728 x 90

اسدالله اسدی و «بمب مادر شیطان»

اسدالله اسدی و «بمب مادر شیطان»
اسدالله اسدی و «بمب مادر شیطان»

روز جمعه۷ آذر۹۹ دادگاه اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم آخوندی، به اتهام طراحی بمب‌گذاری در گردهمایی بزرگ ایرانیان در ۹تیر۱۳۹۷ در ویلپنت پاریس در شهر آنتورپ بلژیک انجام شد. همراه با اسدی ۳ همدست او امیر سعدونی، نسیمه نعامی و مهرداد عارفانی محاکمه شدند.

محاکمه اسدی انعکاسات وسیعی در رسانه‌های بین‌المللی داشت. زیرا برای نخستین‌بار است که یک دیپلمات در اروپا به اتهام مشارکت مستقیم در تروریسم محاکمه می‌شود.

رژیم آخوندی طی دو سال گذشته با همه امکانات و تشبثات تلاش کرد تا مانع محاکمه اسدی شود. در این مسیر از انواع تهدید و تطمیع و فشار و گروگانگیری هم استفاده کرد.

این محاکمه یک افتضاح سیاسی و بی‌آبرویی بین‌المللی برای رژیم به‌دنبال داشت، زیرا نشان داد خامنه‌ای که در جریان قیام ۹۶ به‌وضوح چشم‌انداز پایان نظامش را دید، چگونه در چند اقدام وحشیانه تروریستی در آلبانی و ویلپنت در سال۹۷ برای نابودی مجاهدین و مقاومت ایران به‌مثابه تهدید اصلی و تنها آلترناتیو خود از هیچ جنایت و هیچ هزینه‌ای کوتاهی نمی‌کند.

خلاصه‌ای از پرونده اسدالله اسدی دیپلمات بمب‌گذار

اسدالله اسدی یک مأمور وزارت اطلاعات و رئیس ایستگاه وزارت اطلاعات در اتریش به‌عنوان پایگاه اصلی وزارت اطلاعات در اروپا بود که در پوش دبیر سوم کار می‌کرد.

اسدی روز ۷تیر۱۳۹۷ شخصاً یک بمب قوی الانفجار TATP را در لوکزامبورگ تحویل امیر سعدونی و نسیمه نعامی برای جاسازی در میان جمعیت در ویلپنت داد. امیر سعدونی و نسیمه نعامی در روز ۹تیر۱۳۹۷ در حالی‌که بمب را به ویلپنت منتقل می‌کردند در بلژیک دستگیر شدند، مهرداد عارفانی در ویلپنت پاریس و اسدی روز بعد در آلمان دستگیر و به قضاییه بلژیک تحویل شدند.

روزنامه شرق الاوسط در۲۰مهر۹۹ در معرفی اسدی نوشت: «مأموریت اسدی هرگز دیپلماتیک نبوده، زیرا او برای وزارت اطلاعات رژیم ایران کار می‌کرد و بر روی تعقیب مخالفان و جدا شدگان ایرانی در جنوب اروپا متمرکز بود. طبق اظهارات ژاک رأس رئیس سرویس اطلاعاتی بلژیک در ۲۰فوریه گذشته اول اسفند ماه تحقیقات نشان داده که «این طرح تروریستی توسط اسدالله اسدی به‌عنوان یک فرد آغاز نشده، بلکه رژیم ایران انگیزه آنرا ایجاد کرده و در ایران طراحی شده است».

هم‌چنین اریک وان در سیپت، سخنگوی دادستانی کل بلژیک، در تیرماه سال جاری اتهام های این چهار مظنون را «اقدام به برنامه قتل با ماهیت تروریستی» و «مشارکت در اقدامات سازمان تروریستی» اعلام کرد.

گزارشی از دادگاه اسدی

دادگاه با تمهیدات امنیتی بسیار شدید برگزار شد. وکلای شاکیان پرونده گزارشی از فعالیت‌های تروریستی رژیم طی سال‌های گذشته که چطور مخالفانش را هدف قرارداده و به‌قتل رساندند، به دادگاه ارائه دادند.

از سوی دیگر در ابتدا طبق سناریوی از پیش تعیین شده رژیم، وکیل اسدی دیمیتری دو بکو، مطرح کرد که چون موکلش در این دادگاه حضور پیدا نکرد، دادگاه نمی‌تواند او را محاکمه کند، اما این برگ رژیم هم سوخت و جلسه دادگاه با حضور سه متهم دیگر و بدون حضور اسدی برگزار شد.

«ریکسون راسل» وکیل سازمان مجاهدین خلق در این باره گفت: «این پرونده بسیار نمادین است، بحث ارزش‌ها و آزادیهای غربی، دمکراسی غربی و حاکمیت قانون در این پرونده مطرح است. ظاهراً دولتهای خارجی هستند که به سفارت خانه‌های ما نفوذ می‌کنند، و افراد شان با اعتبارنامه جعلی تحت عنوان دیپلمات به اینجا می‌آیند تا دست به جنایت‌های هولناک بزنند... نباید فراموش کنیم که آنها از مصونیت‌شان برای فرار از قانون استفاده کردند و این مایه رسوایی است، دادگاه این رو محکوم خواهد کرد. همان‌طور که ما انتظار داریم آنها اعلام خواهند کرد که اسدی از پوشش دیپلمات استفاده کرده و این مجاز نیست. شما باید در محدوده قانون قدم بردارید، اسدالله اسدی بازخواست خواهد شد و پشت او هم رژیم ایران است که هیچ وقت از حمایت از اسدی دست نکشید».

نتیجه دادگاه

در کیفرخواست، دادستان فدرال بلژیک از دادگاه درخواست ۲۰سال زندان برای اسدالله اسدی دیپلمات تروریسم رژیم کرد.

هم‌چنین دادستان برای امیر سعدونی و نسیمه نعامی هر کدام ۱۸سال زندان و برای مهرداد عارفانی۱۵ سال زندان تقاضا کرد، و خواستار سلب تابعیت بلژیکی برای هر سه نفرشد.

دادستان تأکید کرد که هدف این حمله تروریستی خانم «مریم رجوی» بوده است. وی گفت: «هیچ تردیدی در مجرمیت متهمان وجود ندارد. دلایل کافی وجود دارد که این عملیات جنایتکارانه توسط اسدالله اسدی فرماندهی می‌شده و عملیات توسط وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران در ایران سازمان داده شده است».

محاکمه دیپلمات تروریسم رژیم در آیینه رسانه‌های بین‌المللی

محاکمه دیپلمات تروریسم رژیم در بلژیک به‌طور گسترده در رسانه‌های بین‌المللی انعکاس یافت.

آسوشیتد‌پرس‌ـ اسدی طرح را به دستور بالاترین مقامات ایران تنظیم کرده است

سایت آسوشیتد‌پرس۲۷ نوامبر ۲۰۲۰ در گزارشی از شروع دادگاه اسدالله اسدی دیپلمات تروریسم رژیم آخوندی با اشاره به این‌که اسدی حاضر نشد در دادگاه شرکت کند نوشت: «یک دیپلمات ایران، که مظنون به طراحی یک حمله خنثی شده بمب‌گذاری در فرانسه است، در روز آغاز محاکمه‌اش به استناد مصونیت دیپلماتیک در دادگاه بلژیک حاضر نشد. اما وکلای شاکی و نمایندگان وکلای شاکی استدلال می‌کنند که مصونیت دیپلماتیک معادل معافیت از مجازات" نیست. گروه مخالف مجاهدین خلق، اعلام کردند که او به دستور محمد جواد ظریف، وزیر خارجه رژیم ایران، حاضر نشد در دادگاه شرکت کند».

وکیل دادگستری جورجس هنری بوتیه گفت: «دولت ایران توطئه‌چینی می‌کند، تهدید می‌کند و به حملات و اعدامها ادامه می‌دهد. ما اسناد غیرقابل انکاری داریم که نشان می‌دهد دولت ایران از تهران دستور داده و مجوز مرگ هزاران نفر را داده است. (همان منبع)

محاکمه اسدالله اسدی در آیینه رسانه‌ها

محاکمه اسدالله اسدی در آیینه رسانه‌ها

رویترز، اولین بار است که یک کشور اروپایی مقام ایرانی را به‌خاطر دست داشتن در تروریزم محاکمه می‌کند

خبرگزاری رویترز (انگلیسی) ۷آذر۹۹ در گزارشی از دادگاه اسدی اعلام کرد: «اسدی کنسول سوم در سفارت ایران در وین بود. مقامات فرانسه گفته‌اند او مسئول اطلاعات در جنوب اروپا بوده و به دستور تهران عمل می‌کرد. ژاک رایس (Jaak Raes) رئیس سرویس امنیت بلژیک (VSSE) طی نامه‌یی به دادستانی به تاریخ ۲فوریه ۲۰۲۰گفت از قرائن پیداست که این حمله به اسم ایران و تحت دستور رهبری آن انجام شده است».

سایت میرر، دیپلمات ایران «بمب مادر شیطان»

سایت میرر در ۲۷نوامبر ۲۰۲۰ (۷آذر۹۹) در گزارشی از دادگاه اسدی نوشت: «پس از آن که یک دیپلمات ایرانی ظاهراً یک بمب «مادر شیطان» را از هواپیما تجاری به اروپا قاچاق کرد، پنج نماینده پارلمان بریتانیا در یک گردهمایی صرفاً به‌دلیل این‌که توطئه بمب‌گذاری خنثی شد، از مرگ نجات یافتند».

«به گزارش سان ـ مریم رجوی، رئیس گروه اپوزیسیون تبعیدی ایران، هدف اصلی این توطئه بود. از دیگر مهمانان می‌توان به "رودی جولیانی"وکیل رئیس‌جمهور آمریکا دونالد ترامپ و"نیوت گینگریچ" سیاستمدار برجسته آمریکایی اشاره کرد».

پلیتکو‌، محاکمه ترور در «آنتورپ» آزمایش روابط اتحادیه اروپا و رژیم ایران

پلیتکو در گزارش مفصلی با عنوان "رجوی رهبر شورای ملی مقاومت ایران روز پنجشنبه طی اطلاعیه‌یی مقامات بلژ‌یک را ستود و این پرونده را یک فرصت حسابرسی از رژ‌یم ایران خواند" نوشت: «روز جمعه بعد از ۲سال جمع‌آوری اطلاعات لازم توسط پلیس در سراسر اروپا، این دیپلمات ایرانی و یک زوج ایرانی و یک نفر همدست چهارم به اتهام تروریسم دولتی در دادگاه آنتورپ محاکمه می‌شوند. مقامات گفته‌اند دستور اجرای این توطئه از طرف بالاترین سطوح در دولت ایران مجاز شده است». (سایت پولیتیکوـ ۷ آذر۹۹)

محققان گفتند هدف از این بمب‌گذاری اساساً ترور مریم رجوی رهبر شورای ملی مقاومت ایران بوده است که بال دیپلماتیک ان.سی.آر.آی می‌باشد». (همان منبع)

سایت ۲۴ماتین، بلژیک دیپلمات ایرانی را به‌خاطر توطئه بمب‌گذاری محاکمه می‌کند

سایت ۲۴ماتین در ۲۷نوامبر۲۰۲۰ نوشت: «اسدالله اسدی سابقاً در وین مستقر بود اگر متهم شود که پشت این حمله خنثی شده در ژوئن ۲۰۱۸ بوده با ۲۰سال زندان مواجه خواهد بود.

چندین شخصیت معروف بین‌المللی از جمله رودی جولیانی وکیل ترامپ و مقامات پیشین انگلیسی و نیز سناتور سابق کلمبیا اینگرید بتانکور و مریم رجوی رهبر شورای ملی مقاومت در این گردهمایی حضور داشتند.

وکیل جرجس هنری بوتیرGeorges-Henri Beauthier نماینده شورای ملی مقاومت در کنار همکار فرانسوی‌اش ویلیام بوردون William Bourdon گفت «ما نمی‌توانیم ابعاد فاجعه‌ای که خنثی شد را تصور کنیم».

۲۴مارتین نوشت، در خارج دادگاه وکیل ویلیام بوردون اعلام کرد: «این یک محاکمه بی‌سابقه تاریخی است . این اولین بار است که به‌طور سمبلیک رژیم ملاها در برابر دادگاه قرار می‌گیرد و از طریق پرونده علیه به‌اصطلاح دیپلمات آن، مورد قضاوت قرار خواهد گرفت».

ناله‌های نافرجام کیهان آخوندی

روز شنبه ۸آذر کیهان خامنه‌ای در وحشت از فرجام کار دادگاه، ضمن لگدی به ظریف و روحانی که با تعیین وکیل برای اسدی و سکوت و بی‌عملی!‌شان [لابد توقف عملیات تروریستی و گروگانگیری دیپلماتهای آلمانی] تن به محاکمهٔ نظام دادند نوشت:

«وزارت خارجه باید همان تیرماه ۹۷ طبق مفاد کنوانسیون وین، در صورت تحویل ندادن اسدی به ایران توسط آلمان، با اجرای «اصل عمل متقابل»، دیپلمات آلمانی هم‌رده با اسدی در ایران را بازداشت می‌کرد. حالا وزارت خارجه نه تنها این کار را انجام نداده، بلکه در گام بعدی و در بدعتی خطرناک، برای شخصی که دارای مصونیت دیپلماتیک است، وکیل تعیین کرده است».

ورق پارهٔ خامنه‌ای در ادامه ضمن تأکید مجدد بر معنای «تعیین وکیل مدافع» برای مجرم، از حضور فعال مجاهدین در محاکمهٔ نماد تروریسم دولتی در نظام ولایت فقیه که آغاز سلسله‌یی از محاکمات خواهد بود، ناله‌ها سر داد و نوشت:

وزارت خارجهع با پذیرش بازداشت اسدی و تعیین وکلیل مدافع برای وی، بر عدم مصونیت دیپلماتیک آقای اسدی مهر تأیید زده است و با این اقدام، اجازه ورود منافقین و محاکم داخلی اروپا در نقض حاکمیت (نظام) و نادیده گرفتن وضعیت دیپلماتیک و عملیاتی شدن شکایت علیه یک دیپلمات (نظام) باب شده است... انفعال توجیه‌ناپذیر دستگاه سیاست خارجی در برابر این اقدام و موج‌سواری اعضای گروهک منافقین که سال‌هاست در تلاش هستند با طرح چنین ادعاهایی به نقش‌آفرینی‌های خود گستره بیشتری ببخشند تا حد زیادی یادآور پرونده «میکونوس» و ائتلاف گروهک‌های ضد انقلاب با دولتهای اروپایی با نیت ضربه زدن به کشورمان است».

دادگاه اسدی محاکمه تمامیت رژیم آخوندها

برای جهانیان روشن شد که محاکمه اسدالله اسدی نه محاکمه یک فرد بلکه محاکمه تمامیت نظام ولایت فقیه می‌باشد و تمامیت رژیم آخوند‌ها در مقابل وجدان جامعه جهانی به‌ویژه مردم اروپا به محاکمه کشیده می‌شود.

دادگاه امروز اثبات این واقعیت بود که کشورهای عضو اتحادیه اروپا خاک‌شان جولانگاه اقدامات تروریستی فاشیسم دینی حاکم بر ایران قرار گرفته است و باید به سیاست سکوت در قبال تروریسم رژیم خاتمه دهند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/262c5fda-5913-4bf6-9926-85ba2164e912"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات