728 x 90

طنین صدای ایرانیان در ورشو

روز چهارشنبه ۲۴بهمن ۹۷ تظاهرات بزرگ ایرانیان آزاده در ورشو پایتخت لهستان برگزار شد.

همزمان با روز آغاز کنفرانس ورشو، ایرانیان در تظاهرات خود به پیام مریم رجوی و سخنان رودی جولیانی، سناتور توریسلی و سید احمد غزالی، نخست‌وزیر سابق الجزایر و شخصیتها و مقامهای سیاسی لهستان گوش سپردند.

شهردار جولیانی پیش از شروع تظاهرات در یک کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت: «ما نباید با این رژیم تجارت کنیم. ما معتقدیم که آلترناتیو این رژیم مریم رجوی است... ما می‌خواهیم مردم ایران کشور خودشان را به‌دست بیاورند. یک کشور بدون دیکتاتوری سلطنتی و یا دیکتاتوری آخوندی».

در تظاهرات ایرانیان در ورشو، سناتور توریسلی گفت: «جایی برای مذاکره با رژیم نیست. باید همین الآن به کار رژیم خاتمه داده شود».
نخست‌وزیر اسبق الجزایر گفت: «وقتی صحبت از ایران می‌کنیم... بحث تجارت و هسته‌ای و سایر موضوعات می‌شود. ولی... اصل کار که مردم هستند، فراموش می‌شوند. مردمی که در زمان شاه هم سرکوب شدند».
خانم رجوی در پیامی به شرکت‌کنندگان در تظاهرات ورشو خواسته‌های مردم ایران را این‌چنین برشمرد:

- لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات آخوندها

- اخراج مزدوران اطلاعات از آمریکا و اروپا

- ارجاع پرونده نقض حقوق‌بشر ایران به شورای امنیت

- ارجاع پرونده قتل‌عام زندانیان سیاسی به دادگاه جنایی بین‌المللی

- اخراج رژیم از ملل ‌متحد و به‌رسمیت شناختن نمایندگی مقاومت مردم ایران

- اخراج رژیم از سوریه، عراق، یمن، لبنان و افغانستان

مریم رجوی اضافه کرد: «البته چنان که مسعود رجوی گفته است:‌ «سرنگونی و برقرار کردن دموکراسی و حاکمیت جمهور مردم کار مردم ایران و ارتش آزادی است و آن را هیچ‌گاه از هیچکس جز خلق محبوب و فرزندان رشیدش نخواسته‌ایم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4f75cb9e-65e0-447b-9c8d-cc99028e009d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات