728 x 90

سالگرد قیام؛ ضربات اختناق‌شکن‌ کانون‌های شورشی

سخن روز
سخن روز

در سالگرد قیام و در شرایطی که رژیم آخوندی با بسیج حداکثر قوای سرکوب و اختناق تلاش می‌کرد هر حرکتی را در نطفه خفه کند، جوانان شورشگر و قیام‌آفرین و کانون‌های قهرمان شورشی با فداکاری و ضربات پی‌درپی در شهرها و مناطق مختلف میهن بر مظاهر و مراکز سرکوب و خفقان و با بردن شعارها و خواستهای قیام و شهیدان سرفراز آنها به‌میان مردم خواب دیکتاتور را آشفتند.

در شرایطی که رژیم به‌خیال خود همهٔ شهرها و خیابان‌ها را با مزدوران تا دندان مسلح، به‌اشغال خود درآورده بود، کانون‌های شورشی ۴۱۴پراتیک انقلابی رادر تهران و ۴۰شهر دیگر کشور به‌انجام رساندند.

کانون‌های شورشی در شهرهای مشهد، کرج، کرمان، اراک، کاشان، کامیاران، خور (اصفهان)، رامسر، جهرم، گلپایگان و تهران طی چندین عملیات، مراکز سرکوب یا بنرها و مظاهر تبلیغاتی رژیم را به‌آتش کشیدند.

در شهرهای زاهدان، قم و جونقان، با افروختن آتش و بستن جاده، مسیر گشتی‌های دشمن را بستند و اجازهٔ جولان دادن به‌آنها ندادند.

آنها هم‌چنین طی دهها پراتیک انقلابی، با نصب تراکتها یا نوشتن شعارهایی هم‌چون «ما زن و مرد جنگیم، می‌جنگیم، می‌میریم ایران را پس می‌گیریم» موج رعبی را که خامنه‌ای با سپاه جرارش می‌خواست در دل مردم بیندازد، به‌سخره گرفتند.

آمار و ارقام به‌دست آمده از بسیج سرکوبگرانهٔ رژیم، هم ابعاد این بسیج و هم ارزش رزم شورشگران شجاع آزادی و کانون‌های شورشی را نمایان‌تر می‌سازد.

از روز ۲۰شهریور، رژیم نیروهای سرکوبگرش را در تهران بزرگ به‌حالت آماده‌باش کامل درآورده که هم‌چنان ادامه دارد. در این رابطه، سپاه و بسیج، ۲۳هزار تن و نیروی انتظامی، ۲۱هزار تن از نیروهای خود را وارد صحنه کردند. حضور انبوه چماقداران و آدمکشان لباس‌شخصی در کنار مزدوران اونیفورم‌پوش که در دستگیریها و ضرب و شتم مردم شرکت داشتند نیز کاملاً نمایان بود.

ترس رژیم و ابعاد حضور مزدوران در خیابان‌ها و تجهیزات نیروهای ضدشورش نیز در این بسیج سرکوبگرانه، بی‌سابقه بود. یکی از پاسداران قدیمی و ریزشی رژیم در این باره می‌نویسد: «امروز تهران بدتر از حکومت نظامی سال۵۷ بود... اگر کشور بیگانه‌ای، تهران و ایران را اشغال نظامی کرده بود، این همه نیرو نمی‌توانست در خیابان‌ها قرار دهد، تا به‌مردم بخواهد ثابت کند کشور تان اشغال شده، مقاومت بیهوده است! اشغالگر این همه موتورسیکلت تریل سیاه و خاکی رنگ نمی‌توانست در شهر بچرخاند... یونیفورم که چه عرض کنم، از گردن تا پایین پا، تجهیزات بسته شده بود سیاه رنگ... دقیقاً شبیه فضانوردان، شبیه گلادیاتورها!... ماشینهای حمل زندانی که آورده بودند، شاید ظرفیت حمل دههاهزار نفر را داشت. ». (کانال تلگرامی سحام نیوز ـ ۲۵شهریور). .

نیروهای سرکوبگر وظیفه داشتند با تهاجم و ضرب‌وشتم، مانع از تجمع و حرکت بیش از ۳نفر شوند و تجمع‌کنندگان را دستگیر کنند. این نیروها در نقاط مختلف تهران، برای متفرق کردن مردم از گاز اشک‌آور استفاده کردند و در برخی شهرها مانند سقز، برای مرعوب کردن مردم، ناچار از به‌خیابان آوردن سلاح سنگین شدند.

به‌اعتراف سازمان اطلاعات سپاه پاسداران و وزارت بدنام اطلاعات، ۳۵۷نفر در شهرها و مناطق مختلف کشور، دستگیر شدند. به‌گزارش ارگانهای اطلاعاتی رژیم، این دستگیریها، از جمله شامل «۹عضو اصلی و سرشبکه‌های آشوب‌طلبان در اصفهان، ۶نفر از مرتبطان با (مجاهدین) در بویین‌زهرا و ۱۵عنصر شبکه سازمان‌یافته ساخت بمب دست‌ساز در استان کهگیلویه و بویراحمد» است.

خلیفه خون‌ریز و پاسداران ولایت تبهکار او می‌خواستند در سالگرد قیام فضا را به‌کلی بسته، قیام را تمام شده و خود را مسلط بر همه چیز نشان دهند. اما برهم خوردن نقشه آنها و سراسیمگی دشمن از پراتیکهای اختناق‌شکن کانون‌های شورشی را در جیغ و فریادهای این روزهای سردمداران رژیم، از خود خامنه‌ای تا سایرین می‌توان دید و شنید:

ولی‌فقیه ارتجاع در یک رشته توئیت (۲۷شهریور) از جمله نوشت: «دشمن دو نقطهٔ امنیت و وحدت را آماج حملهٔ خودش قرار داده که باید در مقابلش ایستاد».

آخوند سعیدی گماشتهٔ خامنه‌ای در نمایش جمعهٔ قم (۲۴شهریور) گفت: «این نظام برای مجاهدین قابل‌تحمل نیست و سعی می‌کنند هر طور که هست ارکان این حکومت را از بین ببرند و متلاشی کنند».

آخوند خطیب وزیر اطلاعات بدنام آخوندی گفت: «دشمن به‌این نتیجه رسیده که سطح عملیات و ناامنی را گسترش بدهند... حجم ورود سلاح گرم به‌کشور به‌شدت افزایش پیدا کرده، یا قصه مجاهدین یا همین تروریست‌های نوپدید. ». (تلویزیون رژیم ـ ۲۳شهریور). .

مسئول نمایندگی خامنه‌ای در سپاه پاسداران قزوین گفت: «مجاهدین نقشه‌های بیشتری را برای لطمه‌های احتمالی به‌پیکره نظام طرح‌ریزی می‌کنند» (خبرگزاری حکومتی بسیج‌نیوز ـ ۲۴شهریور).

حاصل رویارویی مجاهدین و کانون‌های شورشی با رژیم در سالگرد قیام از زبان همان پاسدار قدیمی و ریزشی فوق‌الذکر، شنیدنی است. وی در انتهای همان یادداشت می‌نویسد: «چه احمقند آنها که تصور می‌کنند با یگانهای ویژه، با زور اسلحه، می‌شود بر این نسل حکومت کرد! نسلی که بسیار تغییر کرده؛ بسیار بیشتر از آنچه که فکرش را بکنند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/21fcfcd7-d6a0-4159-9807-586b91b4c2a8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات