728 x 90

خامنه‌ای و«آش نخورده و دهن سوخته نظام»

موشک پرانی
موشک پرانی

بعد از هلاکت قاسم سلیمانی سردمداران، مهره‌ها و رسانه‌های هر دو باندحکومتی ضمن شیون و زاری به‌خاطر این ضربه استراتژیک فریاد انتقام پوشالی برآوردند و در این رابطه هشتک انتقام سخت هم به راه انداختند.

عاقبت انتقام سخت مورد نظر خامنه‌ای و«انتقام منتقمین» شورای امنیت ملی رژیم به این منجرشد، که سپاه پاسداران تعداد محدودی موشک به سوی ۲پایگاه آمریکایی در عراق پرتاب کرد.

به قول رسانه‌های باند خامنه‌ای که حاصل برجام را«تقریباً هیچ» می‌نامیدند، حاصل این موشک‌پرانی نیز نه«تقریباً هیچ» بلکه تحقیقاً هیچ شد، ضمن این‌که باعث یک فضاحت و آبرو ریزی هم برای آن شد.

علی خامنه‌ای که بهتر از هرکس دیگری می‌داند که از این اقدام مضحک نتیجه‌ای عاید نظامش نشده است، با بلاهت تمام آنرا یک سیلی به‌صورت آمریکا نامید، در صورتی که هیچ‌یک از نیروهای آمریکایی و اروپایی عضو ائتلاف ضدداعش در این پایگاهها کوچکترین جراحتی ندیدند، و به‌گفته مقامات آمریکایی تنها خسارت بسیاری جزیی برپایگاه عین الاسد وارد شد.

واقعیت این است قبل از این‌که هر کسی بابت این موشک‌پرانی سیلی‌ای دریافت کرده باشد، این خامنه‌ای و حکومتش بودند که به‌خاطر این حمله پوشالی یک سیلی بزرگ دیپلماتیک دریافت کردند.

دود و دم علی خامنه‌ای و سایر سرکردگان حاکمیت در مورد این حمله در شرایطی است که خبرگزاری رویترز به‌نقل از مقامات آمریکایی و اروپایی گزارش کرد: «بر اساس گفته‌های آمریکا و منابع دولتی اروپایی آشنا با ارزیابیهای اطلاعاتی، اعتقاد بر این است که ایران به‌طور عمدی از تلفات نظامی آمریکا در هنگام حملات موشکی تلافی‌جویانه به پایگاههای میزبان سربازان آمریکایی در عراق، اجتناب کرده است.

به گفته ۳منبع، گمان می‌رود ایران سعی داشت برای به حداقل رساندن تلفات و به‌ویژه برای جلوگیری از کشتن آمریکایی‌ها، به قسمتهای خاصی از پایگاهها حمله کند. آنها گفتند که این ارزیابی شامل برخی اطلاعاتی از داخل ایران است که ماهیت طرح حمله را تأیید می‌کند».(رویتر ۱۸دی ۹۸ )

تلویزیون فاکس‌ نیوز هم گزارش داد: «خامنه‌ای وقتی که سپاه پاسداران را موظف کرد موشکها را پرتاب کند، او خیلی مواظب بود که اطمینان حاصل کند آمریکایی کشته نشود زیرا او اکنون می‌داند که پرزیدنت ترامپ متقابلا حمله می‌کند و حمله سختی هم می‌کند».(فاکس نیوز ۱۸ دی ۹۸ )

شبکه تلویزیونی سی.ان.ان هم با اتکا به اطلاعات سه مجرای پشت‌پرده گزارش داد که ایران روزهای گذشته به آمریکا اطلاع و اطمینان داده بود که فقط به یک حمله علیه مراکز آمریکایی دست خواهد زد.

با این حال این اقدام که بر اساس گزارش سی.ان.ان اطلاعات آن از قبل به اطلاع مقامات آمریکایی رسیده، و از قبل هم به نخست‌وزیر عراق هم اطلاع داده شده بود، و رژیم نهایت تلاشش کرد تا در جریان آن به سربازان آمریکایی نرسد، بلافاصله از طرف سناتورهای ارشد آمریکایی و مقامات کشورهای بزرگ اروپایی با محکومیت و واکنش منفی شدید مواجه شد.

سناتور لیندزی گراهام، رئیس کمیته قضایی سنای آمریکا، تصمیم به شلیک موشک به پایگاههای آمریکا در عراق را «یک اقدام جنگی» نامید و هشدار داد رژیم ایران از «تجارت نفت محروم خواهد شد» مگر این‌که عقب‌نشینی کند.

وی افزود: «با هر تعریف منطقی... این یک اقدام جنگی بود، رئیس‌جمهور تمام اختیارات مورد نیاز پاسخگویی را طبق ماده ۲دارا می‌باشد».

سناتور کوین مک کارتی، رهبر جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان آمریکا، از به هلاکت رساندن قاسم سلیمانی حمایت کرد و در مورد موشک‌پرانی حکومت آخوندی گفت: «این رئیس‌جمهور برخورد مناسبی با این وضعیت کرده است. او وضعیت ما را امن تر کرده است و برای دنیا روشن کرده است که ما می‌توانیم یک دنیای امن‌تر داشته باشیم. و این میلیاردها دلار را ندهیم که این سازمانهای تروریستی در سراسر خاورمیانه را تأمین مالی کنیم».(سایت فاکس‌ نیوز ۱۸ دی ۹۸ )

این اقدام رژیم از طرف کشورهای اروپایی طرف حساب برجام هم که آخوند روحانی و دولتش همواره چشم به لطف آنها در زمینه بیرون آوردن برجام از بن‌بست دوخته، محکوم شد.

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد ما حمله موشکی ایران به پایگاههای نظامی عراق که در آن نیروهای ائتلاف نیز مستقر هستند، را محکوم می‌کنیم. ما به ایران فراخوان می‌دهیم که از هر گونه گامی که می‌تواند منجر به افزایش تنش بیشتری شود، خودداری کند.(خبرگزاری رویترز ۱۸دی ۹۸ )

خبرگزاری رویترز موضع‌گیری وزارت‌خارجه فرانسه در زمینه محکومیت موشک‌پرانی به پایگاههای آمریکایی در عراق را به این شرح مخابره کرد: «بعد از این‌که نیروهای ایران چند موشک به مقر نظامی مربوط به استقرار نیروهای آمریکایی در عراق شلیک کردند، فرانسه محکومیت خود را نسبت به حملات روز چهارشنبه ایران ابراز داشت. این اقدام در پاسخ به کشتن یک ژنرال ایرانی توسط ایالات متحده بود.

یک بیانیه از جانب وزارت‌خارجه فرانسه گفت"فرانسه می‌خواهد که یکبار دیگر اهمیت مبارزه علیه دولت اسلامی را برجسته کند، در حالی که برای حاکمیت عراق احترام قائل است».(رویترز ۱۸دی ۹۸ )

خبرگزاری سپاه پاسداران(فارس) موضع‌گیری نخست‌وزیر انگلستان را به این شرح نقل کرده است: «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس انتقام موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را محکوم کرد.

به‌نوشته وبگاه شبکه «اسکای نیوز» جانسون طی سخنرانی در پارلمان انگلیس، عملیات ایران را «بی پروا و خطرناک» توصیف کرده و از ایران خواست فوراً اوضاع را آرام کند».(خبرگزاری فارس ۱۸دی ۹۸ )

وزارت‌خارجه ایتالیا با محکوم کردن انتقام موشکی ایران از کشورهای اروپا خواست برای گفتگو جهت کاهش تنشها اقدام کنند.(خبرگزاری فارس ۱۸دی ۹۸ )

وزیر خارجه انگلستان هم اقدام رژیم در حمله به پایگاههای آمریکا را محکوم کرد.(خبرگزاری فارس ۱۸دی ۹۸ )

دبیرکل ناتو در یادداشت توئیتری خود نوشت: «من حملات موشکی ایران به نیروهای آمریکایی و ائتلاف در عراق را محکوم می‌کنم. ناتو از ایران می‌خواهد که از خشونت بیشتر خودداری کند. هم‌پیمانان به مشورت ادامه می‌دهند و به مأموریت آموزش دادن خودمان در عراق متعهد باقی می‌مانیم».(توئیتر ۱۸دی ۹۸ )

این وضعیت فضاحت‌بار نظام آخوندی است که هم ضربه استراتژیک هلاکت قاسم سلیمانی و به گل نشستن استراتژی تجاوزکارانه‌اش در منطقه را خورده و هم این‌که پس از هلاکت این تروریست آدمکش با بی‌اعتنایی جهان مواجه شده و در زمینه حمله به پایگاههای آمریکا در عراق نیر مورد محکومیت شدید بسیاری از کشورها از جمله قدرتهای بزرگ جهانی و اروپایی قرار گرفت.

حکایت حاکمیت ولایت فقیه در جریان موشک‌پرانی به دو پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق حکایت«آش نخورده،دهن سوخته» است.!

این حاکمیت مفلوک بدون این‌که هیچ نتیجه‌یی از این ماجراجویی بگیرد، پیه رسوایی محکومیت بین‌المللی آنرا هم به جان خرید، در صورتی که این موشک‌پرانی از آمریکا«انتقام سخت» نگرفت بلکه این بیابانهای اطراف پایگاههای آمریکایی در عراق بودند که مورد انتقام موشکها قرار گرفتند.!

این در شرایطی که سپاه پاسداران ضدمردمی با باد و بلوف از شلیک دهها موشک به اهداف آمریکایی در عراق خبر داد که در جریان آن ۸۰ آمریکایی کشته و ۲۰۰ تن مجروح شدند، در صورتی که بنا بر گزارشات منابع خبری و نظامی و حتی حاکمیت دست‌نشانده‌اش در عراق، هیچ تلفاتی در بین نیروهای آمریکایی و اروپایی مستقر در این پایگاهها وجود نداشته است.

خلاصه این نظام آخوندی است که در جریان هلاکت قاسم سلیمانی و شلیک موشک به پایگاههای آمریکایی بازنده اصلی است، و شعار«انتقام سخت» مورد نظر خامنه‌ای و«انتقام منتقمین» شورای امنیت‌اش تماماً پوشالی از آب درآمد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fe3f2341-917e-435b-8550-66c0752582c4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات