728 x 90

مروری بر رسانه‌های حکومتی – دوشنبه ۸بهمن۹۷

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

امروز دوشنبه هشتم بهمن ماه، در روزنامه‌های حکومتی از باند ولی‌فقیه حملات به باند رقیب بر سر لوایح مربوط به اف.ای.ت.اف ادامه دارد، روزنامه‌های همسو با روحانی با برجسته کردن حرفهای جهانگیری باند رقیب را در عرصه‌ پاسخگویی به چالش کشیده و هشدار داده‌اند. بستهٔ اروپا و اظهارات ماجدی سفیر پیشین دولت روحانی در آلمان هم از دیگر موضوعاتی است که روزنامه‌های باند خامنه‌ای ابزار حمله به باند رقیب کرده‌اند.

کیهان خامنه‌ای وزرای باند روحانی را به‌خاطر نامه‌نگاری به خامنه‌ای و کشاندن پای او به پرونده اف.ای.تی.اف مورد حمله قرار داده و از جمله نوشته است: «وزرای روحانی به صف شده‌اند تا با استراتژی سوخته نامه‌نگاری به مقصد بیت رهبری، نظام را برای تصویب این کنوانسیون تحت فشار بگذارند... این در حالی است که متأسفأنه دولتمردان نه حاضرند تضمین بدهند که با اجرای FATF مسأله مبادلات بانکی ما حل خواهد شد و نه حاضرند تضمین بدهند که با اجرای FATF مشکلی برای کشور پیش نخواهد آمد، بلکه صرفاً می‌گویند اگر دستورات FATF اجرا نشود، مشکلات بیشتر خواهد شد! این رویکرد مصداق بارز مسئولیت‌گریزی است».

رسالت هم به‌ نقل از هادی سیدافقهی کاردار پیشین رژیم در لبنان نوشته است: « کشور را به خاک سیاه نشاندند و هنوز می‌گویند "برجام و ما ادراکَ ما برجام"، حال که برجام را به کرسی نشاندند، به‌دنبال تصویب FATF و دیگر معاهدات هستند، این ذائقه غرب پسندی و غرب‌گرایی باید تغییر کند».

اجلاس ورشو موضوع دلواپسی روزنامه باند مؤتلفه است. رسالت نوشته است: «آنچه که آمریکا از برگزاری چنین کنفرانسی مد نظر دارد شکل دادن و محتوا بخشیدن به شرایط فضای آینده قدرت در نظام بین‌الملل است.وی با بیان این‌که با توجه به این‌که امروز ما در دوران گذار بین‌المللی قرار داریم برگزاری چنین کنفرانس‌هایی می‌تواند زمینه‌ساز شکل‌دهی به نظام بین‌الملل جدید شود».

وقایع ونزوئلا هم آتش جنگ باندی در درون رژیم را بر افروخته‌تر کرده است. وطن امروز نوشته است: «جریان غربگرای داخلی که از کودتای آمریکایی در ونزوئلا ذوق‌زده شده است از پیامدهای این کودتا در تشدید تحریم‌های ایران باخبر است؟!».این روزنامه در ادامه ابراز وحشت کرده و نوشته است: « یکی از محورهای مهم اهداف آمریکایی‌ها و شخص ترامپ در تلاش برای به پیروزی رساندن کودتا در ونزوئلا مستقیماًً به ایران بازمی‌گردد. ترامپ...به و سیله دو بازوی سیاستی خود یعنی «تحریم» و «ایجاد اغتشاشات داخلی» به‌دنبال براندازی در ایران یا دست‌کم کشاندن مسئولان دولت حسن روحانی پای میز مذاکره درباره موضوعات منطقه‌یی و موشکی بود، به‌قول خودش سختگیرانه‌ترین و هدفمندترین تحریم‌های اقتصادی را علیه ایران به اجرا گذاشت و بدون در نظر گرفتن اهداف و فعالیتها و جریان‌سازیهای رسانه‌یی غرب‌گرایان در ایران که به او پالس مثبت برای انجام مذاکره می‌دادند، در انتخاب بین اصلاح‌طلبان و اپوزیسیون خارجی، در نهایت مجاهدین را انتخاب کرد! ».

در روزنامه‌های باند روحانی، ضرورت عقب‌نشینی در مقابل مردم، سهم‌خواهی باندی همراه با هشدار به خطر پیآمد بی‌اعتمادی مردم به نظام دیده می‌شود:

ایران به‌ نقل از جهانگیری نوشته است: « برای بالا بردن اعتماد و امید اجتماعی باید ساختار‌های حکمروایی اصلاح شود. پیش نیاز هر اقدام این است که همه نهادها در چارچوب وظایفی که قانون اساسی تعیین کرده عمل کنند. دولت، مجلس، قوه قضاییه و مجمع تشخیص مصلحت نظام هر کدام به سهم خود در حیطه اختیارات و وظایف شان در برابر تصمیماتی که در مورد سرنوشت یک ملت و کشور می‌گیرند باید پاسخگو باشند».

آرمان هم به‌ نقل از امیر محبیان در پاسخ به این سؤال که:« ‌با توجه به افزایش فشارهای اقتصادی در سال۹۸در ایران و اتفاقاتی که در کشورهایی مانند فرانسه و ونزوئلا رخ داده به چه میزان احتمال این مسأله وجود دارد که در ایران نیز شاهد واکنش مردم نسبت به وضعیت اقتصادی باشیم؟» نوشته است: « احتمال تبدیل شدن آن به جریانهای منطقه‌ای و سراسری هم‌چنان‌چه در دی سال ٩٦رخ داد؛ ناممکن نیست».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e4668fa0-1b45-4247-a489-5d7c640a1bb6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات