728 x 90

شکست «قدس‌فروشی» خامنه‌ای در روز موسوم به قدس!

قدس
قدس

ظریف وزیر خارجهٔ رژیم طی مصاحبه‌یی با شبکهٔ تلویزیونی عرب زبان رژیم به نام العالم، ضمن آن که بار دیگر با ذلت و خواری بسیار، خواستار برقراری روابط با عربستان و کشورهای حاشیهٔ خلیج‌فارس شد و با بیان این‌که آغوش ما برای همه کشورهای حاشیه خلیج‌فارس باز است، باز سنگ فلسطین و قدس را به سینه زد و با دجالگری ویژه نظام آخوندی گفت:

«هدف نهایی همین است که حقوق مردم فلسطین پایمال بشود و آنچه که به‌عنوان معامله قرن مطرح شده است - که حتماً با مقاومت مردم به ورشکستگی قرن تبدیل خواهد شد-، پیشرفت بکند و بتوانند آن را بر مردم تحمیل بکنند، این بسیار برای ما باعث تأسف است که تعدادی از کشورهای منطقه خلیج‌فارس در این زمینه دارند همکاری می‌کنند به خیال باطل اگر امیدی بستند که آمریکا در مقابل این خیانتی که به جهان اسلامی می‌کنند، از آنها حمایت خواهد کرد، امید غلطی است».

ظریف افزود: «نیازی نیست شما قدس را به صهیونیست‌ها بفروشید، نیازی نیست شما جولان را به صهیونیست‌ها بفروشید، به منطقه برگردید دستهای ما برای فشردن دستهای شما آماده است به‌شرطی که آرمان فلسطین که خواست مردم منطقه است، خواست شما باشد».

از سوی دیگر دستگاه تبلیغاتی رژیم با رسوایی بسیار سعی در وارونه جلوه دادن و تحریف مواضع اجلاس کشورهای اسلامی در مکه می‌کند.

در همین رابطه روزنامهٔ فاشیستی جوان (۱۱خرداد ۹۸) وابسته به سپاه پاسداران طی مقاله‌یی با عنوان «‌قبله‌فروشی اعراب در مکه» نوشت:

«در بیانیه ده‌بندی اجلاس مکه که دیروز همزمان با روز قدس صادر شد، هیچ اشاره‌یی به مسأله قدس و معامله قرن نشده». این در حالی است که بیانیه پایانی اجلاس توسط بسیاری از رسانه‌های خبری جهان منتشر شده و در برابر دیدگان جهانیان قرار دارد که در آن چند بند به موضوع فلسطین و احقاق حقوق فلسطینی‌ها اختصاص یافته است.

بیانیه پایانی چهاردهمین نشست سران کشورهای اسلامی که شامگاه جمعه در مکه مکرمه برگزار شد در مورد مسألهٔ فلسطین با تأکید و صراحت بسیار سخن گفت و بر اهمیت مسأله فلسطین و شهر قدس شریف نزد امت اسلامی تأکید کرد.

نشست سران اسلامی بار دیگر ادامه حمایت اصولی از ملت فلسطین در همه سطوح تا دستیابی به حقوق میهنی‌ تغییر ناپذیرش از جمله حق تعیین سرنوشت و برپایی دولت مستقل فلسطین با حق حاکمیت بر مرزهای سال ۱۹۶۷به پایتختی قدس را اعلام کرد.

این نشست همچنین ضرورت حمایت از حق بازگشت پناهندگان فلسطینی بر اساس قطعنامه ۱۹۴سازمان ملل و مواجهه شدید با هر گونه تلاشی برای انکار این حق را یادآور شد.

شرکت‌کنندگان در این نشست مخالفت خود را با هر گونه طرح، پیشنهاد، نقشه و یا معامله‌ای برای ایجاد سازشی صلح‌آمیز که با حقوق مشروع و غیرقابل تعرض ملت فلسطین منافات داشته باشد، اعلام کردند.

سران کشورهای اسلامی همچنین خواستار بازپس‌گیری مناطق اشغالی لبنان و بلندی‌های جولان سوریه شدند و بر تمامیت ارضی سوریه و ایجاد راه‌حلی سیاسی بر اساس بیانیه شمار یک ژنو جهت ایجاد راه‌کاری برای انتقال قدرت در این کشور شدند.

در مورد یمن سران کشورهای اسلامی حمایت بی‌وقفه خود را از مشروعیت ناشی از قانون اساسی یمن که رئیس‌جمهور عبد ربه منصور هادی نماینده آن است اعلام کردند و ادامه روند سیاسی جهت ایجاد راه‌حلی سیاسی را اعلام کردند که بر اساس ابتکار شورای همکاری خلیج(فارس)، مکانیسم اجرایی خروجی‌های کنفرانس گفت‌و‌گوی ملی یمن و مشروعیت بین‌المللی به‌ویژه قطعنامه شماره ۲۲۱۶(سال ۲۰۱۵) باشد.

پادشاه عربستان نیز در سخنرانی افتتاحیه اجلاس کشورهای اسلامی تأکید کرد: «تا دستیابی فلسطینی‌ها به حقوقشان، مسأله فلسطین مهمترین موضوع است و هر گونه اقدامی که منجر به تعدی به قدس شریف شود، پذیرفتنی نیست.»

از سوی دیگر عباس موسوی سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم با سوزوگداز از این‌که نمایش رنگ باخته و دجالگرانه رژیم موسوم به روز قدس مورد اعتنا قرار نگرفته با وارونه جلوه دادن واقعیت موضع اجلاس مکه گفت: «شرکت‌کنندگان در اجلاس مکه... به جای استفاده از فرصت روز جهانی قدس و بهره‌گیری از این روز و نشست سران کشورهای اسلامی و عربی برای طرح و پیگیری حقوق مردم فلسطین و مسأله قدس شریف، با رویکردی‌اشتباه، به مسیر ایجاد اختلاف در بین کشورهای اسلامی و منطقه که خواست رژیم صهیونیستی است، ادامه داده است».

با نگاهی به قطعنامه پایانی اجلاس سران کشورهای اسلامی در مکه و جعلیاتی که رژیم دجال آخوندی به‌هم بافته می‌توان به‌شدت گزیدگی رژیم از شکستی که برگزاری کنفرانس‌های اخیر مکه و دست‌آوردهای سیاسی آن متحمل شده را دریافت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3caf3a84-b153-4479-bada-60edb4a3bfc2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات