728 x 90

زحمتکشان در زندان و آوراه خیابان، دزدان در حکومت!

زحمتکشان در زندان و آوراه خیابان
زحمتکشان در زندان و آوراه خیابان

در نظام آخوندی اکثریت مردم زیر خط فقر و زیر خط بقا رفته‌اند و بعضاً غذایشان را در منابع زباله جستجو می‌کنند اما در مقابل ثروت‌ وزیران دولت و آخوندهای چپاول‌گر حاکم هزاران میلیاردی و نجومی است.

مردم آن‌چنان فقیر هستند که به اعتراف قاضی‌پور، نماینده مجلس ارتجاع: «تعدادی از جوانان ما به‌خاطر فروش چند کارتن سیگار یا لباسهای دست‌دوم در زندان به‌سر می‌برند».

انفجاری بودن وضعیت جامعه آن‌چنان است که صدای آخوند احمد سالک، عضو دیگر مجلس ارتجاع، درآمده و در زمینه مشکلات مردم در حکومت آخوندی می‌گوید: «وقتی که خشکسالی است آب نیست، بانک کشاورزی وامها را سررسید امحاء نکرده و کشاورزی که کار نکرده، تولید نداشته سررسید وامش رسیده است و نمی‌تواند بدهد، باید چک‌اش را بپردازد، می‌رود گوشه زندان».

در یک نمونه دیگر، در شهر زنجان به‌دلیل فقر و مشکلات مالی و نپرداختن اجاره‌خانه توسط یک کارگر وسایل او به خیابان ریخته می‌شود.

در مورد شرایط زندگیش این کارگر فقیر می‌گوید: «امروز مأموران آمدند وسایلم را ریختند بیرون حساب کتابم را نمی‌دهند بروم دادگستری یک عده فاسد یک عده چی بگم آخه از خدا بی‌خبر زندگیم را ریختن بیرون ۶ساله آواره خیابانها هستم. این است وضعیت من».

در یک ویدئوکلیپ اجتماعی دیگر یکی دیگر از مردم محروم و فقیر در مورد گرانی و بالا رفتن هزینه زندگی و فقر اکثریت مردم می‌گوید: «همه ۳۰۰برابر شده سبد خانوار را برگرداندن هیچی در آن برای خانوار نمانده است. من خودم چهارتا دختر لیسانس، فوق‌لیسانس ول تو خیابانها دارم در خیابانها هیچی برای مردم نمانده است مردم دیگر کفرشان درآمده است».

در چنین فضایی از گسترش فقر است که یکی سیگار می‌فروشد، دیگری هم لباس دست‌دوم می‌فروشد، اما به‌دلیل سدمعبر توسط مأموران رژیم دستگیر می‌شوند و به زندان می‌افتند.

درد مشترک همه آنها فقر و نداری است، آن‌چنان که فقر و نداری غصه زندگی اکثریت ۹۶درصدی مردم ایران است. کارد به استخوان مردم رسیده است. گورخوابی و کارتن‌خوابی، فروش کلیه و اعضا بدن و اعتیاد و فحشا از نمودهای رایج جامعه ایران است.

در مقابل این اکثریت عظیم، سردمداران و مهره‌های رژیم و به‌قول معروف از ما بهتران هستند که با داشتن ژن خوب حکومتی زندگی‌ اشرافی و درآمدهای میلیارد تومانی دارند.

دریک کلیپ که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است یک هموطن در مورد ثروت میلیاردی محمد حجتی، وزیر کشاورزی دولت آخوند حسن روحانی، می‌گوید: «ببینید وزیری که مثلاً خودش ۱۳۰تا شرکت داره خوب این وزیر که یک وزارت‌خونه میخواد شرکتهای خودشو اداره کند».

یکی دیگر از مردم هم در مورد ثروت نعمت‌زاده، وزیر قبلی صنعت در دولت اول روحانی و عباس آخوندی، وزیر راه مستعفی و حجتی، وزیر کشاورزی دولت روحانی، می‌گوید: «من نعمت‌زاده را می‌گویم. نعمت‌زاده بود با ۱۵۰شرکت که دیگر نیست. بله آقای آخوندی مثلاً خودش شرکتهای مختلف دارد در حوزه راه‌سازی خیلی هم جالب است یعنی تخصصی‌ کار می‌کند. راه دارد بعد خودش هم وزیر راه است شرکت‌هایش با خودش پیمان می‌بندند. وزیر جهاد کشاورزی آقای حجتی که ایشان یک مزرعه ۳۰۰هکتاری در ورامین دارد فقط حالا یک قلمش را من می‌دانم».

قیمت خانه‌ها و کاخ‌های این وزرا هم نجومی است:

خانه قاضی‌زاده هاشمی در الهیه تهران به ارزش تقریبی ۲۵ تا ۳۰میلیارد تومان است.

خانه لوکس محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت روحانی، در خیابان فرصت با قیمت تقریبی متری ۲۲میلیون تومان است.

یکی از خانه‌های نعمت‌زاده، وزیر سابق صنایع دولت روحانی، در زعفرانیه تهران با متراژ حداقل ۴۲۰متر با قیمت تقریبی حداقل ۱۰میلیارد تومان.

خانه ویلایی دوبلکس محمود حجتی وزیر کشاورزی در دزاشیب با متراژ ۴۵۰متر به قیمت حداقل ۸میلیارد تومان.

ویلای ۱۵۰۰متر آخوند مجید انصاری، مشاور حقوقی روحانی در دولت اول او، در جماران به ارزش تقریبی ۳۳میلیارد تومان.

خانه اسحاق جهانگیری، معاون‌اول آخوند حسن روحانی، در ونک به ارزش تقریبی ۲۶میلیارد تومان.

ویلای نجومی فخرالدین احمدی دانش آشتیانی، وزیر سابق آموزش و پرورش دولت روحانی، در لواسان به ارزش تقریبی ۹میلیارد تومان.

ویلای نجومی ۸۶۰متری عباس آخوندی، وزیر سابق راه دولت روحانی، در لواسان که فقط قیمت زمین آن به تنهایی بیش از ۶میلیارد تومان است.

خانه نجومی آخوند حسن روحانی در منطقه ولنجک یکی از گران‌ترین و اعیان‌نشین‌ترین خانه‌های شمال تهران با ارزش تقریبی ۴۵میلیارد تومان.

و...

ویلاها و ساختمانهای «مستضعف نشین»! سردمداران حاکمیت آخوندی نه در جنوب تهران و در میان مردم محروم آن که خمینی دجال به‌طور مضحک و دجالگرانه‌ای حاکمیت پلید آخوندی را برآمده از این مردم محروم و «مستضعف» می‌دانست، بلکه در اعیانی‌ترین محلات شمال تهران نظیر آجودانیه، نیاوران، جماران، دزاشیب، زعفرانیه، ولنجک، فرمانیه، قیطریه، الهیه، دروس، ونک و... است.

آن روی سکه زندگی‌ اشرافی و خانه‌های اشرافی آنها هم مردم حاشیه‌نشین و مستأجری هستند که مانند آن هموطن زنجانی مأموران دادگستری رژیم وسایل خانه‌اش را به خیابان می‌ریزند و به‌گفته خودش ۶سال تمام ناگزیر می‌شود در خیابان زندگی کند.

مردمی که در نتیجه چپاول و غارت نظام آخوندی و ثروتهای افسانه‌ای سرمداران آن به خاک سیاه نشسته‌اند و سفره‌های بسیاری از این محرومان و کودکان آنها سطل آشغال است. ثروت تنها یکی از نهادهای وابسته به بیت خامنه‌ای به نام «ستاد اجرایی فرمان امام» ۹۵میلیارد دلار است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d0b7f5dc-f32a-4004-be20-b92835060e06"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات