728 x 90

شمه‌ای از فعالیت اقتصادی سپاه!

بنگاههای اقتصادی سپاه
بنگاههای اقتصادی سپاه

وزیر دفاع رژیم  ۳۰دی ۹۶ در گفتگو با روزنامه حکومتی ایران  از دستور خامنه‌ای برای واگذاری بنگاههای اقتصادی سپاه و ارتش خبر داد.

از وقتی که او این خبر را اعلام کرد مشخص بود که این امر یک مانور برای مقابله با خشم مردمی است که از غارتگریهای سپاه پاسداران ضدخلقی به ستوه آمده‌اند و هیچ نتیجه عملی در برنخواهد داشت.

موضعگیریهای بعدی سرکردگان سپاه پاسداران و تأکیدات متناقض آنها که یا به‌کلی منکر فعالیت اقتصادی می‌شدند و آنجا نیز که نمی‌توانستند منکر شوند فعالیتهای اقتصادی را به‌عنوان "کار سازندگی" اعلام می‌کردند که ” کسی دیگر نمی‌تواند آنها را انجام بدهد" و... همه مؤید این نظر بود.

اما  به‌رغم این‌که سرکردگان سپاه اعلام می‌کنند فعالیت اقتصادی ندارند و کارشان سازندگی است، روز ۲۰بهمن ۹۶ دم خروس از گفته پاسدار عبادالله عبداللهی  بیرون زد که در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا گفت: "«سپاه فعالیت اقتصادی نمی‌کند اما  بالغ بر ۳۰هزار میلیارد تومان از دولت طلب داریم"

او توضیح نداد چگونه یک نهاد رسمی و غیرانتفاعی حکومتی از دولتی که ظاهراً نهاد بالادستی آن است ۳۰هزار میلیارد طلب دارد.

وی در زمینه فعالیتهای به‌اصطلاح سازندگی توسط سپاه، اضافه کرد : "قرارگاه خاتم رقیب بخش خصوصی نیست، هم‌اکنون ۵هزار پیمانکار و ۲۰۰هزار نیرو با این قرارگاه همکاری دارند"

سوال این است که این چه نهاد انتفاعی مردم نهادی است که این همه پیمانکار و کارگر دارد و اساسا اگر فعالیتهای آن اقتصادی و انتفاعی نیست این همه پیمانکار و کارگر  در قرارگاه به‌اصطلاح سازندگی آن چکار میکنند؟

وجود این همه پیمانکار و کارگر در قرارگاه ضد خاتم‌الانبیا در شرایطی است که در این اوضاع و احوال که اقتصاد رژیم به بن‌بست رسیده است، هیچ مؤسسه خصوصی و مردمی قادر به استخدام و به کارگیری این همه پیمانکار و کارگر نیست.

این پاسدار در مصاحبه با ایسنا در حالی که منکر فعالیتهای اقتصادی و انتفاعی توسط سپاه می‌شد در ادامه صحبت‌هایش نکاتی درباره غارت منابع نفتی کشور گفت که بسیار قابل‌توجه است.

خبرگزاری حکومتی ایسنا در ادامه گزارش خود از قول این پاسدار می‌نویسد: "پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس... بزرگترین پروژه‌های کلان کشور و پیشانی پیشرفت ایران محسوب می‌شود،  پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در زمینی به ابعاد ۷۰۰هکتار قرار دارد و ۳۶۰هزار بشکه هم ظرفیت فراورده این پالایشگاه است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با بیان این‌که «فاز اول این پالایشگاه امسال با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد»، اضافه کرد: ۱۶ الی ۱۷هزار نفر در این پالایشگاه مشغول فعالیت هستند همچنین پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس به‌صورت غیرمستقیم ۳برابر این تعداد اشتغال ایجاد کرده است به‌طوری که می‌توان گفت در مجموع ۶۰هزار نفر در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به فعالیت هستند. پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس تا کنون حدود ۵میلیارد لیتر فرآورده داشته که ۲/۲این فرآورده‌های تولید شده به بنزین اختصاص دارد. در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس ۱۲و نیم میلیون لیتر بنزین با کیفیت یورو ۵ تولید و تحویل داده می‌شود.در بحث دریا شش، هفت دستگاه دکل دریایی داریم که تا عمق ۳۰کیلومتری چاه‌ها را حفر می‌کنند."

پیش از این سرکرده سپاه دو روز پس از سخنان حاتمی مبنی بر واگذاری فعالیتهای اقتصادی سپاه و ارتش، علاءالدین خادم عضو مجلس ارتجاع در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری حکومتی  آنا گفت: "همه فعالیت ها قابل واگذاری نیست و بخشی از فعالیتهای سپاه را بخش خصوصی نمی‌تواند انجام بدهد. سپاه در صنایع پتروشیمی فعال است و پالایشگاه می‌سازد که از توان بخش خصوصی خارج است"

آن روز روشن نبود که یک عضو مجلس ارتجاع ازچه موضعی این چنین قاطع به تفسیر و تبیین دستور ولی‌فقیه می‌پردازد. به‌ویژه که همین فرد در پایان صحبت هایش گفت "این مسأله جهت گیری اصولی همه ما است"

اماباتوجه به مصاحبه سرکرده قرارگاه ضد خاتم‌الانبیاء سپاه پاسداران ضدخلقی با  خبرگزاری ایسنا اکنون سخنان آن نماینده مجلس رژیم و" جهت گیری اصولی همه" بیشتر مشخص می‌شود، که طبعاً اینها نمونه مشت از خروار است.

 ضمنا به صحنه آمدن پاسدار عبداللهی در روز ۲۰بهمن بی‌حکمت نبود، زیرا  روز ۱۹بهمن  آخوند حسن روحانی  با این وعده به مردم که می‌خواهیم بافتهای فرسوده را نوسازی کنیم،  روی زمینهای تحت سلطه  نیروی نظامی یعنی همین سپاه پاسداران دست گذاشت.

این حرف پاسدار عبداللهی و گروکشی طلب ۳۰هزار میلیارد تومانی سپاه از دولت را نیز باید پاتک سپاه به روحانی تلقی کرد.

در این تک و پاتک ها آنچه که نصیب  مردم ایران می‌شود، اشراف به بخشی از چپاول و غارت ثروتهای میلیاردیشان توسط هر دو باند نظام است. دو باندی که در قیام ایران مردم مهر پایانی به بازی آنها زدند. 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b20c71b5-d18c-4a54-a6cd-92331a06531a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات