728 x 90

سیاست شوم حاکمیت در ایجاد سونامی کرونا

گستردگی کرونا در ایران
گستردگی کرونا در ایران

رسانه‌های هر دو باند رژیم در روزهای اخیر به این واقعیت اشاره می‌کنند که بسیاری از کشورهای درگیر بحران کرونا، مردم به‌خصوص اقشار کم‌درآمد را به‌لحاظ معیشتی و بهداشتی مورد حمایت خود قرارداده و در این رابطه مبالغ هنگفتی هم تصویب و هزینه کرده‌اند.

روزنامه آفتاب یزد ۱۵مهر۹۹ به‌نقل از یک کارشناس حکومتی نوشت: «در بسیاری از جوامع ما شاهد آن هستیم که اگر دولت استفاده از وسیله‌ای را اجباری اعلام کند آن را به‌طور رایگان در اختیار همگان قرار می‌دهد. اما در کشور ما دولت هیچگاه ماسک رایگان در اختیار عموم مردم قرار نداده است کما این‌که در ایستگاههای مترو شاهد فروش ماسک هستیم. جدا از آن‌که قیمت ماسک هنوز متغییر است و خانواده‌ها توان تهیه و استفاده مداوم از ماسک را ندارند زیرا هزینه قابل توجهی به سبد هزینه آنها می‌افزاید».

با این وجود از ابتدای شیوع کرونا سردمداران رژیم بحران را از مردم پنهان‌کاری کردند و زمانی هم که ناگزیر شدند به شیوع بیماری اعتراف کنند، هیچ حمایت جدی از مردم نکردند، طوری که بسیاری از مردم فقیر و به‌زیر خط فقر رفته توانایی تهیه ماسک راهم ندارند.

در همین رابطه ملک فاضلی عضو مجلس ارتجاع گفت: «هنوز خیلی‌ها در خرید روزانه ماسک ناتوانند. به‌طور مثال یک خانواده ۵نفره باید روزانه ۵عدد ماسک ۱۵۰۰تومانی بخرد که تهیه این کالای بهداشتی برای قشر کم‌درآمد و ضعیف جامعه امکان‌پذیر نیست». (روزنامه وطن امروز ۱۵مهر۹۹)

این در شرایطی است که یکی از پزشکان متخصص می‌گوید: «با توجه به شرایط خاص کشورمان، یکی از مؤثرترینِ این اقدامات می‌تواند اجباری شدنِ استفادۀ همگانی از ابزار حفاظتی به‌ویژه ماسک و سپر محافظ صورت (شیلد) “همراه با توزیع رایگانِ شیلد” و ضمن توجه بایسته به دیگر مواردِ مقتضی باشد».

به گفته او «توزیع گسترده و رایگانِ شیلد «با قابلیت استفادۀ درازمدت» نتایج بسیار مفیدی خواهد داشت. حتی اگر این توزیع فقط همراه با الزام به استفادۀ همگان از حداقل یک ابزار حفاظتی («ضمن تأکید جدی بر ایمنیِ بیشتر در صورت استفادۀ همزمان از دو ابزار») باشد، فواید توزیع گستردۀ شیلد هر گونه هزینه‌های صرف شده به این منظور را بسا جبران خواهد کرد- حتی اگر در عمل، گروهی فقط از شیلد یا فقط از ماسک استفاده کنند و حتی درصد کمی هم از هیچ‌کدام استفاده ننمایند، باز گامی بسیار مهم و تعیین‌کننده در شکسته‌شدن زنجیرۀ شوم انتقال کرونا برداشته خواهد شد». (روزنامه مستقل ۱۵مهر۹۹)

با وجود تأکید متخصصان بر ضرورت استفاده مردم از ماسک و سایر امکانات بهداشتی وپزشکی، حاکمیت آخوندی مردم را در مقابل کرونا بی‌دفاع گذاشته و این امکانات را از آنها دریغ کرده است. طرفه این است که دولت روحانی یک میلیارد دلار از «صندوق توسعه ملی» به امر درمان بیماری اختصاص داده است اما همین مبلغ ناچیز هم به وزارت بهداشت داده نشده است.

در این رابطه حریرچی معاون وزارت بهداشت رژیم گفت: «همان‌طور که دکتر نمکی هم گفتند، آمریکا برای مقابله بهداشتی-درمانی با بیماری کرونا، ۱۲۰میلیارد دلار و انگلیس نیز ۲۰میلیارد تخصیص داده‌اند و این در حالی است که در چند روز گذشته از ۱میلیارد دلار فقط ۲۷درصد از ۱میلیارد دلار صندوق توسعه ملی را دریافت کرده‌ایم». (خبرگزاری ایرنا ۹مهر ۹۹)

عدم حمایت دولت از مردم باعث شده کسانی که دارای بیمه سلامت هم هستند در بسیاری از زمینه‌های درمانی از جمله در زمینه دارو مورد حمایت قرار نگرفته، و مجبورند از بازار آزاد با قیمت‌های گزاف چندده میلیون تومانی دارو تهیه کنند.

با این وجود آخوند حسن روحانی مردم را مقصر گسترش بیماری می‌داند و آنها را تهدید به سرکوب و جریمه هم می‌کند.

به‌راستی کیست که نداند این حاکمیت آخوندی از جمله آخوند روحانی است که مردم را به میدان مین کرونا می‌فرستد. از جمله در شرایط بحرانی و خطرناک فعلی هم‌چنان بر حاضر شدن کارمندان دولت بر سر کارها اصرار می‌ورزد.

روزنامه آرمان به‌نقل از محسن پیرهادی عضو هیات رئیسه مجلس ارتجاع نوشت: «سازمانهای دولتی به‌صورت چراغ خاموش و بدون اعلام رسمی همه نیروها را به حضور روزانه و مستمر ملزم کرده‌اند. یکی از دلایل فراخواندن تعداد زیادی از کارکنان دولت برای بازگشت به‌کار (که رسماً اعلام نشده) بالا‌گرفتن موارد حقوقی و قانونی استخدامی بوده است. در واقع سازمانهای بالادستی متولی در این حوزه با تداوم دورکاری موافقت نکرده‌اند» . (روزنامه آرمان ۱۵ مهر۹۹)

دولت روحانی پیش از این نیز با اقدامات دیگری نظیر برگزاری کنکور، بازگشایی مدارس، برگزاری مراسم عمومی عزاداری و… باعث شد که موج اخیر کرونا کشور را فرا بگیرد.

در اسفند ماه و زمانی که دولت روحانی به ناگزیر پنهان‌کاری را کنار گذاشت و اعتراف کرد کرونا در کشور شیوع پیدا کرده، روحانی شخصاً به صحنه آمد و گفت: «ما چیزی به نام قرنطینه نداریم اصلاً این‌که شایع شده در تهران یا بعضی شهرها برخی فروشگاهها و برخی مشاغل قرنطینه هستند، اصلا چنین چیزی وجود ندارد. نه امروز قرنطینه است، نه ایام نوروز، نه بعد و قبلش». (تلویزیون شبکه خبر ۲۵ اسفند۹۸)

در فروردین‌ماه هم واعظی سخنگوی دولت او هم گفت هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید قرنطینه سنتی راه‌حل قطعی است! (خبرگزاری ایسنا ۸فروردین ۹۹)

آری سیاست عمدی نظام ولایت فقیه و دولت روحانی این بوده و هست که کشور و مردم را به‌کام کرونا و وضعیت بحرانی کنونی بکشانند. این برای نظام همان نعمتی است که خامنه‌ای بر آن انگشت گذاشت. این یعنی استراتژی کلان تلفات و سپر انسانی در برابر خطر قیام و سرنگونی رژیم که البته به‌گفته رهبر مقاومت مسعود رجوی «طومار حساب‌های ولایت منحوس بر روی کرونا ویروس، در هم خواهد پیچید. آتشفشان خشم خلق فوران می‌کند. شورشگران پیروزی می‌سازند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/28f59329-1d46-43a3-ae37-b12ce4f6f083"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات