728 x 90

راه‌اندازی قرارگاههای سرکوب به‌بهانه مبارزه با کرونا و گرانی؟!

بسیج و سپاه در کنترل گرانی
بسیج و سپاه در کنترل گرانی

آن یکی پرسید اشتر را که هی

از کجا می‌آیی ای اقبال پی؟

گفت از حمام گرم کوی تو

گفت خود پیداست در زانوی تو!

(مولانا. دفترپنجم مثنوی)

یک گفتگوی فرضی با نظام ولایت:

- برای چه «قرارگاه» می‌سازی؟

+ برای مبارزه با بیماری کرونا! برای مبارزه با گرانی!

- کدام پزشک حاذق یا متخصص اقتصادی مسئول این سیستم است؟

پزشک؟ متخصص؟ نخیر! «سرلشکر» و «سردار» و «پاسدار» و «اطلاعاتی» داریم!

بی هیچ شرح و بیانی، حقیقت از زانوی شتر ولایت پیداست! ولایت فقیه وقیح هرگز دردش درد مردم ایران نبوده است که اکنون بخواهد اقدامی در راستای منافع مردمی انجام و «برای مردم» انجام دهد.

یک سخنرانی مفصل بدون هیچ اشاره به درد اصلی روز جامعه!

بزرگ عمامه‌داران ولایت روز سه‌شنبه ۱۳آبان به صحنه تلویزیون شتافت و طبعاً اولین انتظار آن بود که درباره‌ٔ مهمترین عارضه‌ٔ عمومی روز کشور حرفی بزند؛ اما دریغ از یک کلمه!

شاگرد و نوچه‌ٔ پیرکفتار جماران، دقیقاً بر مدار رفتار همان خون‌آشام، بر درد میلیون‌ها خانواده داغدار ایرانی چنان به‌راحتی چشم پوشید که گویا کرونا در یک کشور دیگر در حال رکورد پشت رکورد زدن است! اما در عین‌حال با دجالیت هر چه تمام‌تر، یک کاریکاتور را در چند هزار کیلومتر دورتر، بهانه قرار داد، عمامه بر زمین کوبید و فغان و فریاد سرداد و بلافاصه ناگزیر از اعتراف به سوزش اصلی شد که همان یگانه «دشمن» نظام باشد!

طرفه آن‌که ولی‌فقیه فرتوت نظام در سراسر ترهات خود، در سوزش از نرسیدن به آرزوی «خلافت اسلامی» ناله می‌کرد و به این ترتیب روشن ساخت که تنها در پی بهره‌برداری از حوادث آن سوی جهان به سود خویش است! حال آن‌که حتی در درون بدنه‌ٔ نظام و حتی آخوندهای هم‌ریش حوزوی هم پشمی به عبای ولایت نمانده و کسی حرفش را به پشیزی نمی‌خرد!

خود می‌کشی و خود تعزیه می‌داری؟!

البته خامنه‌ای اصلاً احمق نیست! خوب می‌داند که دوشادوش ویروس کرونا، غول آخوندساخته‌ٔ گرانی هم در حال کشتار مردم است. از این رو برای «خالی نبودن عریضه» در کنار اراجیفی که برای جنجال سازی تبلیغاتی سرهم کرد، به روضه‌خوانی برای «گرانی» در کشور هم پرداخت؛ اما نه از موضع بالاترین مقام یک کشور، بلکه گویا در موضع اپوزیسیون نظام نشسته و مدعی است که «چرا گرانی؟!»

شگفتا از این همه وقاحت!

مگر در ۳۰سال گذشته کسی به جز این «استخوان‌بندی ناقص»! سکان کشتی دزدان نظام را در دستان علیل خود داشته است؟!

مگر تمام این دزدی‌ها و چپاول‌ها و اختلاس‌های نجومی در زمان حکومت فرد دیگری رخ داده است؟!

مگر حراج آب و خاک و گاز و حتی ماهی‌های خلیج نیلگون فارس به کشورهای «هم شرقی هم غربی» زیر سایه‌ٔ خیمه و خرگاه یک ولی‌فقیه دیگر انجام شده است؟!

در کشوری که طبق قانون اساسی‌اش که بر مبنای «ولایت مطلقه‌ٔ فقیه» تنظیم شده، تمامی راهبردها و خط و خطوط اصلی و کلان آن توسط شخص «عمود خیمه» تعیین می‌شود، چه کسی را می‌توان مسئول مشکلات اصلی و محوری کشور دانست؟!

در پس پرده‌ٔ «تشکیل قرارگاه» چه می‌گذرد؟

خامنه‌ای پس از چرندبافی‌ها، روی سه موضوع «اقتصاد، امنیت و فرهنگ» تأکید کرد و مهره‌های حکومتی را به «تحرک بیشتر و جدی‌تر» فراخواند. اما کیست که نداند آنچه محور اصلی نگرانی خامنه ای بوده همان مشکل همیشگی نظام یعنی «امنیت» است؟!

همین نگرانی و همین دید «امنیتی» به تمام مسائل پیرامون است که تنظیم کننده‌ٔ اساس رفتار و کنش‌های حکومت پلید آخوندی بوده و خواهد بود. در غیراین صورت کدام نظام و حاکمیتی برای مبارزه با یک بیماری یا «گرانی» به برپا کردن «قرارگاه نظامی» مبادرت می‌کند؟!

پس از لاطلائلات «جسم ناقص» در رسانه‌ها خبرهای متعددی از تشکیل قرارگاههای مختلف در شهرهای کشور برای «مبارزه با گرانی و کرونا» منتشر شد. به ریاست چه کسی؟ در گام اول «علی ربیعی» که معاون سابق وزیر اطلاعات بوده؛ سپس نام «رحمانی فضلی»، وزیر و رئیس شورای «امنیت» کشور! (مسئول به رگبار بستن مردم در قیام خونین آبان ۹۸)

پیش از این در ۱۳اسفند ماه۹۸ نیز برای مبارزه با کرونا، خبر از تشکیل قرارگاهی به سرکردگی پاسدار محمد حسین باقری داده شده بود. به راستی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یک کشور چرا باید در رأس یک سیستم یا سازمان یا هر نهاد دیگری برای مبارزه با یک بیماری مهلک باشد؟

در قرن بیست و یکم و در دهکده‌ٔ جهانی اطلاعات، اکنون دیگر نه تنها کودکان دبستانی نیز به‌خوبی‌تفاوت یک «پزشک» و یک «نظامی» را می‌دانند. بلکه هیچ خردسالی هم جوجه رنگی ماشینی بیمار خود را برای درمان نزد یک «سرلشکر» نمی‌برد!

اما آیا باید پذیرفت که سید علی خامنه‌ای فاقد چنین درک و فهمی است؟! یا این‌که اصلاً مدار توجه‌اش حول کرونا و گرانی نمی‌گردد و در هراس از سرنگونی تاج و تخت ولایتش است؟!

به راستی اگر نگرانی از ویروس کرونا و کشتار آن بود که باید همان سال گذشته، پروازهای شرکت هواپیمایی متعلق به سپاه پاسداران به چین متوقف می‌شد!

اگر قرار بود دخالت یا کمک از «نیروهای مسلح» به کار بیاید که باید در ابتدای گسترش کرونا در قم، برای قرنطینه‌ٔ کامل و تعطیلی این شهر به کار گرفته می‌شد!

اگر قرار به مبارزه با «گرانی» بود که نباید قافله را به خود «دزد» می‌سپردند! آن هم در کشوری که به اعتراف مهره‌های حکومتی‌اش، اصلی‌ترین اهرم‌های اقتصادی، تحت عنوان «بخش خصوصی» در دست سپاه پاسداران قرار دارد و خود عامل اصلی قاچاق، احتکار و واردات و صادرات کشور است!

بله! دلیل واقعی «تشکیل قرارگاه» را به‌طور خلاصه می‌توان در اعتراف ناگزیر وزیر بهداشت کابینه‌ٔ شیخ شیاد یافت. سعید نمکی در ۱۸تیر۹۹ در تلویزیون حکومتی گفت: «گزارش دوستان امنیتی برای ما می‌آید این‌که مردم از فقر و تهیدستی رو به سمت طغیان می‌روند این بحث بحث جدی هست»!

کرونای ولایت، «ویروس اکبر» مردم ایران!

«ویروس اکبر» (ویروس ولایت!) با سیاست‌های کثیف و ضدانسانی خود عملاً «ویروس اصغر» (کرونا) را با گستردگی هر‌چه تمام‌تر به جان مردم انداخت تا از بحرانهای لاعلاج اقتصادی ـ سیاسی ـ اجتماعی، به مدد درگیر شدن مردم ایران با این بیماری کشنده، خلاصی یابد.

«دزد اکبر» هم سپاه پاسداران است که بزرگترین محتکر و بزرگترین قاچاقچی و اصلی‌ترین چپاول‌گر کشور و در نتیجه عامل اصلی گرانی‌های کمرشکن است!

در هر «مبارزه»ای برای رهایی و آزادی مردم ایران، اولویت با درهم شکستن این خیمه و خرگاه است. همان هدف مقدسی که مردم، مقاومت ایران و جوانان و کانون‌های پرتوان شورشی در پی تحقق آن هستند و ناقوس آن را هر روز در جای جای شهرهای میهن در گوش خامنه‌ای به صدا در می‌آورند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9c3f9618-8dcd-4f5a-ba36-6a5daf510460"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات