728 x 90

صدای پای قیام

سخن روز
سخن روز

یک روز بعد از اجرای نمایش انتخابات رژیم، فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت مجلس دهم ارتجاع، تصریح کرد که «نتیجه انتخابات یک شکست است نه یک پیروزی». درباره مفهوم و مضمون این شکست، روزنامهٔ حکومتی فرهیختگان وابسته به ولایتی مشاور خامنه‌ای در شمارهٔ ۱۴اسفند، بر ۳نکته تأکید می‌کند که یک‌به‌یک قابل تأمل است:

اول این‌که: «پایین‌ترین مشارکت انتخاباتی تاریخ جمهوری اسلامی» به‌معنی «بحران مشروعیت» نظام است.

دوم این‌که: «جامعه در ناراضی‌ترین شرایط ممکن سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است».

و سوم این‌که: «پرونده حوادث ۹۸ و ۴۰۱ که در خیابان باز شده بود در میدان سیاست هیچ‌گاه بسته» نشده است.

۳ نکته‌یی که روزنامه مشاور خامنه‌ای بر آن انگشت می‌گذارد، همان چیزهایی است که ولی‌فقیه ارتجاع از ماه‌های گذشته تمام ارکان نظام را برای جلو گیری از آنها به‌کار گرفته و از ۲ماه مانده به انتخابات، پی‌درپی بر آن تأکید می‌کرد.

در همین رابطه، فلاحت‌پیشه می‌گوید: «در طول تاریخ انقلاب هم تا این حد تمام ظرفیت‌های اجرایی و سیاسی پای کار نیامدند. در رسانه ملی از خواهش و تمنا گرفته تا تهدید، به‌کار گرفته شد تا مردم پای صندوق رأی بیایند»(۱۳اسفند۱۴۰۲).

خامنه‌ای خودش روز ۹اسفند در دیدار با گروهی از بسیجی‌های «رأی اولی» گفت: «اگر انتخابات ضعیف برگزار بشود همه [نظام] ضرر می‌کنند، همه ضربه می‌خورند» و افزود: «اگر بتوانیم به دنیا نشان دهیم که ملت در صحنه‌های مهم و تعیین‌کننده کشور حضور دارند کشور [بخوانید نظام] را نجات دادیم و پیش بردیم».

«نجات نظام» معنا و مفهومی جز سد بستن در برابر قیام ندارد. چرا که پیوسته دلواپسان نظام در مورد آن هشدار داده و ابراز وحشت می‌کنند.

درست ۲ماه قبل از روز نمایش انتخابات، یک کارشناس حکومتی گفت: «مردم به کل [نظام] اعتماد نمی‌کنند و ما نیز جزیی از این کل هستیم. برای مردمی که در خیابان ناراضی و منتقد هستند بین ما و شما فرقی نیست... معتقدم اگر خدای نکرده در این کشور اتفاقی بیفتد بین سید محمد خاتمی و سید احمد خاتمی ۶تیر چراغ برق فاصله است. الآن که معتقدم اولی سید محمد خاتمی است و به سید احمد خاتمی نمی‌رسد»(ایرنا، ۱۱دی ۱۴۰۲).

احمد زیدآبادی هم در گفتگو با یک سایت حکومتی(دیدار، ۴بهمن) گفت: «این وضعیت اگر تغییر پیدا نکند از یک شیوه‌ای اساساً در یک سراشیبی سقوط خیلی خیلی خطرناکی است که من فکر می‌کنم همه کسانی که بالاخره دارند تو حوزه‌های مختلف کار می‌کنند الآن مدت‌ها هست زنگ‌های خطر را به‌صدا درآوردند». در همین برنامه، یک کارشناس دیگر حکومتی هشدار داد: «جامعه دیگر تحمل ندارد. با ضرب و زور و تهدید و زندان و اعدام که جامعه سرپا نمی‌ماند، این وضعیت اگر تغییر پیدا نکند در یک سراشیبی سقوط خیلی خیلی خطرناکی است».

در حالی که پتک محکم تحریم سراسری زنگ‌های خطر را در سراشیب سقوط برای رژیم به‌صدا درآورده، خانم مریم رجوی ضمن تبریک به عزم و ارادهٔ ملت ایران در رفراندوم تحریم رژیم، تأکید کرد: «بدون شک خامنه‌ای و رژیم ولایت فقیه از این نمایش به‌مراتب ضعیف‌تر و شکننده‌تر بیرون می‌آیند و روند سرنگونی تسریع می‌شود. در چنین وضعیتی تقلب هم دیگر فایده و اثر ندارد و باعث آبروریزی هر‌ چه بیشتر و تمسخر مردم می‌شود. “نـه” قاطع مردم ایران نشان از قیام‌هایی است که صدای پای آن از هم‌اکنون به گوش می‌رسد و سرنگونی فاشیسم دینی را نوید می‌دهد».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b65607d1-01f3-410d-a359-1525af539efe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات