728 x 90

قیام عراق، سرافرازتر از همیشه در میان شعله‌های آتش

قیام مردم عراق
قیام مردم عراق

بعد از ۱۷سال رنج و خون مردم عراق امروز در میدانهای تظاهرات هم دشمن اصلی‌شان را شناخته‌اند و هم مسیر درست رسیدن به‌ خواسته‌هایشان را پیدا کرده‌اند. عراقیها با زبان خودشان به‌ این ضرب‌المثل رومی رسیدند که قیصر را می‌شود از اسب به‌زیر کشید در صورتی‌که از کشته شدن نترسیم و مردم عراق از هیچ چیز نترسیدند، نه از کشته شدن و نه از گرگهای در لباس میش و نه از بازیهای سیاسی هدایت شده از تهران. امروز آنها شعار سرمی‌دهند که «صامدون فی الساحه حتی النصر».

فشارهای مردم عراق برای کنار زدن دولت حاکم روزبه‌روز بیشتر می‌شود. رویدادهای اخیر در این کشور نشان می‌دهد که عراق روزهای حساسی را پشت سر می‌گذارد. فرزندان انقلاب اکتبر پس از تصفیه صفوف خود از ناخالصیها در انتظار تحولاتی سرنوشت‌سازند.

در حالی که قدرت بی‌نظیر قیام‌کنندگان عراقی طی ۴ماه گذشته بارها به‌نمایش گذاشته شده، رژیم ایران در هراس است که عمق استراتژیکی مورد ادعایش را از دست بدهد. در این صحنه علاوه بر تروریسم یکی دیگر از اهرم‌های باقیمانده در دست رژیم ایجاد فضای رعب و وحشت است. تلویزیون العربیه در این رابطه در گزارشی گفت: «مرکز ثبت جنایات در عراق اعلام کرده است یکی از فعالان مدنی نامه‌ای تهدیدآمیز با امضای شبه‌نظامیان وابسته به‌ رژیم ایران دریافت کرده که یک گلوله نیز ضمیمه آن شده است».

تلویزیون العربیه در این گزارش افزود: «سران حکومتی این‌گونه افراد را ناشناس معرفی می‌کنند ولی با این اسناد پرونده شبه‌نظامیان وابسته به‌رژیم ایران سنگین‌تر می‌شود.

تظاهرکنندگان می‌گویند این افراد اعضای گروه‌های وابسته به‌ رژیم ایران از قبیل «نجبا»، «بدر» و یا «عصائب» هستند و اگر چه نامهای مختلفی دارند اما تماماً زیر نظارت نیروی قدس سپاه پاسداران خدمت می‌کنند و آموزش و تأمین مالی آنها نیز به‌عهده سپاه پاسداران است».

با توجه به‌ افشای هر چه بیشتر تروریسم رژیم آخوندی در کشورهای منطقه، در نجف یک روحانی به‌ حکومت آخوندی هشدار داد ظرف ۴۸ساعت سفارتخانه و کنسولگیریهایش در شهرهای عراق را تعطیل کند.

سید حسن الموسوی، روحانی عراقی، در حساب توئیترش نوشت: «حکومت ایران باید که سفارت و کنسولگریهایش در عراق را طی ۴۸ساعت تعطیل کند. او به‌رژیم آخوندی هشدار داد در صورتی‌که این خواسته مردم عراق محقق نشود مواضع انقلابیون علیه آنها شدیدتر خواهد بود».

در پنجمین ماه از اوجگیری قیام مردم عراق صحنه تعادل‌قوا در این کشور به‌سود مردم تغییر کرده است.

نمودهایی از قدرت تظاهرکنندگان عراقی را می‌توان در استان ناصریه مشاهده کرد.

در شهر ناصریه در استان ذی‌قار مردم خواستار برکناری فرمانده پلیس استان شدند. آنها عکس او را که روی آن نوشته شده بود «ای قاتل برو کنار» را در تظاهرات خود به‌دست گرفتند.

تظاهرکنندگان در میدان الحبوبی شهر ناصریه پلاکاردی به‌دست گرفتند که به‌ ۶زبان از سازمان ملل خواسته شده بود برای محقق کردن خواسته‌های تظاهرکنندگان و حفاظت از آنها وارد عمل شود.

در پاسخ به‌ این فراخوان نمایندگی ملل ‌متحد در عراق در بیانیه‌ای نسبت به‌ استفاده از زور که هزینه آن جانهای با ارزش بوده هشدار داد.

خانم جنین پلاسخارت ضمن ابراز تأسف گفت: «ادامه از بین رفتن جان جوانان و خون‌ریزی روزانه امری غیرقابل تحمل است. حداقل ۴۶۷تظاهرکننده کشته و بیش از ۹هزار نفر دیگر از اول اکتبر مجروح شده‌اند».

او خواهان احاله قاتلان مردم عراق به‌دست عدالت شد.

پیش‌تر نمایندگان دیپلماتیک ۱۶کشور در عراق در همسویی با قیام‌آفرینان عراقی از سران حکومتی خواسته بودند تا به‌ حقوق پایه‌ای مردم احترام بگذارد و پاسخگوی خونهایی باشد که به‌دست نیروهای مسلحش به‌ زمین ریخته شده است. رهبر مقاومت ایران تأکید کرده بود که اگر مردم عراق بایستند جهان در کنارشان خواهد ایستاد. نشانه‌های این پیروزی در شهرهای به‌پاخاسته عراق دیده می‌شود. قیام عراق، سرافرازتر از همیشه در میان شعله‌های آتش به‌پیش می‌رود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2326a68a-9a75-4e27-aeb5-f4edefea46b1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات