728 x 90

طرح سانسور اینترنت، تهدید امنیت نظام - مروری بر روزنامه‌های حکومتی

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

در روزنامه‌های حکومتی چهارشنبه چهارم اسفند، تصویب طرح موسوم به صیانت برای سانسور اینترنت در مجلس ارتجاع بیشترین عنوانها را به خود اختصاص داده است. در کنار آن بن‌بست برجام و بحران اوکراین دیگر مطالب روزنامه‌ها را پر کرده‌اند. برخی هم پاره‌یی از بحرانهای اقتصادی اجتماعی را انعکاس داده‌اند. مضمون مشترک مطالب اقتصادی اجتماعی ابراز وحشت از قیام و فضای انفجاری جامعه است.

 

سرخوردگی و خشم افزایش یافته

روزنامه شرق به‌نقل از سعید مدنی جامعه‌شناس از باند مغلوب نوشته است: «اما وعده‌های بی‌ثمر و بی‌پایه و بی‌تفاوتی نسبت به نقض آنها موجب خشم شده است. اکنون همه نگران «آخرین پر کاه» هستند: ضربه یا شوکی که موجب عبور تحمل از آستانه می‌شود».

شرق در مطلب دیگری تحت عنوان «دست و دلمان به کاری نمی‌رود» به قلم یک جامعه‌شناس حکومتی نوشته است «واقعیت اینجاست که ما در حال از‌ دست‌دادن انسجام و اعتماد اجتماعی‌مان هستیم. زنگ خطر مدت‌هاست به صدا درآمده است».

در روزنامه‌های باند ولی‌فقیه هم ابراز وحشت سردژخیم قضاییه آخوندی از «مخدوش شدن اقتدار نیروی انتظامی» انعکاس یافته است. وطن امروز به‌نقل از وی نوشته است در صورت مخدوش شدن اقتدار پلیس، «بیشترین ضرر متوجه امنیت» خواهد شد.

 

طرح سانسور اینترنت تهدید امنیت نظام

حتی روزنامه‌های باند ولی‌فقیه هم نسبت به پیامدهای امنیتی طرح سانسور اینترنت هشدار داده‌اند. که روز گذشته به‌قول برخی ظرف ده دقیقه و به‌قول عده‌یی دیگر ظرف ۴۵دقیقه به تصویب رسید. رسالت از باند مؤتلفه نوشته است: «چگونه توقع داریم مردم از فیلترینگ گسترده نترسند؟ چگونه توقع داریم مردم به یاد آبان‌ماه نود و هشت نیفتند؟

فرهیختگان در مطلبی هشدار داده اعتراضات قبلی با تصویب این طرح به نافرمانی مدنی تبدیل خواهد شد و «اهرم حکمرانی سیاست‌گذاران این فضا نیز از دست خواهد رفت».

فرهیختگان در مطلب دیگری به‌نقل از تحلیلگر باند خامنه‌ای ناصر ایمانی هشدار داده «تصویب طرح صیانت به سرمایه اجتماعی نظام صدمه می‌زند». این کارگزار حکومتی در ادامه رویکرد مجلس را «خطرناک» توصیف کرده است.

فرهیختگان در مطلب دیگری به‌نقل از محمدجعفر نعناکار مقام سابق حکومتی در وزرات ارتباطات نوشته است: «این طرح به فرض تحقق و تثبیت تنها چیزی که وارد مملکت می‌کند نارضایتی است». و در ادامه افزوده است: «این طرح در صورت اجرا مشکلات بین‌المللی را هم ایجاد خواهد کرد. قطعاً در شورای حقوق‌بشر سازمان ملل به آن رسیدگی می‌شود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a9cc5741-3a45-4274-a39c-7e98da042b9a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات