728 x 90

سیل، محصول تخریب سیستماتیک محیط‌زیست

تخریب سیستماتیک محیط‌زیست ایران
تخریب سیستماتیک محیط‌زیست ایران

این روزها نقش سپاه پاسداران و دیگر ارگانهای حکومتی در شدت سیل و گسترش دامنه ضایعات و قربانیان آن به‌ویژه گلستان، مازنداران و شیراز هر روز روشن‌تر می‌شود، مقامات رژیم در وحشت از قیام توده‌ای مردم ضمن گسیل نیروهای نظامی به شهرهای سیل‌زده، برای کاهش خشم مردم به حرف‌ درمانی و دروغ‌درمانی روی آوردند. و به این صورت هر چه بیشتر نمک بر زخم مردم می‌پاشند. آخوند روحانی که پس از ۵روز تعطیلات نوروزی‌اش به مازندران رفته بود، در جلسه شورای نمایشی مدیریت بحران مازندران گفت: «نباید جنگل‌ها و مراتع را تخریب کنیم». طبعاً این نبایدها و بایدها به جز حرف‌های مفت و تلاش برای پوشاندن دست جنایتکاران در قتل‌عام طبیعت(و چپاول ثروت ملی ایران) و قربانی گرفتن از هموطنانمان نیست.

 

سیل و جنگ جناح‌ها: «کی بود، کی بود؟ من نبودم»!

اخبار دردناک جاری شدن سیل در بیش از ۲۷استان کشور قلب هر انسانی را به‌درد می‌آورد. در یک چشم برهم‌زدن سیل در ایران تحت حاکمیت آخوندها فاجعه می‌آفریند و باز هم مردم بی‌پناه ایران در مقابل یک حادثه تنها می‌مانند.

خامنه‌ای پس از چند روز، تمام اقدامش دادن یک پیام بی‌خاصیت نه به مردم بلکه به امام‌جمعه شیراز بود که فقط دردی بر دردهای مردم اضافه ‌کرد.

روحانی نیز به‌عنوان بالاترین مقام اجرایی مملکت در ۵روز اول بحران در سفر تفریحی در جزیره قشم به‌سر می‌برد و در نهایت در ۵فروردین بعد از این‌که دامنهٔ سیل به ۲۷استان کشور کشیده شد تازه از سفر تفریحی خود دست برداشت و به تهران بازگشت.

در میان امواج سیل، سران نظام و امام‌جمعه‌های جنایتکار که همگی در نابودی منابع و ثروت ملی ایرن دست دارند و در خانه‌های امن و در کاخ‌های مجلل ایام تعطیلاتشان را می‌گذرانند، پس از ۹روز در نمایشات جمعه رژیم حاضر شده و فقط بر زخم مردم نمک پاشیدند و به جنگ باندی پرداختند.

در مورد قربانیان سیل شیراز آخوند علم‌الهدی در جمعه‌بازار مشهد در ۹فروردین ۹۸ مقصر اصلی را مردم و مسافران نوروزی دانست و گفت: «در قضیه سیل شیراز از ۲۴ساعت قبل اعلام کردند اینجا مسیل هست اینجا سیل می‌آید هوا هم بارانی است بارندگی بیاید سیل اینجا راه می‌افتد به مردم گفتند اتومبیل‌هایتان را اینجا پارک نکنید از اینجا فاصله بگیرید مردمی که اونجا را تجربه نکردند مردم غریبی هستند که از شهرهای دیگه آمدند چه خبر دارند اینجا مسیل است؟».

این را می‌گویند وقاحت آخوندی که مقصر زیر آب رفتن ماشین، اموال، احشام، و تمام سرمایه‌های مردم و قربانی شدن بیش از ۲۰۰نفر از هموطنان را به گردن خود مردم می‌اندازد. اضافه بر این آخوند علم‌الهدی نگفت که سیل در خراسان، اهواز، قم، شوشتر و... سراسر ایران هم به مسافران نوروزی ربط دارد و یا به ۴۰سال حاکمیت ننگین آخوندی.

آخوند علم‌الهدی برای تسویه‌حساب با باند روحانی گفت: «باران، رحمت الهی بوده نازل شده منتهی اگر نزول این باران موجب تخریب شد و خسارت به‌بار آورد باید ما بررسی کنیم آیا اشکال در نزول باران رحمت الهی است؟ یا اشکال در نوع مدیریتهای فرصت‌طلبانه و مقتدرانه است؟».

خبرگزاری ایسنا(رژیم) در ۹فروردین ۹۸ به‌ نقل از استاندار رژیم در خراسان شمالی نوشت: «بنا بر برآوردهای اولیه انجام شده میزان خسارت سیل اخیر استان بالغ بر ۶۰۰میلیارد تومان در بخشهای مختلف مانند راه‌های دسترسی، ابنیه و منازل روستایی، دام های تلف شده محل نگهداری دام‌ها و زمینهای کشاورزی است».

 

علت سیل شیراز و گلستان اعلام شد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیروی رژیم درباره سیل دروازه قرآن شیراز به خبرگزاری تسنیم(رژیم) در ۹فروردین ۹۸ گفت: «اتفاقی که در شیراز رخ داد سیلاب از منظر طغیان رودخانه نبود؛ بلکه به‌خاطر دست‌اندازی و مسدود کردن یکی از مسیل‌های قدیمی شهر شیراز بوده است».

مدیرکل دفتر مدیریت بحران(جعفرزاده) تصریح کرد: «گاهاً به‌خاطر خشکسالی‌های پیوسته، آن مسیل تبدیل به پارکینگ یا بلوار شده است؛ اما با این وجود سیلاب مسیر خود را پیدا می‌کند. اتفاقی ناگوار در زمینه سیلاب رخ داد که متأسفانه تلفات بالایی داشت».

همچنین پاسدار شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت رژیم، گفت: «هر کس که در مسیل سیلاب‌بر دروازه قرآن شیراز ساخت و ساز کرده مقصر است که به‌نظر ترکیبی از بخش خصوصی و بخشهای خدماتی و دولتی در آن دخیل هستند. از این موضوع که یک ارگان نظامی در محل سیل دروازه قرآن پادگان یا جاده ساخته است بی‌اطلاع هستم»!

آخوند نورمفیدی، امام‌جمعه رژیم در گرگان در ۹فروردین در جمعه‌بازار رژیم گفت: «خسارت زیادی در نتیجه این سیل به استان وارد شده و سؤالی مطرح می‌شود که آیا می‌شد تمهیداتی اندیشید تا این سیل در استان اتفاق نمی‌افتاد؟ نورمفیدی گفت: «تجاوز به حریم رودخانه‌ها و ساخت و ساز و ایجاد پارکینگ و غیره سبب شد که سیل خسارت جبران‌ناپذیر به گلستان وارد کند. و عدم محاسبه دقیق در ساخت سدها از دیگر عواملی بود که منجر به افزایش خسارت سیل شده است». او البته به جنگل‌خواری‌های خود و خانواده‌اش که از موجبات تشدید سیل است، اشاره‌ای نکرد.

اما هیچ‌یک از مقامات رژیم مشخص نمی‌کنند که ریشهٔ این آسیب‌زایی چیست؟ و بر زندگی مردم ستمدیده چه بلایی آمده است؟ چطور برای سرکوب جوانان به بهانه‌های مختلف گشت راه می‌اندازند اما برای قربانیان سیل و این همه ویرانی هیچکس پاسخگو نیست؟ مردم می‌دانند ریشه همه این نابسامانیها و مسؤل همه این جنایتها خامنه‌ای و بیت رهبری و پاسداران جنایتکارش هستند.

 

آثار سیل را در همه جای ایران می‌توان دید

آثار سیل را در همه جای ایران می‌توان دید

 

زمین‌خواری، کوه‌خواری، جنگل‌خواری و کاخ‌نشینی با هزینه منابع ملی

این روزها در جنگ باندی جناح‌های رژیم، گوشه‌های بسیار کوچکی از غارت و چپاول منابع طبیعی ایران توسط سران رژیم و سپاه پاسدارن از لابلای روزنامه‌های رژیم بیرون می‌زند. این‌که در یک بازه زمانی کوتاه باران شدید در استان تهران و ۲۷استان کشور به سیل تبدیل می‌شود را از نابود کردن ساختار طبیعی ایران(از سدسازی، زمین‌خواری و کوه‌خواری) توسط آخوندها و نورچشمی‌هایشان باید دید.

یکی از این مناطق در شهرستان شمیرانات و لواسانات تهران است. فاصله مرکز تهران تا لواسان حدود یک ساعت است. سعید لواسانی، امام‌جمعه رژیم در لواسانات، در مورد ساخت و ساز غیرمجاز و زمین‌خواری به روزنامه حکومتی جوان به تاریخ ۲بهمن ۹۷ گفت: «برخی مسئولان به جای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز، سفارش برای زمین‌خواری توسط نورچشمی‌ها می‌دهند. ما در این منطقه با چند پدیده مواجه هستیم. یکی پدیده زمین‌خواری که امروز به تپه‌خواری و کوه‌خواری نیز رسیده است، حتی از وزارتخانه‌های خاص تماس می‌گیرند و تأکید می‌کنند که جلوی فلان شخص را نگیرید و بگذارید بسازد»!

 

‌کوه‌خواری و تپه‌خواری، یکی از علل تشدید سیلاب‌های اخیر است

کوه‌خواری و تپه‌خواری، یکی از علل تشدید سیلاب‌های اخیر است

 

بعد از مدتی جناح مقابل روزنامه کیهان، از عباس آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی، به‌عنوان یکی از مسئولان دولتی نام برد که در این شهر ویلای وسیعی دارد. همچنین نام وزیر سابق آموزش و پرورش(فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی) نیز به میان آمد که بخشی از ویلای او ظاهراً به انبار واردات پوشاک خارجی توسط دخترش اختصاص یافته است. وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت(محمدرضا نعمت‌زاده) نیز دیگر وزیر دولت اول روحانی بود که در منطقه لواسانات تهران، ساکن می‌شوند.(همان منبع)

قیمت ویلاها: ویلا ۲۸۰۰متر با جواز در لواسان کوچک: ۴۲میلیارد تومان، ۵اتاق خواب و ۳۰۰متر بنای دوبلکس

ویلا ۳۰۰۰متر مشرف به رودخانه با متریال لوکس، استخر سونا و جکوزی: ۲۵میلیارد تومان.

ویلای تریپلکس ۱۰۰۰متر، فول امکانات: ۳۵میلیارد تومان

 

چگونه جنگل‌های شمال به نصف رسید

سایت انتخاب(رژیم) ۲فروردین ۹۸ در مقاله‌ای تحت عنوان «جنگل‌های شمال به نصف رسید» به‌ نقل از مسعود مولانا عضو محیط‌زیست و منابع طبیعی کشور نوشت: «بر اساس آمار منابع طبیعی و جنگل‌داری کشور، جنگل شمال در طول ۴۰سال گذشته از ۳میلیون و ۶۰۰ به یک میلیون و ۸۰۰هزار هکتار رسیده است؛ وقتی نصف جنگل را از بین بردیم، دیگر باران، نعمت نیست و هر بارش تبدیل به سیل می‌شود. آسیب‌زا است». عضو شبکه ملی محیط‌زیست و منابع طبیعی رژیم گفت... بسیاری از مشکلات کلان جامعه در حوزه زیست‌محیطی به تصمیمات دولت بستگی دارد».

روزنامه انتخاب(رژیم) ۴فروردین ۹۸ به‌ نقل از یک کارشناس محیط‌زیست رژیم نوشت: «دفعه اول نیست که با حادثه سیل روبه‌رو می‌شویم؛ سیل گرگان و پارک ملی گلستان هم باعث نشد آقایان به ‌خود

 

نابودی جنگل‌ها برای ساخت شهرک‌های اشرافی آخوندهای حکومتی از دیگر علل تشدید سیلاب‌هاست

نابودی جنگل‌ها برای ساخت شهرک‌های اشرافی آخوندهای حکومتی از دیگر علل تشدید سیلاب‌هاست

 

بیایند و پیشگیری کنند، یکی از مسئولان محیط‌زیست چند روز پیش گفت که «۴۰۰هکتار جنگل که چیزی نیست و جبران می‌شود» ببینید! ۴۰۰هکتار جنگل از بین رفته است و ایشان بدون این‌که بداند، جنگل چه ارزشی دارد و ۴۰۰هکتار یعنی چه، به‌راحتی از بین رفتن ۴۰۰هکتار جنگل حرف می‌زند. انگار ‌نه‌ انگار که یک فاجعه محیط‌زیستی اتفاق افتاده است که این عمق فاجعه را نشان می‌دهد».

 

تمام عواید ناشی از جنگل‌تراشی به حوزه علمیه تعلق دارد! 

روز دوشنبه ۵فروردین ۹۸ یک کارشناس محیط‌زیست رژیم به‌نام محمود درویش گفت: «مؤسسه تحقیقاتی جنگل‌های کشور بیش از ۲دهه پیش گفت که تحت هر شرایطی و هر بهانه‌ای باید قطع چوب در جنگل‌های هیرکانی ممنوع شود. اما نیروهای بسیار قدرتمند که منافع‌شان در کارخانه‌های چوب منطقه است اجازه ندادند که این اتفاق بیفتد و جلوی طرح تنفس جنگل برای دوره ۱۰ساله را گرفتند. من خودم جلوی پارک ملی گلستان دیدم که تابلو زده‌اند تمام عواید برداشت از این جنگل به حوزه علمیه گرگان اختصاص دارد».

اکنون سالهاست که قطع درختان جنگل و سود ناشی از آن به حساب‌ صدها شرکت وابسته به آستان قدس رضوی و حوزهٔ «جامعه المصطفی العالمیه» واریز شده یا صرف هزینه‌های کلان برای صدور تروریسم و هزینه‌های سپاه ضدمردمی و امنیتی می‌شود.

در سال ۱۳۹۶ بودجه اختصاص داده شده به حوزه «جامعه المصطفی العالمیه» تقریباً هم‌وزن دانشگاه صنعتی شریف بوده است.(حدود ۲۷۰میلیارد تومان)

با پول‌ همین جنگل‌هاست که آخوندها برای حفظ حاکمیت ننگین خود شهرک زیرزمینی موشکی و سری اتمی ایجاد می‌کنند، در این راستا در رساندن موشک و پول به حزب‌الشیطان کیسه ولایت فقیه کاملا شل و دستش هم همیشه باز است. و حتی می‌تواند در زمان محاصره دریایی به مزدورانش هم در یمن موشک برساند اما وقتی نوبت به مردم ایران و منافع ملی آنها می‌رسد وقتی در جای‌جای کشور سیل جاری است، چیزی که برای آخوندها کمترین ارزشی ندارد جان و مال و منافع مردم ایران است و اینجاست که حتی ذره‌ای از امکانات و تجهیزاتی که در قبضه سپاه پاسداران کشور است صرف دفاع از مردم نمی‌شود.

 

بخشی از پیام مریم رجوی

بر همین اساس است که مریم رجوی گفت: «رژیم آخوندی و سردمداران فاسد آن و سپاه پاسداران با نابودی محیط‌زیست، باعث تشدید هر چه بیشتر این سیل ویرانگر شدند و از سوی دیگر با چپاول اموال مردم و به هدر دادن آنها در سرکوب و تروریزم و جنگ‌افروزی و پروژه‌های ضدملی اتمی و موشکی، شهرها و روستاهای کشور را به ویرانی کشانده، از حداقل زیرساختها محروم کرده‌ و در مقابل حوادث طبیعی مانند زلزله و سیل بی‌دفاع گذاشته‌اند. خسارات و ضایعات انسانی و مادی هموطنان ما در مقابل چنین حوادثی به‌مراتب بیشتر از دیگر کشورها و استاندارد جهانی است. در بحران کنونی که در هر کشوری همه امکانات به نجات حادثه‌دیدگان اختصاص می‌یابد، اولویت رژیم ولایت فقیه، آخوندهای حاکم، سپاه پاسداران و دیگر ارگانهای سرکوبگر ممانعت از شکل‌گیری حرکتهای مردمی در اعتراض به این رژیم جنایتکار است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3f1838b1-a831-44d2-a0d1-79e49caf2120"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات