728 x 90

مبارزه با گرانی یا وحشت از امنیت نظام؟

بسیج مبارزه با گرانی!
بسیج مبارزه با گرانی!

این روزها گرانی کالاها به‌خصوص گرانی اقلام اساسی کارد را به استخوان مردم رسانده است، طوری که خامنه‌ای و بقیه کارگزاران حکومتی از غیرقابل توجیه بودن گرانی‌ها دم می‌زنند.

خامنه‌ای روز ۱۳آبان۹۹ هراس‌آلود به میدان آمد تا ضمن سوخت رسانی به پاسداران آتش را بخواباند و در رابطه با گرانی کالاها گفت: «این گرانی‌های اخیر واقعاً توجیهی ندارد باید علاج شود».

خامنه‌ای که سال قبل در ماجرای بنزین گفت من کارشناس نیستم اکنون در رابطه با گرانی نظر کارشناسی می‌دهد: «گرانی از گوشت قرمز و گوشت مرغ و از گوجه فرنگی بگیرید تا پوشک بچه اینها گرانی‌های بی‌دلیلی است».

ولی‌فقیه نظام به‌رغم این‌که وانمود کرد در نظر دارد مشکل گرانی حل شود، دم خروس امنیت از زیر عبایش بیرون زد و نشان داد هدف او شلاق و تعزیر کاسبان و فروشندگان خرده پا و تلاش برای حفظ امنیت حاکمیت است: «مسئولان تعزیرات هم بسیج، گمرک همکاری کنند با همدیگر مشکل را بردارند اینها همه‌اش قابل کنترل است» (تلویزیون شبکه خبر ۱۳آبان۹۹).

در رابطه با سخنان خامنه‌ای روزنامه مردم‌سالاری نوشت: «رهبری هشدار دادند که کسی به این گرانی‌ها توجهی ندارد. رئیس‌جمهور، وزیر مربوطه و رئیس بانک مرکزی می‌گویند این گرانی‌ها توجیهی ندارد پس چه کسی باید پاسخگو باشد همه منتقد هستند» (مردم‌سالاری ۱۷آبان۹۹).

به‌رغم این‌که هیچ فرد یا نهادی در حاکمیت پاسخگوی وضعیت گرانی افسار گسیخته نیستند و در شرایطی که مقصر اصلی مشخص است، اما باز هم این مردم هستند که می‌بایست مورد سرکوب قراربگیرند.

بی‌دلیل نبود بعد از سخنان خامنه‌ای روز بعد پاسدار سلامی سرکرده سپاه پاسداران ضدمردمی به صحنه آمد و گفت: «به‌دنبال فرمان خامنه‌ای برای کنترل قیمتها و مبارزه با گران‌فروشی‌ها و با کمک بسیج در این راستا قرارگاه هفدهم ربیع تشکیل شد در واقع بسیج نقش‌های خودش را در نظارت و بازرسی و هم در عرضه مستقیم بعضی از کالاها به عهده بگیرد» (تلویزیون رژیم ۱۴آبا ۹۹).

در حالی که خامنه‌ای، سپاه و بسیج وعده ارزانی کالاها از طریق سرکوب مردم را می‌دهند، ۱۳میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی توسط نهادها و ایادی حکومتی ملاخور شده و این امر باعث اوج گرفتن قیمتها شده است.

در رابطه با این چپاول بزرگ امیرآبادی فراهانی عضو مجلس ارتجاع گفت: «امروز ۱۳میلیارد دلار را کی به جیب می‌زند، ۱۰۰نفر، ۱۵۰نفر» (خبرگزاری مجلس ۱۱آبا ۹۹) .

آخوند موسوی لارگانی در وحشت از خشم مردم، به غارتگرانی که این مبلغ را حرامخور کرد‌ه‌اند هشدار داد: «وای به روزی که پشت پرده‌ها عیان بشود. سرمایه مردم نابود شد اما درازای آن برخی از افراد خاص هزاران میلیارد سود کرده‌اند» (خبرگزاری مجلس ۱۱آبان۹۹) .

اکنون سؤال این است که مقصر این گرانی‌ها کیست و کشیدن پای پاسداران و بسیج برای به‌اصطلاح مسأله‌ای مبارزه گرانی درچه رابطه‌ای است؟

اشاره شد که هدف از وارد کردن سپاه و بسیج برای به‌اصطلاح مبارزه با گرانی سرکوب مردم و ترفند لو رفته‌ای است.

مبارزه سپاه و بسیج با گرانی قیمتها در شرایطی است که بیت خامنه‌ای، سپاه پاسداران و سایر نهادهای وابسته خامنه‌ای، عاملان اصلی فساد، به بن‌بست کشاندن اقتصاد و وضعیت فلاکت‌بار معیشتی مردم هستند.

وارد کردن سپاه و بسیج توسط خامنه‌ای برای به‌اصطلاح مبارزه با گرانی در شرایطی است که به‌دلیل سیاست‌های غارتگرانه حاکمیت و نابود شدن اقتصاد کشور، استخوان مردم زیر بار فشار معیشتی و گرانی خرد شده است.

به اعتراف مرکز پژوهش‌های مجلس ارتجاع از اسفند۹۷ تا شهریورماه ۹۹ قیمت‌های ارزاق مورد نیاز سفره‌های مردم نظیر ماکارونی، برنج خارجی، حبوبات، انواع چای، لبنیات و… ۶۰ تا ۹۱درصد افزایش قیمت داشته‌است.

بسیار واضح است که این آمار تکان دهنده در حالی است که آمارهای حکومتی در زمینه وضعیت اقتصادی مردم و گرانی ارزاق مورد نیاز آنها به هیچ‌وجه مبین واقعیت نیست و کوچک‌نمایی شده است.

واقعیت این است ورود خامنه‌ای و سپاه پاسداران در امر به‌اصطلاح مبارزه با گرانی، صرفاً به‌دلیل قرار گرفتن نظام در محاصره بحرانهای مختلف خصوصاً بحران سرنگونی است.

تشکیل قرارگاه مبارزه با گران‌فروشی توسط سپاه و بسیج هم در این رابطه است، هم‌چنانکه در جریان بحران کرونا نیز، به بهانه مبارزه با کرونا سپاه و بسیج قرارگاه بهداشتی و درمانی تشکیل داند و پاسدار سلامی سرکرده سپاه گفت خانه‌های مردم توسط عناصر سپاه و بسیج بازرسی می‌شود.

تشکیل نهاد سرکوبگری تحت عنوان قرارگاه مبارزه با اراذل و اوباش نیز که پیش از این آخوند ابراهیم رئیسی جلاد از آن خبر داد، به‌خاطر مقابله با جوان قیام‌آفرین و سرکوب مردم و به‌دلیل بحران سرنگونی است.

البته هم‌چنانکه تاکنون رژیم از این طرح‌های سرکوبگرانه طرفی نسبت به و مردم با مبارزه و مقابله خودشان این طرح‌ها را خنثی کرده‌اند، این بار نیز تیر خامنه‌ای برای سرکوب مردم به سنگ می‌خورد و این طرح نیز با شکست مواجه خواهد شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6af6b671-2961-458a-8b2b-af6f295549dd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات