728 x 90

فرجامی که از آن هیچ گریزی نیست

فرجامی که از آن هیچ گریزی نیست
فرجامی که از آن هیچ گریزی نیست

بیداری ملی جوانان و پیوستن جریان‌وارشان به مقاومت و کانون‌های شورشی یک موضوع نگران‌کننده برای متولیان استبداد عمامه و نعلین است. آنان شمه‌یی از این بیداری ملی را در جریان قیام ۱۴۰۱ به چشم دیده‌اند. از این‌رو به زبان‌های مختلف نسبت به آن هشدار می‌دهند. گاه تحت عنوان «نفوذ»، گاه به اسم «انحراف فکری جوانان» و گاه با کاربرد مکرر کلیدواژهٔ «فضای مجازی»!

 

«پیجرهای انفجاری خاموش»!

مجموعهٔ این هشدارهای هراس‌آلود بیانگر آن است که بیداری ملی جوانان یک چالش مرگبار برای ولایت درهم‌شکستهٔ خامنه‌ای ایجاد کرده است.

یکی از نمایندگان مجلس ارتجاع در یک گفتگوی زنده با تلویزیون شبکهٔ خبر به تاریخ ۴مهر ۱۴۰۳ می‌گوید: «بچه‌های ما [منظورش جوانان و نوجوانان ایرانی است که می‌تواند شامل طیف‌هایی از فرزندان عوامل وابسته به رژیم نیز باشد] پس از این‌که سرود ملی [سرود حاکمیت آخوندی] خوانده می‌شود، مسخره می‌کنند. این خطر است! دانشجوی ما هنگام خواندن سرود کف نمی‌زند، شادی نمی‌کند، خودش را به گوشه‌یی می‌برد. ببین! این‌ها خطر است. این را هم دشمن دارد کار می‌کند... حرف‌های امروز آقا [خامنه‌ای] بسیار فرهنگی بود. آخرین جملهٔ آقا این بود نگذارید پرچم دشمن به شکل نفوذی در داخل نظام شما قد علم کند».

او در همین گفتگو تعبیر «پیجرهای انفجاری خاموش»! را در مورد جوانان به‌کار می‌برد:

«از این پیجرهای انفجاری خاموش که روزی میلیون‌ها در داخل کشور ما و کشورهای اسلامی و حتی در داخل غزه داره منفجر می‌شود برای ایجاد انحراف فکری در آنها که این‌ها این انگیزه‌ها را از دست بدهند... ماجرا چیست؟ ماجرا وسیع‌تر از این حرف‌هاست».

 

خطرناک بودن فضای مجازی

آری «ماجرا وسیع‌تر از این حرف‌هاست. نشانهٔ وسیع‌تر بودن آن نیز این است که نظام سوراخ سوراخ و موریانه‌خوردهٔ آخوندی دیگر نمی‌تواند به عناصر میدانی، بسیجی‌ها، لباس‌شخصی‌ها و پاسداران خود اعتماد کند و مطمئن باشد که در روزهای سرخ قیام و سرنگونی پشتیبان کیان نظام باشند. جالب است که پاسدار رحیم صفوی در سخنرانی برای بسیجیان، از بی‌انگیزگی، خودباختگی و ریزش آنها با عبارت «فرار از معرض خطر»! یاد می‌کند.

«عزیزان در زمان بحران، در زمان خطر، زنان و مردان شجاع قدرت تصمیم‌گیری و قدرت حل مشکل دارند. انسان‌های بزدل هیچ‌گاه در معرض خطر نمی‌ایستند، فرار می‌کنند. خیلی از این‌ها فرار کردند در زمان جنگ».

او به آنها می‌گوید که از «عوامل محیطی» و «فضای مجازی» نترسند:

«تغییر و تحولات محیط پیرامونی خودتان را خوب بشناسید! سعی کنید تأثیر مثبت روی محیط پیرامونی داشته باشید! از محیط خانه تا مدرسه و دانشگاه تا محل کار، عوامل محیطی شما را تحت تأثیر قرار ندهند. فضای مجازی شما را تحت تأثیر قرار ندهد... فضای مجازی دنیایی است؛ دنیایی است و برای ما بسیار خطرناک است»! (تلویزیون شبکهٔ خبر ۵مهر ۱۴۰۳)

«تغییر و تحولات محیطی پیرامون»، ترجمانی از وضعیت انفجاری جامعه و چراغ‌های هشداری است که سرخ و چشمک‌زن در کوچه‌ها و خیابان‌های ایران روشن شده‌اند. پیام آنها این است که این وضعیت برقرار نخواهد ماند. پاسدارن و بسیجی‌ها هنگام عبور از کوچه‌ها و خیابان‌های ایران با نفرتی فراگیر و پرخاش غیرقابل مهار مردم به‌جان آمده مواجه می‌شوند و از عواقب گرفتار آمدن در چنبرهٔ خشم آنان بر خود می‌لرزند. علت خطرناک بودن فضای مجازی برای پاسداران و بسیجی‌ها نیز روشن است. فضای مجازی پر از پیام‌های سرخ براندازی و عبور جامعه از حاکمیت آخوندی است؛ سرزمینی آزاد‌شده است که استبداد عمامه و نعلین نمی‌تواند آن را آن‌گونه که می‌خواهد به زیر تیول خود درآورد و اختناق بر آن اعمال کند.

 

التماس برای تن‌دادن به ولایت درهم‌شکستهٔ خامنه‌ای

به‌موازات بی‌انگیزگی و ریزش در بین بسیجیان، آنها اعتماد خود را به کرامات نداشتهٔ «آقا» در وضعیت کنونی را نیز از دست داده‌اند و از این رو در مواجهه با شرایط هولناک و چشم‌انداز سرنگونی نظام، قیقاج می‌روند و به تمرد روی می‌آورند. شاید به این دلیل است که پاسدار رحیم صفوی از آنها می‌خواهد که تشخیص را به عهدهٔ خامنه‌ای بگذارند و از ولایت او سر برنتابند.

«ما در یک شرایط فوق‌العاده حساس داخلی منطقه‌یی و بین‌المللی قرار گرفته‌ایم... این تحولات را رصد کنید! آماده، گوش به فرمان رهبر انقلاب باشید ما نسبت به مسائل داخلی کشورمان منطقه‌یی بایستی هوشمند باشیم و تشخیص کار خودمان را به رهبری انقلاب بگذاریم، نه جلوتر از حضرت آقا حرکت کنیم، چه در مسائل داخلی چه منطقه‌یی، نه عقب‌تر تابع و پشت سر حضرت آقا حرکت کنیم».

واضح‌تر و مفتضح‌تر از التماس پاسدار صفوی، سخنان پاسدار محمد شرفی، جانشین معاون هماهنگ‌کننده فراجا خطاب به پاسداران و بسیجی‌هاست. او بی‌پرده حرف اصلی را می‌زند:

«اگر ولی‌فقیه را تنها بگذاریم عاشورا اتفاق می‌افتد»... «جنگ هنوز تمام نشده»... «امروز به رهبری رهبر معظم انقلاب و انگیزه دشمن‌ستیزی و فرهنگ ایثار نیاز داریم»! (جماران‌نیوز ۶مهر)

از سوءاستفادهٔ رذیلانه و لورفتهٔ آخوندی و پاسداری از کلمهٔ «عاشورا» که بگذریم، منظور او این است که اگر گرداگرد خامنه‌ای را خالی کنید، بیت فرعونی‌اش سقوط خواهد کرد.

آری آری، نه تنها جنگ تمام نشده، بلکه باید گفت آغاز شده و سیل شراره‌های سرخ و ظلم‌سوز آن به‌زودی از خیابان‌های عاصی ایران به سوی مراکز شکنجه و سرکوب و کاخ‌ها و کاخ‌چه‌های سران حاکمیت و در نهایت بیت خامنه‌ای سرازیر خواهد شد. این فرجامی است که از آن هیچ گریزی نیست.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/296e21ff-6363-4f72-b88c-1e9b6435d915"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات