728 x 90

سفره‌های خالی مردم و وعده‌های دروغ

زباله‌گردی، دستاورد حکومت آخوندی برای مردم ایران
زباله‌گردی، دستاورد حکومت آخوندی برای مردم ایران

تفاوت وضعیت معیشتی مردم و فشار ناشی از گرانی، با آن چه که سردمداران رژیم می‌خواهند وانمود کنند، به‌قول معروف از زمین تا آسمان است.

واقعیت این است که در اثر بیکاری و گرانی سفره‌های اکثر مردم خالی است و وعده‌های سردمداران و مهره‌های حکومتی هم در زمینه رسیدگی به این وضعیت تماماً فریبکاری و دروغ است.

تلویزیون رژیم ۱۷مرداد ۹۷ که با توجه به وضعیت وخیم معیشتی مردم مجبور است دست به تهیه گزارش در نقش سوپاپ اطمینان بزند، گفتگویی با مردم را پخش کرد که گوشه‌ای از فشار دردناک روی مردم را نشان می‌دهد.

یکی از مردم در اعتراض به این وضعیت می‌گوید: «ما حقوقمان را با ریال می‌گیریم با دلار خرج می‌کنم. چرا به ما رسیدگی نمی‌کنند. ۷ماه هست که به من حقوق ندادند من پرستارم چرا باید برم کارگری کنم».

فرد دیگری هم در اعتراض به وضعیت گرانی می‌گوید: ‌«امروز من رفتم تیغ بخرم دیروز ۱۶۰۰بود الآن شده ۲۳۰۰. یک میلیون و ۵۰۰تومان حقوق می‌گیرم ولی الآن حقوق ما نسبت به تورم نصف هم نیست. ۲۲سالم هست خب تولیدی دارم حقوقم ماهی یک میلیون هست نه میتونم زن بگیرم نه میتونم خانه بگیرم و...».

این در حالی است که آخوند روحانی با شیادی خاص خودش در نشست خبری ۱۷بهمن ۹۶ و در پاسخ به مطالبات مردم قیام‌کننده وعده سرخرمن داد و به آنها این چنین اطمینان خاطر داد: «من می‌خواهم مردم را به آینده کاملاً مطمئن کنم ماه آینده ما از امروز حتماً بهتر خواهد بود حتی در زمینه ارزی بهتر خواهد بود»!(خبرگزاری فارس ۱۱بهمن ۹۷)

البته وعده‌های آخوند روحانی در مورد بهتر شدن وضع مردم، تنها برای آقازاده‌ها مؤثر بود و خیلی از آنها را یک‌شبه میلیاردر کرد؛ آن‌چنان که یکی از هموطنان در مصاحبه با تلویزیون شبکه یک حکومتی می‌گوید: «یکسری از آقازاده‌ها می‌آیند، سرمایه دارند، میان با پولشان خریدهای سنگین طلا و سکه را انجام میدن، میان دلار را از بازار خارج می‌کنند می‌کشند بیرون دلار در بازار کم میشه وقتی که کف بازار کم بشه قیمتش میره بالا وقتی که قیمت بالا میره این آقازاده‌ها صبر می‌کنند به سقف قیمت که میرسه میان اینها را میریزن کف بازار می‌رسند به این‌که یک‌شبه پول هنگفتی یک‌شبه این سود را برای خودشان برداشت می‌کنند».

وضعیت معیشتی مردم آن‌چنان خراب است که به گزارش سایت حکومتی تابناک مردم حتی از خرید برنج که جزو غذاهای پایه‌یی مردم ایران است برنمی‌آیند. یک فروشنده می‌گوید: «مشتریهایی که تا سال قبل ۲۰۰ تا ۳۰۰کیلو برنج می‌خریدند، حالا ۵۰کیلو را هم با ترس می‌خرند و می‌گویند توان پاس کردن چک را ندارند».

بر اساس گزارشات رسانه‌های حکومتی قیمت کالاها و اقلام مصرفی مردم هم‌چنان رو به افزایش است.

در حال حاضر قیمت یک کیلو مرغ حدود ۱۲هزار تومان و قیمت گوشت قرمز به مرز ۵۶هزار تومان رسیده است. به گزارش سایت ۹۰ اقتصادی: «قیمت گوشت قرمز در ماه گذشته در بازار روند افزایشی داشته و بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده‌فروشی مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به دوم شهریورماه امسال هر کیلوگرم گوشت قرمز گاو و گوساله بی‌استخوان ۵۵هزار و ۳۱۱تومان به‌طور متوسط در سطح شهر تهران فروخته شده است که نسبت به هفته مشابه ماه قبل ۱۵.۵درصد و نسبت به هفته مشابه سال قبل ۳۶.۷درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است».(سایت ۹۰ اقتصادی ۵شهریور ۹۷)

بر اساس گزارش بانک مرکزی در دهه اول مرداد در مقایسه با مدت‌زمان مشابه سال قبل قیمت لبنیات بیش از ۱۸درصد،‌ تخم‌مرغ نزدیک به ۳۷درصد،‌ برنج حدود ۱۰درصد، حبوبات یک و سه‌دهم درصد، میوه‌های تازه بیش از ۶۴درصد، سبزیهای تازه نزدیک به ۱۸درصد، گوشت قرمز ۲۹درصد، گوشت مرغ بیش از ۱۴درصد، قند و شکر نزدیک به ۳درصد، چای بیش از ۱۹درصد و روغن‌نباتی نزدیک به ۱۱درصد رشد داشته است.

خبرگزاری حکومتی میزان ۲۹مرداد ۹۷ نوشت: «بر اساس اعلام بانک مرکزی متوسط قیمت خرده‌فروشی مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به ۲۶مردادماه حاکی از افزایش قیمت ۹گروه کالایی نسبت به هفته گذشته است.

در هفته مورد بررسی، گروه‌های تخم‌مرغ ۱.۷درصد، لبنیات ۳.۲درصد، برنج ۰.۴درصد، حبوب ۰.۶درصد و گوشت قرمز ۱.۹درصد، گوشت مرغ ۱.۳درصد، قند و شکر ۳.۳درصد، چای ۱.۰درصد و روغن نباتی ۰.۳درصد نسبت به هفته قبل از آن با افزایش قیمت روبه‌رو بوده است».

ملاحظه می‌شود که در حاکمیت پلید آخوندی روزبه‌روز سفره‌های مردم کوچک و کوچک‌تر از گذشته شده‌ است. تا جایی که بسیاری از مردم تنها امکان خرید نان را دارند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3af7d2de-caaf-458b-bdc0-bbe02147fcb7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات