728 x 90

دروغ‌گو دشمن خداست

رئیسی دروغگو...
رئیسی دروغگو...

در رزومه آخوند رئیسی آمده است که تحصیلات دوره ابتدایی را به پایان رسانده است! بعدها در مراکز آموزشی نظام ولایت فقیه که مخصوص چنین کارگزارانی است، کلاس‌هایی نیمه وقت را گذرانده است که مدرک دکترا بگیرد. به‌هرحال گفته می‌شود وی دکترای حقوق دارد! اما بعد از سند شش ابتدایی (که برخی در صحت آن شک دارند) سندی جایی منتشر نشده است.در کتاب فارسی پنجم ابتدایی، در نکوهش دروغگویی، و توضیح عبارت «دروغ‌گو دشمن خداست»، داستان و پند و اندرز به دانش‌آموزان یاد داده می‌شود. امری که برای او یادگرفتنی نبود.

از این گذشته آخوندهای دین‌فروش در منابر و روضه‌خوانی هایشان بسیار در مذمت دروغگویی سخن می‌گویند و مردم را به منابع و متون دینی ارجاع می‌دهند. در این مورد هم آخوند رئیسی شاید نداند که در آیه ۲۸ سوره غافر آمده است:

«إِنَّ اللَّهَ لا یَهْدِی مَنْ هُوَ مُسْرِف کَذَّاب»

«خداوند کسی را که اسراف‌کار و بسیار دروغ‌گو است هدایت نمی‌کند».

در ضرب‌المثل‌های ایرانی نیز خوانده‌ایم که «دروغ‌گو دشمن خداست».

 

آمارهای دروغ یا سفیدسازیهای ناشیانه

با فرمان خامنه‌ای مبنی بر نصب رئیسی به ریاست قوه مجریه و اجرای آن در یک انتخابات نمایشی، مشکل بی‌سوادی و نداشتن کمترین توانایی برای اداره این پست دولتی دامنگیر نظام ولایت فقیه شد. وی در تبلیغات انتخاباتی مدعی شد که ۷۰۰۰ صفحه برنامه برای اداره کشور دارد! هر سال یک میلیون خانه می‌سازد. یک میلیون شغل ایجاد می‌کند و تورم را تک رقمی می‌کند. در انتخابات مانند طی کردن دروس آموزش ابتدایی، قبولانده شد! حالا در اواخر سال۱۴۰۱ و در کشاکش نبرد جوانان میهن با فاشیسم مذهبی، رئیسی به تقلید از خامنه‌ای به دروغ‌گویی و بلکه یاوه‌گویی‌اش شتاب داده و مدعی است به وعده‌هایش عمل کرده است.

وی در آستانه سالگرد انقلاب ۵۷ (در ۱۱بهمن در تلویزیون رژیم آخوندی) آمار‌هایی ارائه داد که نه تنها ملت عزادار و مجروح ایران را آزرده ساخت بلکه تحلیل‌گران اقتصادی را نیز به واکنش‌های کارشناسانه در نفی این ادعاها کشاند.

گفت، بدون چاپ پول و استقراض از بانک مرکزی، تورم ۶۰درصدی را به ۴۰درصد رسانده است. برای جلوگیری از پیامدهای حذف ارز ۴۲۰۰تومانی، با پرداخت یارانه‌های دولتی این وضعیت جبران شده است. تلاش کرده وابستگی برخی اقلام اساسی به دلار را کم کند تا تغییر قیمت دلار در سفره مردم تأثیری نداشته باشد! از همه جالب‌تر گفت، یک میلیون اشتغال زایی داشته و درصد بیکاری را به ۸.۲ درصد کاهش داده است. مدعی شد که دولت در سال۱۴۰۱ دچار کسری بودجه نشده است و رشد اقتصادی به ۳درصد رسیده است. بگذریم از این‌که گفت وعده ساخت سالانه یک میلیون مسکن هم به قوت خود باقی است.

نگاهی گذرا به آمار و ارقام مراکز دولتی و ارزیابی مراکز غیردولتی به‌سادگی نشان می‌دهد که آخوند رئیسی دروغ می‌گوید. وضعیت بحرانی معیشت، مسکن و بهداشت میلیون‌ها نفری که زیر خط فقر و حیات هستند گویا تر از آن است که بشود با سفیدسازیهای ناشیانه انکار و پنهانش کرد.

 

گوشه‌ای از واقعیتهای آشکار شده

بر اساس جدیدترین گزارش مرکز آمار «نرخ تورم نقطه‌ای در دیماه ۱۴۰۱ به ۵۱.۳ درصد رسیده است؛ یعنی خانوارهای کشور به‌طور میانگین ۵۱.۳ درصد بیشتر از دی ۱۴۰۰ برای خرید یک مجموعه کالاها و خدمات یکسان، هزینه کرده‌اند» (ایسنا۲بهمن۱۴۰۱)

مرکز آمار می‌گوید تورم نقطه به نقطه خوراکی‌ها به ۷۰درصد و بهداشت و درمان به ۵۸درصد رسیده است. قیمت دلار در حوالی۴۴هزار تومان بالا و پایین می‌رود در حالی که روز اول ریاست رئیسی ۲۵هزار تومان بود. هم‌چنین کسری بودجه ۳۰۰هزار میلیارد تومانی دولت مورد اعتراف مرکز پژوهش‌های مجلس آخوندی است. این مرکز می‌گوید، در حال حاضر فقط ۷۳درصد از مجموع منابع بودجه محقق شده است. متوسط تحقق درآمدهای نفتی هم از ۵۶درصد بیشتر نشده است. با این همه ریخت‌وپاش‌ها و کم و کسریها، تنها ۲۷درصد بودجه صرف عمران شده است و ۷۳درصد صرف پرداختهای جاری شده است.

در مورد میران اشتغال زایی مرکز آمار می‌گوید تعداد شغل‌های ایجاد شده در پاییز امسال نسبت به پاییز سال گذشته فقط ۵۳۵هزار نفر بوده است. دردناک‌تر آن که پایش فقر در سال۱۴۰۰ نشان می‌دهد «به‌دلیل تورم عمومی بسیار بالا و افت چشمگیر درآمد سرانه، بیش از ۳۱درصد از جمعیت ایران نتوانستند از پس حداقل هزینه‌های زندگی برآیند» (دنیای اقتصاد۱۵دی۱۴۰۱)

این وضعیت غیرانسانی مورد تأیید وزارت کار هم قرار گرفته است: «جمعیت زیر خط فقر مطلق در دولت رئیسی به ۳۵درصد رسید. خط فقر برای تهران و کلان شهرهای بزرگ مشابه حدود ۱۴.۵ میلیون تومان به ازای هر خانوار تعیین و این رقم برای شهرستانها و روستاها نصف این مقدار یعنی متوسط ۷.۷ میلیون نفر محاسبه شد» (تعادل۲۰دی۱۴۰۱).

 

انداختن تقصیر رئیس به گردن مرئوس

این آمار و ارقامها از هفت آب و فیلتر ارگانهای سرکوب و ممیزی و سانسور گذشته است اگر نه که واقعیت زندگی و حیات میلیون‌ها نفر ساکنان تحت اشغال ایران بسا بحرانی‌تر و فاجعه‌بارتر از این عدد و رقم هاست. اما آخوند رئیسی به‌دلیل بی‌سوادی آمارهای ساختگی عناصر باندش را طوطی‌وار تکرار می‌کند بدون آن که معنی آنها را بداند.

«آقای رئیسی! به نظر می‌آید عده‌یی از اطرافیان‌تان با استفاده از عدم اشراف شما به موضوعات کلان کشور اطلاعات و آمار نادرستی به شما می‌دهند که حتی معاون وزارتخانه مربوطه آن را قبول ندارد... رئیسی قبل از آمدن به مصاحبه تلویزیونی یک طرفه خود چون می‌داند مجری او را به چالش نمی‌کشد حتی زحمت مطالعه آمار رسمی را به خود نداده است» (بهار۱۲بهمن۱۴۰۱)

و حتی می‌گویند رئیسی در تله «کم سوادی و فرصت‌طلبی اطرافیان خود» گیر کرده است (اصلاحات پرس۱۲بهمن۱۴۰۱).

آنچه مسلم است امروز جوانان آگاه و دلیر ایران، با قیام شکوهمند خود، اراده قوی و عزم جزم خود برای بیرون نمودن دروغگویان، دشمنان اشغالگر و مسببان خشک‌سالیهای سرزمین زیبای وطن را اراده کرده‌اند و آزادی ایران در چشم‌انداز محتوم است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cfa515cf-1bd7-4d58-b6e7-aa5c6eb3d2af"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات