

رفسنجانی در کتاب خاطراتش نوشته بود:

«از کارهای خوب احمد آقا، تأسیس یک بیمارستان کوچک قلب با وسایل مدرن در کنار منزل امام است...این کار کمک کرده که کسالت امام کاملاًً مخفی بماند."این پزشکان و تجهیزات کامل پزشکی، چندین بار جان خمینی را نجات دادند»

محمد حسین خوشنویس، از اعضای تیم پرستاری ثابت خمینی هم از حضور پیوسته یک تیم پزشکی برای حفظ جان شخصیت‌های کلیدی نظام خبر داده و در مصاحبه‌یی گفته بود:

"در یکی از شیفتها حدود ساعت ۲صبح، پرستاران پشت دستگاه مانیتور بودند که یک اختلال ریتم خطرناک قلبی در خمینی مشاهده کردند. بلافاصله با اطلاع به سایر اعضای تیم پزشکی، با لوازم احیا بالای سر ایشان حاضر شدند. جالب این‌که پس از وارد شدن گروه درمانی بالای سر امام که با سرعت صورت گرفته بود، همسر امام فرصت خروج از تختخواب را نیافتند و با حضور تیم در زیر پتو پنهان شدند».

در مورد خامنه‌ای هم یک‌بار در سال ۸۸که اخبار درونی بیتش به بیرون درز کرد، معلوم شد در زیرزمین منزل خامنه‌ای، یک بیمارستان خصوصی با ۴دکتر کشیک، ۲۴ساعته مراقب حال وی هستند.

منبعی که عناصری از حفاظت خود خامنه‌ای بودند و در سال ۸۸از ترس فروپاشی نظام به خارج گریخته بودند، خاطرنشان کرده بودند: خامنه‌ای در سفرهای زمینی همیشه یک ”اتوبوس بیمارستانی“ بسیار مجهز همراه دارد و در سفرهایی هوایی نیز یک بیمارستان سیار پیشرفته، وی را اسکورت می‌کند!

این روال به جز علی خامنه‌ای برای دیگر سران نظام هم با کمی تفاوت اجرا شده است. به‌ویژه داشتن تیم پزشکی و اورژانس ثابت که در میان بسیاری از سران و سرکردگان نظام امری عادی تلقی می‌گردد.

خامنه‌ای شخصاً یک بیمارستان شخصی در منزل دارد که کارشان مانیتور کردن وضعیت جسمی وی در تمامی طول روز است.

 

بیمارستانهای خصوص با تمامی امکانات در خدمت آخوندهای غارتگر

بیمارستانهای خصوصی با تمامی امکانات در خدمت آخوندهای غارتگر

 

معالجه در اروپا

برخی از آقاها و آقازاده‌های نظام البته ترجیح می‌دهند با تمامی این امکانات به خارجه رفته و در آنجا چک‌آپ و سایر رسیدگی‌های پزشکی را دریافت کنند، ماجرای هاشمی شاهرودی و... نمایانگر وجه دیگری از این آپارتاید درمانی است. آنهم در مملکتی که قرار بود بهداشت و درمان را برای همه مجانی کند.

 

خدمات پزشکی ارزان برای خارجی‌ها

یکی دیگر از جلوه‌های این تبعیض فاحش، وجود پیشرفته‌ترین بیمارستانهای تخصصی در ایران است که با هزینه‌های سرسام‌آور خدماتی در سطح بهترین مراکز درمانی جهان ارائه می‌دهند.

این خدمات با توجه به بی‌ارزش بودن پول ملی، باعث شده که اضافه بر ثروتمندان منطقه و جهان، حتی اقشار متوسط جوامع غربی و عربی هم برای دریافت خدمات پزشکی عالی و ارزان به ایران بیایند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد حاجی آقاجانی - رئیس دانشگاه علوم پزشکی بهشتی (ملی سابق) روز ۵اردیبهشت ۹۷ گفت: سالانه صدها هزار نفر از کشورهای منطقه برای درمان و به‌عنوان توریست سلامت، به ایران سفر می‌کنند.

پیش از این، دکتر سیم فروش رئیس قطب اورولوژی کشور و مدیر گروه اورولوژی دانشگاه علوم پزشکی بهشتی گفته بود: مدل ایرانی پیوند کلیه در سراسر دنیا مورد توجه قرار گرفته است!

یک مدیر بیمارستان از همین نوع می‌گوید سال گذشته دو میلیون دلار درآمد از همین راه داشته است! این‌گونه بیمارستانها اساساً به روی هموطنانی که بیمه هم هستند، بسته است.

 

 

گزارش تلویزیون رژیم از گردشگری سلامت

 

و از سوی دیگر هنگامی که نوبت به مردم ایران به‌ویژه زحمتکشان و اقشار کم در آمد می‌رسد، مردممان ناگزیر می‌گردند برای درمان سرماخوردگی، سوختگی، ضربدیدگی و مانند آنها از پول نان شب خود هزینه کنند! چرا که بیمه تأمین اجتماعی و خدمات درمانی، برای بازیافت سریع و نقدی سرمایه خود، این اقلام دارویی را از شمول بیمه درمانی خارج کرده و آنها را «پولی» کرده است.

بی‌شک این اقدام رژیم که فشار معیشتی دیگری در زمینه دارو و درمان به هموطنان محروم و تهیدست وارد می‌کند، یکی دیگر از عوامل سوخت‌رسان به کوره سوزان قیام بزرگ مردم ایران خواهد شد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/22a8e3c5-edf3-4e1e-8333-5bef0555e6ce"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات