728 x 90

مروری بر رسانه‌های حکومتی – پنجشنبه ۱۶ اسفند ۹۷

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

مهم‌ترین عنوانهای روزنامه‌های حکومتی در روز پنجشنبه ۱۶اسفند به اظهارات روحانی در گیلان و بیانیهٔ اتحادیه اروپا در مورد تعهدات رژیم در زمینه برجام اختصاص یافته است. وعده و وعیدهای جهانگیری برای کنترل قیمت ها در آستانه نوروز و بحرانهای اقتصادی اجتماعی از دیگر مسائل روزنامه‌های ۱۶اسفند است.

 

روزنامه‌های باند خامنه‌ای از بیانیهٔ اتحادیه اروپا ابراز نگرانی کرده و به باند روحانی حمله کرده‌اند:

کیهان با یادآوری این‌که بیانیه اتحادیه اروپا «تصویب زود هنگام پروتکل الحاقی» از طرف رژیم را «ضروری» دانسته و « در بخش دیگری از این بیانیه بر اهمیت اعطای دسترسی از سوی ایران به «تمامی سایتها و اماکنی که آژانس نیاز به بازدید از آنها دارد» تأکید کرده است» نوشته است:« نمایندگان اتحادیه اروپا تصمیم گرفته‌اند به بهانه‌های بی‌اساس حقوق‌بشری تحریم‌های اعمال شده بر برخی شهروندان و مسئولان ایرانی را تا یک سال دیگر تمدید کنند». کیهان در ادامه نوشته است:« انفعال تأمل‌برانگیز دولت روحانی و به‌خصوص وزارت امور خارجه موجب شده است که ارو پای بدهکار، ژست طلبکار به خود گرفته و هر روز بر گستاخی خود بیفزاید!».

جوان با یادآوری شروط بیانیهٔ اتحادیه اروپا نوشته است:« در چنین شرایطی معاون سیاسی وزیر خارجه با اقرار به این‌که هنوز نمی‌داند سازوکار مالی اروپا برای تبادل پول با ایران موسوم به «اینس‌تکس» چگونه می‌تواند کار کند و مشکل‌گشا باشد، با تکرار لحن ملال‌آوری صرفاً از اروپا خواسته خیلی جدی‌تر در این عرصه وارد شود».

وطن امروز زیر عنوان «سرکاری» نوشته است: « برخی کارشناسان این پیشنهاد ۳کشور اروپایی به ایران را یک طراحی برای خروج آرام اروپا از برجام نیز ارزیابی کرده‌اند» و در ادامه افزوده است:« تروئیکای اروپایی به‌دنبال آن است تا از طریق اتلاف وقت و معطل نگه‌داشتن ایران پای برجام، با سیاست ترامپ برای افزایش فشارهای تحریم بر مردم ایران همراهی کند».

 

حرفهای روحانی در گیلان که خودش را به‌ نقل از خامنه‌ای «فرمانده جنگ اقتصادی» معرفی کرد در روزنامه‌های هر دو باند واکنش داشته است:

جوان نوشته است: « این یادآوری در میانه افتتاح راه‌آهن قزوین – رشت احتمالاً مخاطب عام ندارد و چه بسا مخاطب خاصی در میان رؤسای قوا داشته باشد».

ایران ارگان دولت روحانی، زیر عنوان « جای درنگ در همکاری با دولت نیست»، با فرمانده شناختن روحانی در جنگ اقتصادی خطاب به «سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی» نوشته است:« در چنین شرایطی که زمان و فرصت برای تصمیم‌گیری حساس و بسیار با ارزش است، نمی‌توان مشابه شرایط عادی، در اتخاذ تصمیمات درنگ کرد چرا که تبعاًت تأخیر در آن، گستره نظام و جامعه را دربر خواهد گرفت. از جمله این تصمیمات، لزوم تعیین‌تکلیف لوایح FATF در مجمع تشخیص مصلحت است».

ایران در مطلب دیگری با عنوان« وظایف فرمانده جنگ اقتصادی» ضمن دادن لقب«فرمانده جنگ اقتصادی» به روحانی نوشته است:« یکی از مواردی که افسران و سربازان سیاسی باید انجام دهند، تصویب قوانین مربوط به FATF است. رئیس‌جمهوری بارها در سخنرانی‌هایشان تأکید کردند که در تصویب FATF همکاریهای لازم صورت گیرد. حال اگر این لوایح تصویب نشود، عملاً افسران پشت فرمانده خود را خالی کرده‌اند».

آرمان هم با اشاره به ادعای روحانی که خامنه‌ای فرماندهی جنگ اقتصادی را به او واگذار کرده نوشته است« روحانی باید اختیاراتی گرفته باشد که از آن بی‌اطلاع هستیم و در سخنان دیروزشان هم اشاره‌یی به آن نشد که آیا بتواند در نهادهای مشخص که در حوزه اقتصاد هستند، اعمال نفوذ کند؟» و در ادامه نوشته است:« در غیراینصورت به‌نظر می‌رسد آقای روحانی صرفاً با صحبت کردن نمی‌تواند مشکلات را رفع کند».

 

برخی از سایر بحرانهای نظام در برخی از عنوانهای دیگر دیده می‌شود.

ابرار: نایب رئیس اتاق بازرگانی: اقتصاد کوپنی شکست‌خورده است

اخبار صنعت: ورود مجلس به نارضایتی مردم از اهمال کاری دولت

اسکناس: سرخوردگی مردم از شعار درمانی ها!

عصر ایرانیان: نمایندگان مجلس آلمان: شرکت ۳هزار یورویی اینس‌تکس کارآیی ندارد – اینس‌تکس تله اروپایی

کیهان: آمارهای بانک جهانی نشان داد: افت ۱۰پله‌یی رتبه کسب وکار کشور پس از اجرای برجام

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d208c507-e675-438a-8b14-ea22e27608c6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات