728 x 90

سیل دوباره آق قلا

آق قلا در آب
آق قلا در آب

به‌رغم گذشت بیش از یک ماه از فاجعه سیل در آق قلا و وعده‌های خامنه‌ای و روحانی و دیگر سردمداران حکومتی برای رسیدگی به وضعیت آنجا، باز هم سیل آمد و سدهایی که مردم با دست خالی در آنجا ایجاد کرده بودند درهم شکست و آق قلا را سیل فراگرفت.

از اواخر اسفند ۹۷بارش ممتد باران و برف در قسمتهای شمالی کشور مان شروع شد. فرسایش خاک در اثر بهره‌برداری بی‌رویه از جنگل‌ها و بارش ممتد باران و رها ساختن آب از پشت سدها، سبب جاری شدن سیل در آستانه نوروز در دو استان شمالی شد. خبرگزاریها از قبل این سامانه بارشی و خطرناک بودن آن را پیش‌بینی و گزارش داده بودند، اما هیچکس کاری نکرد و حتی مردم را هم در جریان قرار ندادند تا پیشاپیش فکری به‌حال خود و زندگیشان کنند.

در اول فروردین۹۸فرماندار آق قلا گفت:« وضعیت شهرستان آق قلا مناسب نیست و قسمت عمده‌ای از هشت روستای این شهرستان زیر آب است.
وی افزود: با ورود حجم بی‌سابقه سیلاب ناشی از هدایت آبهای بالادستی و همچنین سرریز آب سدهای شرق گلستان، این مناطق به محاصره سیلاب درآمده و وضعیت آنها اضطراری است.» (خبرگزاری مهر(رژیم)۱فروردین ۹۸)

در دوم فروردین ۹۸معاون امور عمرانی استاندار گلستان گفت:« روستاهای درگیر سیلاب مازندران تا ۳روز آینده به زندگی عادی برمی‌گردند. ۷۹۰۰منزل مسکونی در استان گلستان به‌علت جاری‌شدن سیلاب تخلیه شد. ۲۳ هزار نفر از عشایر شرق گلستان در سیلاب گرفتار شدند.»(خبرگزاری تسنیم(رژیم) ۲فروردین ۹۸)

سوم فروردین خبرگزاری حکومتی ایلنا گزارش کرد:«آب گرفتگی را در برخی شهرها و روستاها از جمله شهرستان گنبد کاووس داریم. پر شدن سدهایی مثل بوستان و گلستان که در این استان وجود داشت، باعث سرریز شدن آب و ایجاد آب گرفتگی بسیاری از شهرها و روستاها در استان گلستان شد.»(خبرگزاری حکومتی ایلنا ۳فروردین ۹۸)

در چهارم فروردین ۹۸پاسدار محسن رضایی در یک تصفیه حساب باندی گفت:« متأسفانه دولت، دائماً در رویارویی با زلزله و سیل غافلگیر می‌شود و توانایی پیش‌بینی و پیش‌گیری حوادث را نیافته است».(سایت خبر آنلاین رژیم ۴فروردین ۹۸)

فرماندار آق‌قلا در ۱۳فروردین گفت:« در جاده آق‌قلا به اینجه برون هم شکافها را ایجاد کردیم اما حجم آب آن‌قدر زیاد بود که سبب شد ۳۷روستای ما در خطر آبگرفتگی قرار بگیرد، ۱۲روستا زیر آب رفتند و ۷۰درصد شهر آق‌قلا هم با ۴۰هزار نفر جمعیت دچار آبگرفتگی شد.»(خبرگزاری تسنیم رژیم ۱۳فروردین ۹۸)

در ۱۸فروردین ۹۸یک نماینده مجلس ارتجاع در صحن علنی مجلس ارتجاع گفت:«... آمار خانههای تخریبی بالغ بر ۱۷هزار تا است آمار تخریب مزارع بالغ بر ۳۰۰هزار هکتار است...متأسفانه ما همیشه تو بحرانها مدیریت نکردیم قبل بحران را مدیریت نکردیم حین بحران مدیریت نکردیم بعد بحران که اصلاً مدیریت نمیکنیم سیل در سال ۸۱در استان گلستان آمد هنوز آثار این سیل در استان وجود داره چرا مدیریت نکردیم؟ مگر تجربه سیل ۸۱روی کاغذ نوشته نشد چرا کارآییاش صفر بود؟.. آیا مردم باید اینچنین وضعیت شون اینطوری می‌شد؟ هنوز که هنوز است آق قلا و گمیشان متأسفانه زیر آب است شایسته نیست که مردم به این شکل در فشار باشند...

... متأسفانه ما کارشناسی ندیدیم آیا سیل به این عظمت نبایستی چند تا کارشناس به استان گسیل می‌شد؟ آیا کارشناسانی که هوایی زمینی میدانی باید می‌آمدند بررسی می‌کردند متأسفانه این اتفاق رقم نخورد.»(خبرگزاری مجلس رژیم ۱۸فروردین ۹۸)

در موج اول سیل مردم گلستان با همبستگی بی‌نظیری کیلومترها سیل بند ایجاد کردند کاری که برای این نظام بی‌عرضه و خائن با تمامی ماشین‌آلاتش هیچ کاری نداشت اما نکرد

در موج دوم سیل آق قلا هم کاری نکرد

حتی اگر ده بار دیگر هم سیل بیاید آخوندها هیچ کاری نخواهند کرد زیرا آخوندها و پاسداران جنایتکارشان از عمق وجود پلیدشان می‌خواهند مردم در سیل و غم و ناامیدی دست و پا بزنند تا شاید این‌گونه دیکتاتوری کثیف آنها از دم تیغ انقلاب مردم در امان بماند!

روز ۶اردیبهشت ۹۸خبر شکستگی سدهای کیسه‌ای در شمال آق قلا در منطقه یلمه خندان منتشر شد. سؤالی که در خارج از این منطقه برای مردم ایجاد شد این بود که این بار چرا اینها که این همه از رسیدگیها و مرمت ها داد سخن می‌دادند وضعیت به‌حالت اول برگشت، اما خود مردم همان شهر و اطراف آن که از بی‌عملی و وعده‌های تو خالی سردمداران رژیم به‌خصوص روحانی خبر داشتند هیچ تعجبی نکردند و برایشان قابل پیش‌بینی هم بود کما این‌که در یک کلیپ پر معنی جوانی دلاور از همان خطه خطاب به مقامات رژیم به کنایه گفت بیایید آب همه جا را گرفته عکس بگیرید تا آلبوم‌های عکستان تکمیل شود.

روز جمعه ۶اردیبهشت ۹۸هم یکی از شهروندان از آق قلا اطلاع داد که مردم برای جلوگیری از سیل و بستن سیلبند خودشان را به محل سد کیسه‌ای شمال یلمه خندان رسانده‌اند. اما ارگانهای حکومتی حضور ندارند. حتی یک بیل مکانیکی که در محل هست، گازوییل ندارد و قابل استفاده نیست و تا ساعتهایی دیگر احتمال غرق شدن بیل مکانیکی بسیار زیاد است. این شهروند افزود که ارگانهای حکومتی فقط آمدند و عکس و فیلمهایشان را گرفتند و رفتند.

نهایتا در خبرهای ۷اردیبهشت ۹۸ که این فاجعه به نقطه اوج خود می‌رسد می‌خوانیم، گمیشان در حالت آماده‌باش/ آق قلا غرق در آب.

دیر نیست روزی که در خبرها بیاید:

دیکتاتوری ولایت فقیه در سیل انقلاب غرق شد!

روزی که دیر است و دور نیست.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c309d522-1826-46d9-8b05-0688cd602481"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات