728 x 90

سپاه پاسداران، مافیای اصلی خودروسازی ایران

سپاه پاسداران، مافیای اصلی خودروسازی ایران
سپاه پاسداران، مافیای اصلی خودروسازی ایران

از جمله سندهای افشا شده، نامهٔ خیلی محرمانهٔ سرلشگر پاسدار مصطفی ایزدی، معاون امور راهبردی و اشراف در ستاد کل نیروهای مسلح در ۲۲مهر ۱۴۰۲ به خامنه‌ای است.

این نامه، طرح و برنامهٔ سپاه پاسداران برای تصاحب تتمهٔ صنایع اصلی خودروسازی کشور را آدرس می‌دهد. این تنها بخشی از زدوبندهای پشت بین عوامل دانه‌درشت حکومت برای پروارکردن هر چه بیشتر امپراطوری فساد و جنایت سپاه پاسداران است. در این زد‌وبند، سپاه پاسداران، مجلس ارتجاع، دولت یک‌دست، مجلس بی‌اختیار و در نهایت بیت خامنه‌ای با دست باز به چپاول صنعت کشور می‌پردازند.

در بخشی از این نامه آمده است:

«لازم است به کمک سایر قوا و نهادهای اطلاعاتی دست گروه‌های دارای سوء‌سابقه و سوء‌تفکر را کوتاه نموده و با انجام تغییرات لازم در سازمان گسترش ایران خودرو و سایپا، مدیرانی با اعتقاد و باور به خودرو سازی بر مبنای فناوری بومی، جایگزین شوند».

منظور از «مدیران با اعتقاد و باور به خودروسازی بر مبنای فناوری بومی!» در فرهنگ حکومتی چندان ناشناخته نیست؛ هم‌چنان که کلید‌واژه‌یی مانند «دانش بنیان» یا «شرکت‌های دانش‌بنیان!» را اگر پی بگیریم به صنایع سوگلی خامنه‌ای در زمینهٔ موشک، پهپاد و سلاحهای کشتار جمعی راه می‌بریم. این‌ها همه اسم مستعار سپاه پاسداران است.

برای این‌که ماهیت چنگ‌اندازی بر شیرازهٔٔ تولید و صنعت ایران را بشناسیم، یادآوری می‌کنیم که مافیای خودروسازی بعد از صنعت نفت، یکی از صنایع پردرآمد برای فاشیسم دینی و خاصه‌خرجی‌های آن است. در آن روی سکه، تولید بی‌کیفیت خورو تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی» باعث افزایش تصادف‌های دهشتناک و خونبار جاده‌یی شده است. به اعتراف رسانه‌های حکومتی آمار تصادف‌های جاده‌یی از آمار قربانیان جنگ ۸سالهٔ ایران و عراق هم بیشتر است.

امپراطوری فساد و جنایت سپاه پاسداران از مدتها پیش [همان‌طور که در نامهٔ پاسدار ایزدی نیز پیداست] خیز برداشته است تمام صنعت خودروسازی را به تیول خود درآورد.

در نشریه‌های سپاه پاسداران به این عنوان برمی‌خوریم: «ساخت خودرو را به سازندگان پهپادهای استراتژیک بسپارید!»

طبق اسنادی که ویکی‌لیکس در سال۱۳۹۶ از فعالیت‌های اقتصادی سپاه پاسداران منتشر کرد. سپاه پاسداران در خودروسازی دخالت می‌کند. در سال ۸۹ بنیاد تعاونی سپاه اولین صاحب سهم در خودرو سازی سایپا و ایران‌خودرو بود. در همان زمان همین بنیاد بخش اعظم سهام گروه خودروسازی بهمن و بخشی از سهام سایپا را در اختیار داشت.

این بنیاد غارت و چپاول یکی از اصلی‌ترین ارگانهایی است که مسئولیت تأمین مالی نیروی تروریستی قدس را به‌عهده دارد. رئیس هیأت امنای بنیاد تعاون سپاه پاسدار قالیباف بوده که همزمان منصب شهردار تهران را هم داشته است.

اگر چه سپاه پاسداران تلاش می‌کند ردی از خود باقی نگذارد ولی این نامه و دیگر اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهند که اساس سهام صنایع خودروسازی بزرگ در ایران در دست سپاه است. وقتی صحبت از سپاه پاسداران می‌کنیم؛ منظور همان بیت خامنه‌ای است.

در سال۱۳۹۷ با لابی گسترده سپاه، قانون ممنوعیت واردات خودروی خارجی در مجلس رژیم به تصویب رسید که در عمل بازار را به جولانگاه خودروهای بی‌کیفیت داخلی تبدیل کرد.

تأثیر عدم رقابت در بازار خودرو در ایران باعث شده که خودروهای تولید داخل روز بروز بی‌کیفیت‌تر شده تا جایی‌که این خودروها توسط مردم ارابه مرگ نامگذاری شده و بنا بر اعتراف سرکرده راهنمایی و رانندگی رژیم به‌دلیل ضخامت کم بدنه در هر تصادف تبدیل به یک بمب بنزینی می‌شوند و سرنشینان خود را به کام مرگ می‌کشند.

ممنوعیت واردات خودرو نیز قیمت آن را نجومی کرده و بیش‌از‌پیش منافع آن را عاید سپاه پاسداران و بیت خامنه‌ای می‌کند.

با آنچه گفته شد در حقیقت می‌توان فهمید که منظور از «مافیا» همان شبکهٔ پیچیدهٔ غارتگریهای سپاه پاسداران و بیت خامنه‌ای است. همان مقصر اصلی که تلاش می‌کند چهرهٔ خیرخواهانه به خود بگیرد و دیگران را مقصر جلوه دهد.

خاطرنشان می‌کنیم که روزنامه حکومتی جهان صنعت روز ۱۴بهمن ۱۴۰۰ نوشته بود: «وقتی می‌گویند مافیای خودرو، این پرسش مطرح می‌شود که پدرخوانده این مافیا کیست؟ شرکت‌های خودروساز که میلیاردها میلیارد ضرر انباشت دارند اما باز هم به تولید ماشین ضررده بی‌کیفیت ادامه می‌دهند یا قطعه‌سازان عمده که صدها قطعه‌ساز کوچک را ورشکسته کردند و بی‌رقیب به یغماگری مشغولند. این پدرخوانده‌ها چه قدرتی دارند که هر زبان و قلمی که به نقد آنان بنشیند را می‌برند و می‌شکنند».

نامه‌های مکرر پاسدار مصطفی ایزدی به خامنه‌ای، رئیسی و وزیر صنایع او اثرانگشت این «مافیا» را به‌خوبی نشان می‌دهد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/74039368-503e-4c95-b693-33acb6db01cf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات