728 x 90

محاکمه اسدی؛ یک شکست بزرگ برای رژیم

سخن روز
سخن روز

محاکمه اسدالله اسدی، دیپلمات تروریست بمب‌گذار رژیم که در نوع خود نخستین محاکمهٔ یک دیپلمات در حال کار است، از روز چهارشنبه ۲۵تیر در بلژیک آغاز می‌شود.

این نخستین بار است که یک دیپلمات در اروپا به‌خاطر مشارکت مستقیم در تروریسم محاکمه می‌شود. یک بی‌آبرویی بزرگ برای رژیم که نشان می‌دهد برای نابودی مجاهدین و مقاومت ایران به‌مثابه تهدید اصلی موجودیتش، خود را به‌ آب و آتش می‌زند و از هیچ جنایت و پرداخت هیچ هزینه‌ای رویگردان نیست.

قضاییه بلژیک پس از ۲سال، تحقیقات در مورد توطئه تروریستی در ویلپنت را خاتمه یافته اعلام کرد و پرونده اسدالله اسدی و ۳تروریست دیگر را به دادگاه تحویل داد.

توطئه‌های ۲ساله رژیم برای ممانعت از محاکمه اسدی و آزاد کردن وی به‌ یک شکست مضاعف برای رژیم تبدیل شد. اعمال فشارهای دیپلماتیک، وعده‌های اقتصادی و گروگانگیری اتباع کشورهای اروپایی به‌ این منظور، همگی بی‌نتیجه ماند و قضاییه بلژیک اعلام کرد روز چهارشنبه ۲۵تیر محاکمه اسدالله اسدی، دیپلمات تروریست رژیم آخوندی و ۳تروریست دیگر را که به‌خاطر توطئه بمب‌گذاری در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس در ۹تیر ۱۳۹۷ آغاز می‌کند. این طرح تروریستی در آخرین مرحله کشف و خنثی شد و در پی آن، امیر سعدونی و نسیمه نعامی که ۱۲سال به‌عنوان هوادار مجاهدین نقش بازی می‌کردند در حالی‌که بمب را به‌ویلپنت منتقل می‌کردند در بلژیک دستگیر شدند. تروریست دیگر، مهرداد عارفانی نیز در ویلپنت پاریس دستگیر و به‌ قضاییه بلژیک تحویل داده شد.

اسدالله اسدی، دیپلمات تروریست رژیم، در سفارت آخوندی در وین سرکردگی و پیشبرد این طرح بزرگ تروریستی را در ارتباط مستقیم با اطلاعات آخوندی و سپاه تروریستی قدس برعهده داشت. او روز ۷تیر ۹۷ شخصاً یک بمب قوی‌الانفجار TATP را در لوکزامبورگ تحویل امیر سعدونی و نسیمه نعامی داده بود تا آنها این بمب را در گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس، قرار دهند.

اسدی پس از آن‌که در لوکزامبورگ بمب را به‌ ۲تروریست اجراکننده طرح تحویل داد، در حال بازگشت به‌ اتریش در خاک آلمان دستگیر شد. وی متعاقباً طبق حکم قضاییه آلمان و به‌رغم تلاشهای رژیم آخوندی، برای محاکمه به‌ بلژیک تحویل داده شد.

گفته می‌شود که جلسه افتتاحیه دادگاه در روز چهارشنبه ۱۵ژوییه برابر با ۲۵تیر به‌لحاظ قضایی و قانونی مختص تفهیم اتهام است.

شایان ذکر است که خانم مریم رجوی به مدت ۷ساعت با ارائه اسناد و مدارک دربارهٔ این توطئهٔ تروریستی به ادای شهادت پرداخت و مشخص نمود که این عملیات بزرگ تروریستی در شورای عالی امنیت رژیم به ریاست روحانی تصویب شده و خامنه‌ای دستور اجرای آن را صادر کرده است. خانم رجوی در شهادت خود تأکید کرد علاوه بر اسدی و دیگر تروریستهای دستگیرشده به‌عنوان عاملان این جنایت، آمران واقعی یعنی خامنه‌ای، روحانی، ظریف و آخوند محمود علوی، وزیر اطلاعات رژیم، باید محاکمه شوند. این لازمه متوقف کردن تروریسم افسارگسیخته آخوندهاست.

ادای شهادت مسئولان و اعضای مقاومت و شخصیت‌های جهانی

رژیم آخوندی خشمگین از انتقال جمعی مجاهدین به‌ آلبانی، وحشت‌زده از قیام دیماه ۹۶ و نگران از اعتبار فزاینده بین‌المللی شورای ملی مقاومت و رئیس‌جمهور آن، درصدد ترور خانم رجوی و برجسته‌ترین میهمانان آمریکایی و اروپایی برآمده بود.

شماری از کادرها و مسئولان مجاهدین و شمار زیادی از هواداران مجاهدین به‌طور جداگانه به‌عنوان شاهد نزد مقامات قضایی بلژیک به‌تفصیل مورد استماع قرار گرفتند.

علاوه بر اعضای مجاهدین و شورای ملی مقاومت، شماری از شخصیت‌های برجسته در گردهمایی ویلپنت به‌عنوان شاکیان خصوصی در این پرونده حضور دارند. سیداحمد غزالی، نخست‌وزیر پیشین الجزایر، سناتور توریسلی از آمریکا، جولیو ترتزی، وزیر خارجه پیشین ایتالیا، اینگرید بتانکور، کاندید ریاست‌جمهوری در کلمبیا و نمایندگان پارلمان انگلستان باب بلکمن و راجر گادسیف در این شمارند.

بازتاب این رسوایی و شکست در رژیم

پس از شکست‌ خوار‌کننده رژیم در ممانعت از محاکمه دیپلمات تروریست رژیم که واقعه‌یی بسیار استثنایی در تاریخ دیپلوماسی معاصر است، اکنون فغان و فریاد رژیم ولایت در روزنامه‌هایش به‌آسمان بلند است. کیهان خامنه‌ای (۲۴تیر) ظریف و وزارت‌خارجه دولت روحانی را مورد حمله قرار داد که «آقای ظریف هم‌چنان به‌دنبال اثبات حقانیت برجام نافرجام است نه دیپلمات بیگناه خود»!

کیهان در این رابطه وزارت‌خارجه را به‌خاطر پذیرش پروسه قضایی، زیر سؤال برد و نوشت: «باید اذعان داشت که وقتی شما برای فردی که غیرقانونی به‌اسارت گرفته شده وکیل می‌گیرید تا از او در دادگاهی که در این ۳سال برگزار نشده! دفاع کند، معنایش این است که ما دیپلمات خودمان را متهم می‌دانیم که حال برای آزادی او دست به‌دامان چند وکیل شده‌ایم!...».

شایان ذکر است که رژیم برای نجات دیپلمات بمب‌گذار خود از هر کاری که از دستش برمی‌آمد فروگذار نکرد و حتی پشت‌پرده و صراحتاً دولت بلژیک را مورد تهدید قرار داد که در خاک آن کشور یا در خارج از مرزهای آن دست به‌ اقدامات تروریستی خواهد زد. چندی پیش یکی از روزنامه‌های حکومتی صراحتاً نوشت چرا در پاسخ به‌ دستگیری اسدی، چند دپیلومات اروپایی در ایران را بازداشت نکردیم و آنهایی را هم که در بازداشت بودند آزاد کردیم؟ اما خوشبختانه دولت بلژیک و قضاییه این کشور تسلیم شانتاژهای رژیم تروریستی آخوندی نشد و دیپلمات تروریست بمب‌گذار را به‌ پای میز محاکمه کشاند.

این رویداد که توجه همه ناظران بین‌المللی را جلب کرده در عین آن‌که یک دستاورد بزرگ قضایی و حقوقی برای مجاهدین و مقاومت ایران محسوب می‌شود، یک پیروزی بزرگ سیاسی نیز هست و بیانگر تعادل‌قوای جدیدی است که بین رژیم و مقاومت ایران برقرار شده و نشانه دیگری از پایان کار رژیمی است که تاکنون از پرداخت بهای ترورها و آدمکشی‌هایش گریخته است. آری زمان حساب فرارسیده است!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/51760009-d34a-4351-b51f-e9d3658185b6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات