728 x 90

از مروارید تا الماس (۳)

بررسی کرنولوژیک وقایع مهم در منحنی رو به صعود کارزار بین مقاومت ایران و دیکتاتوری آخوندی از ۱۵شهریور ۹۷ تا ۱۵شهریور ۹۸

اشرف ۳
اشرف ۳

۷فروردین ۹۸ ـ فراخوان مریم رجوی به همبستگی ملی در برابر سیل ویرانگر و سیلاب شوم ولایت فقیه

 

عکس ۱

فراخوان مریم رجوی به همبستگی ملی در برابر سیل ویرانگر و سیلاب شوم ولایت فقیه

 

در روزهای عید مردم ایران به‌جای نشستن بر سر سفره هفت‌سین و شیرین کردن کام خود، ناگهان با سیلی مهیب در اغلب استان‌های ایران مواجه شدند. هجوم سیل ویرانگر و خسارت‌های جانی و مالی آن، از یک‌سو تخریب سیستماتیک محیط‌زیست و زیرساخت‌های کشور در حاکمیت آخوندی را نمایان ساخت و از دیگر سو نشان داد که این حاکمیت ضدایرانی تا کجا نسبت به جان و مال و زندگی مردم بی‌اعتناست. این سیل، به‌درستی «سیل ویرانگر ولایت فقیه» نام گرفت و دست‌های مسبب اصلی آن یعنی سپاه پاسداران را نمایان ساخت.

در چنین شرایطی مریم رجوی با ارسال پیامی به هموطنان، آنان را به یاری و همدلی با خواهران و برادران آسیب‌دیده در سیل فراخواند.

در بخشی از این پیام آمده بود:

«در هجوم سیل و فاجعه و ویرانی هم از نیروهای امدادگر و سیستم‌های امدادرسانی چندان اثری نیست در عوض آخوندها سپاه و بسیج ضدمردمی را به‌ صحنه آورده‌اند تا از قیام‌ و اعتراض مردم جلوگیری کنند.

هموطنان رنج‌کشیده در سراسر کشور!

مادران، پدران، دختران و پسران عزیزم که به‌خاطر فجایع قابل‌اجتناب سیلاب‌ها از خشم و تأثر به‌خود می‌پیچید،

برافروختگی شما علیه رژیم ولایت فقیه یعنی مسبب این همه ویرانی و مرگ و ماتم تمام رژیم را به‌وحشت انداخته است.

حق با شماست که در این سیلاب‌ها پایان کار آخوندها را می‌بینید. حق با شماست که در این سیلاب‌ها سرریزشدن فساد و جنایت آخوندها را می‌بینید.

این فاجعه باز هم اثبات کرد که چپاول و ویرانگری رژیم حاکم در این ۴۰سال یک سیاست جنایت‌کارانه است که در هر سیل و زلزله جان و زندگی انسانهای بی‌پناه را نابود می‌کند.
راستی چه شد که در شیراز فقط با یک بارندگی ۱۰دقیقه‌ای جمع کثیری از هموطنان ما قربانی شدند، با این همه مجروح و مصدوم و ویرانی؟

این بلا را آخوندهای اشغالگر بر سر شیراز و مردم دلاور آن آوردند. مسیل و تنگه‌ای را که محل هدایت سیلاب‌ها بود از بین بردند. در مسیر رودخانه خشک کنار دروازه قرآن تأسیسات شهری بنا کردند. و از قبل این طرح‌ها پول‌های کلان نصیب خود یا همدستان‌شان کردند.


در استان گلستان چند سال است که از رسوب‌گیری رودخانه گرگان خودداری کرده‌اند. بخش زیادی از مراتع و جنگل‌ها را از بین برده‌اند. و از زه‌کشی مزارع و اجرای طرح‌های آبخیزداری طفره رفته‌اند.

در سایر شهرها در حریم‌ رودخانه‌ها ساخت و ساز کرده‌اند یا مسیر آبراه‌های طبیعی را بسته‌اند و در اجرای این سیاست پرفساد، سواحل رودخانه‌ها تا سواحل دریاها و کوه‌پایه‌ها و جنگل‌ها را که در مالکیت عمومی است، تصاحب و تخریب و خرید و فروش کرده‌اند.
هم‌چنان‌که مسعود رجوی پیش از این گفته بود: نتیجه حاکمیت آخوندی، حاکمیت ولایت فقیه و این رژیم منحوس در یک‌کلام جز تباهی نسل و تباهی تولید و ویرانی محیط‌ زیست و تخریب امید و اعتماد مردم نبوده و نیست. اقتصادی ویران، جامعه‌ای پریشان و مردمی که عمیقاً به آنها خیانت شده است.

به‌راستی که این حکومت به‌ تمام معنا یک حکومت اشغالگر است».

به‌دنبال پیام مریم رجوی، موجی از برانگیختگی و همدلی در بین مردم ایجاد شد. آنان با تشکیل کمیته‌های داوطلب مردمی به یاری مناطق آسیب‌دیده برخاستند. نمونه‌ای از این همبستگی را به زیباترین شکل در بین مردم شیراز دیدیم. دامنه این نوع همبستگی تا آنجا فرا رفت که دیکتاتوری آخوندی را به هراس انداخت.

 

۱۹فروردین ۹۸ ـ وزارت‌خارجه آمریکا رسما سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی، در لیست سازمانهای ترویستی خارجی FTO نام‌گذاری کرد

 

۱۹فروردین ۹۸ ـ پیام شماره ۱۲ مسعود رجوی

رهبری مقاومت و فرمانده کل ارتش آزادیبخش که در پیام شماره ۱۱ خود به‌تاریخ ۱۲آبان ۹۷ «دوران آماده‌باش سرنگونی» را اعلام کرده بود، در پیام شماره ۱۲ خود در چند تیتر برجسته گفت:

«اهریمنان عمامه‌دار نوروز مردم ایران را در فاجعهٔ سیل قتل‌عام کردند».

در این پیام همچنین خاطرنشان شد که «این اولین بار است که ایالات متحده بخشی از یک دولت دیگر را به عنوان سازمان تروریستی خارجی معرفی می‌کند».

در انتهای این پیام آتشین، مسعود رجوی در یک پاراگراف، خبر از کهکشانی داد که مقاومت ایران و اشرف ۳ را وارد فازی نوین از تهاجم و پیشروی کرد:

«در همین‌جا از هموطنان، از مشتاقان آزادی ایران و یاران شورشگر و اشرف‌نشانان در کشورهای مختلف درخواست می‌کنم اگر قبول افتد، امسال گردهمایی سالانهٔ مقاومت را به‌موازات اعتراضات مردم‌مان در داخل ایران به تظاهرات در خیابانها، در شهرها و مکانها در شرایط و زمانی که مناسب می‌بینند بکشانند. بگذارید امسال سیل خروشانی از ایرانیان جاری شود. تجربه‌های ۲ماه گذشته در پاریس، ورشو، مونیخ، واشنگتن و لندن، گویا و شایان تقدیر است.

در همه جا صدای رسای مردم ایران و ارتش آزادی‌ستان باشید».  

 

۲۷فروردین ۹۸ ـ مسدود شدن حسابهای اینستاگرام قاسم سلیمانی و سپاه پاسداران

 

۲۶فروردین ۹۸ ـ اعتراف علیرضا افشار به نقش مجاهدین در لیست گذاری سپاه

 

۳۰فروردین ۹۸ ـ اعتراف اطلاعات رژیم به دستگیری ۱۱۶تیم از مجاهدین

در این تاریخ وزیر بدنام اطلاعات، محمود علوی، پیش از شروع خطبه‌های نمازجمعه تهران، اعتراف کرد که در یک سال گذشته ۱۱۶تیم مرتبط با سازمان مجاهدین خلق ایران توسط وزارت اطلاعات دستگیر شده‌اند.

البته تا آن تاریخ دستگیری‌های صورت‌گرفته از نیروهای مجاهدین در داخل کشور، بسیار فراتر از ۱۱۶تیم بود اما اعلام دستگیری ۱۱۶تیم مرتبط با مجاهدین پیش از آنکه نشان دهد که شماری از نیروهای مجاهدین در داخل کشور توسط وزارت اطلاعات دستگیر شده‌اند، نشان‌دهنده این واقعیت است که کانون‌های شورشی به‌عنوان یک موجودیت سیاسی ـ استراتژیک در داخل ایران تثبیت شده‌اند.

مایک پومپئو: «از روز ۱۲اردیبهشت تمامی معافیت‌های محدود خرید نفتی از رژیم ایران کاملا لغو می‌شود».(می‌خواهیم فروش نفت رژیم ایران را به صفر برسانیم)

 

۵اردیبهشت ۹۸ ـ وزارت اطلاعات اعلام کرد: فعالیت‌های مجاهدین در آذربایجان شرقی گسترده‌تر شده است و ۶۰تن دستگیر شدند

اطلاعات منفور آخوندی با هدف مقابله با موج استقبال از کانون‌های شورشی و قدرت‌نمایی پوشالی از دستگیری ۶۰تن در ارتباط با مجاهدین و کانون‌های شورشی در سال ۹۷ خبر داد.

سرکرده اطلاعات آخوندی در آذربایجان شرقی که اعلام‌کننده این خبر بود همچنین از توجیه و ارشاد [بخوانید تهدید، ضرب‌وشتم و شکنجه و تعزیر] ۵۰نفر دیگر خبر داد.

 سخنگوی مجاهدین در مورد این خبر اعلام کرد:‌

«دستگیری‌های سال ۹۷ که اکنون دژخیمان اطلاعات آخوندها برای قدرت‌نمایی پیاپی به آن اعتراف می‌کنند بسیار بیشتر بوده است.

قدرت‌نمایی دیرهنگام پس از لیست‌گذاری سپاه دیگر اثر ندارد. کانون‌های شورشی در سراسر میهن اشغال‌شده پیش می‌تازند».

به‌دنبال این خبر خانم مریم رجوی مجدداً خواهان بازدید هیأتهای ملل‌متحد و سازمانهای بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر از زندانهای رژیم و دیدار آنها با ۱۱۰نفری شد که سردژخیم اطلاعات آخوندها در آذربایجان شرقی می‌گوید طی سال گذشته ۶۰نفر از آنها را زندانی و ۵۰تن دیگر را «ارشاد و توجیه!» کرده است.

این موضع‌گیری‌های هوشیارانه، اطلاعات آخوندی را به تنگنا انداخت و او را به سکوت مرگبار مجبور کرد و به این ترتیب این قدرت‌نمایی پوشالی فقط کفه آلترناتیو دموکراتیک را سنگین‌تر کرد و کانون‌های شورشی را بیش از پیش در معرض توجه و استقبال عمومی قرار داد.

 

۲۵اردیبهشت ۹۸ ـ ثبت قطعنامه ۳۷۴ در محکومیت تروریسم دولتی رژیم و حمایت از مقاومت ایران در کنگره آمریکا

 

ثبت قطعنامه ۳۷۴در محکومیت تروریسم دولتی رژیم

ثبت قطعنامه ۳۷۴ در محکومیت تروریسم دولتی رژیم

 

در تاریخ یادشده ۴۱نماینده کنگره آمریکا از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه، قطعنامة ۳۷۴ را به مجلس نمایندگان ارائه کردند.

نماینده کنگره تام مک‌کلینتاک این قطعنامه را به‌ثبت رساند و به کمیته خارجی ارجاع داد.

در این قطعنامه تصمیم‌های زیر اعلام شد:

۱- حملات تروریستی حمایت‌شده توسط رژیم ایران در گذشته و حال علیه شهروندان آمریکایی، مقامات آمریکا و مخالفان ایرانی، شامل عملیات تروریستی علیه شرکت‌کنندگان مخالف ایرانی در گردهمایی "ایران آزاد" در سال ۲۰۱۸ در پاریس را محکوم می‌کند.

۲- به آژانس‌های مرتبط با دولت آمریکا فراخوان می‌دهد که با متحدان اروپایی، شامل کشورهای بالکان کار کنند تا رژیم ایران را به‌خاطر تخطی از پروتکل‌های دیپلماتیک مورد حسابرسی قرار دهند.

همچنین از دولتها می‌خواهد که از فعالیت‌های مخرب هیأتهای دیپلماتیک رژیم ایران جلوگیری کنند و به بستن سفارتهای آن از جمله بستن سفارت رژیم ایران در آلبانی اقدام کنند.

۳- کنگره در کنار مردم ایران می‌ایستد که به تظاهرات مسالمت‌آمیز و مشروع خود علیه رژیم سرکوبگر و فاسد حاکم ادامه می‌دهند.

۴- کنگره حق مردم ایران برای برقراری یک جمهوری دموکراتیک غیرمذهبی و غیراتمی را به‌رسمیت می‌شناسد.

 

۱خرداد ۹۸ ـ کمیته روابط خارجی سنای آمریکا به دولت این کشور اجازه داد بدون تایید کنگره می‌تواند علیه رژیم آخوندی عملیات نظامی انجام دهد

 

۱۰خرداد ۹۸ ـ کنفرانس سران کشورهای عربی دخالتهای رژیم در امور داخلی کشورهای منطقه را محکوم کرد

 

۱۷خرداد ۹۸ـ خزانه‌داری آمریکا شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس بزرگترین گروه پتروشیمی رژیم ایران را تحریم کرد

 

 ۲۲خرداد ۹۸ ـ  تحریم کانال مالی قدس

 

۲۵خرداد ـ تظاهرات بروکسل

 

تظاهرات ایرانیان آزاده در بروکسل ـ ۲۵خرداد ۹۸

تظاهرات ایرانیان آزاده در بروکسل ـ ۲۵خرداد ۹۸

 

روز شنبه ۲۵خرداد ۱۳۹۸(۱۵ژوئن ۲۰۱۹) هزاران ایرانی در تظاهرات بزرگی در بروکسل گردآمدند تا نقض وحشیانه حقوق‌بشر در ایران و تروریسم و جنگ‌افروزی رژیم در منطقه را محکوم نموده و از مقاومت ایران و رئیس‌جمهور برگزیده آن خانم مریم رجوی حمایت کنند. تظاهرکنندگان پشتیبانی خود را از سازمان مجاهدین خلق ایران و کانون‌های شورشی اعلام می‌کنند و در میدان شومان تجمع و سپس راهپیمایی می‌کنند. خانم مریم رجوی در یک پیام ویدئویی خطاب به تظاهرکنندگان گفت:

«...رژیم پوسیده ولایت فقیه در محاصره یک جامعه به ‌شدت معترض و به‌ستوه آمده است. کار به آنجا رسیده که مانند اواخر رژیم شاه، نمایندگان مجلس ارتجاع، پشت سر هم در مجلس همین رژیم، زنگ خطر را به‌صدا درمی‌آورند و نسبت به فاجعه‌ای که در تقدیر رژیمشان است، هشدار می‌دهند... آخوند روحانی و وزرایش هم می‌گویند که در ۴۰سال گذشته اوضاع رژیم هیچ‌گاه به‌ این وخامت نبوده است».

مریم رجوی در پایان پیامش گفت:

«توطئه‌های تروریستی در کشورهای اروپایی و بمب‌گذاری رژیم در آلبانی و فرانسه،‌ همچنین دستگیری مزدوران و اسدالله اسدی، دیپلمات تروریست رژیم و اخراج ۴دیپلمات ـ تروریست دیگر در یک‌سال گذشته،‌ اثبات افشاگریهای مکرر مقاومت ایران بود که سفارت‌خانه‌های این رژیم در اروپا مراکز طراحی و اجرای توطئه‌های جنایتکارانه است... لذا ما اتحادیه اروپا را فرامی‌خوانیم که دیکتاتوری دینی حاکم بر ایران را مورد تحریم‌های همه‌جانبه قرار دهد و سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهد. مزدوران بایستی محاکمه و مجازات و اخراج شوند. سران این رژیم باید در دادگاه بین‌المللی پاسخگوی جنایتهایشان در حق مردم ایران و به‌ویژه قتل‌عام زندانیان سیاسی باشند».

 

جاروی شغالان یک وظیفه ملی و میهنی است

سخنگوی مجاهدین با درود به هموطنان آزاده در تظاهرات بروکسل که خواهان اخراج مزدوران اطلاعات آخوندها از اروپا شدند، تأکید کرد:

«با توجه به توطئه‌های زنجیره‌ای تروریستی و دستگیری و اخراج دیپلمات تروریستهای رژیم و با توجه به لیست‌گذاری سپاه پاسداران در آمریکا و لیست‌گذاری بخشی از اطلاعات آخوندها در اتحادیه اروپا، زمان آن رسیده است که ایرانیان غیرتمند خواهان محاکمه و مجازات و اخراج مزدوران اطلاعات و سپاه و عوامل برون‌مرزی رژیم ضدایرانی ولایت‌ فقیه از این کشورها شوند. فرصت مزدوران به‌پایان رسیده است. جاروی شغالان یک وظیفه ملی و میهنی است».

 

۳۱خرداد ۹۸ ـ تظاهرات ایرانیان آزاده در واشنگتن

 

تظاهرات ایرانیان آزاده در واشگتن – ۳۱خرداد ۹۸

تظاهرات ایرانیان آزاده در واشگتن – ۳۱خرداد ۹۸

 

تظاهـرات و راهپیمایی در واشنگتـن در همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران، پشتیبانی از جایگزین دموکراتیک - شورای ملی مقاومت ایران و حمایت از برنامه خانم مریم رجوی برگزار شد.

در تظاهرات واشنگتن شرکت‌کنندگان و سخنرانان، سرکوب و پایمال کردن حق حاکمیت مردم ایران توسط ولایت فقیه، نقض حقوق‌بشر، ماجراجویی‌های تروریستی، جنگ‌افروزی در منطقه، برنامه‌های اتمی و موشکی این رژیم قرون‌وسطایی را محکوم و حمایت خود را از جانشین دموکراتیک رژیم آخوندی، شورای ملی مقاومت ایران ابراز کردند.

شماری از شخصیت‌های برجسته آمریکایی از جمله سناتور توریسلی، بیل ریچاردسون، ژنرال جک کین، برد شرمن و تام مکلینتاک در تظاهرات واشنگتن شرکت داشتند.

کولین آلرد، کنی مک‌کارتی، لی زلدین، لوئیز گومرت، سناتور باب منندز، سناتور جان کورنین، شیلا جکسون لی، ون تیلور تاس و ون سان گنزالس پیامهای همبستگی به تظاهرات واشنگتن فرستادند.

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در بخشی از پیام خود خطاب به تظاهرات گفت:

«راستی صورت‌مسأله واقعی در سیاست آمریکا و اروپا در برابر فاشیسم دینی حاکم بر ایران چیست؟ استمالت یا قاطعیت؟

حالا هر قدر به پایان این رژیم نزدیک می‌شویم، قطب‌بندی بین رژیم و ضدرژیم برجسته‌تر می‌شود.

محافل طرفدار این رژیم و کسانی که در ادامه همین رژیم منفعت دارند، به‌رغم این‌که ۴۰سال است که این رژیم با مردم ایران و جهان در جنگ مستمر است، به ‌بهانه نگرانی از وقوع جنگ، جامعه جهانی را از هر گونه قاطعیت برحذر می‌دارند و استمالت از قاتلان حاکم بر ایران را تبلیغ می‌کنند.

اما قربانیان اصلی مردم ایران هستند و تجربه ۴۰سال گذشته نشان می‌دهد که رژیم ولایت‌ فقیه فاقد هر گونه ظرفیت رفرم و تغییر رفتار است. آری افعی هرگز کبوتر نمی‌زاید.

خامنه‌ای می‌گوید تغییر رفتار رژیم مترادف تغییر رژیم است.

بنابراین، صورت‌مسأله واقعی برای ما و مردم ما و مقاومت ما چیست؟ تسلیم یا نبرد آزادیبخش؟

به بیانیه استقلال آمریکا نگاه کنید، صورت‌مسأله برای جرج واشنگتن، توماس جفرسون و بنجامین فرانکلین و یاران و همرزمان آنها هم، همین بوده است. پاسخ ما هم همان است: مقاومت و نبرد تا پیروزی».

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به این تظاهرات گفت:

«هزاران تن از مردم ایران روز جمعه در مقابل کاخ سفید جمع شدند، دهها هزار تن از آنها سال گذشته در شهرهای ایران به خیابان‌ها ریختند، ما می‌خواهیم در کنار آنها قرار بگیریم».

 

ادامه دارد...

برای مطالعه بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید:

از مروارید تا الماس ـ قسمت اول

از مروارید تا الماس ـ قسمت دوم

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9b126d42-3f54-4d9b-bcde-723f72716fc4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات